Rensning af hjem
Fra : uffe.j

Dato : 12-05-04 10:22

Hvordan gør man en brugt hjelm nogenlunde lækker indvendig? Man kan jo ikke
putte den i vaskemaskinen.
--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 12-05-04 10:27

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør man en brugt hjelm nogenlunde lækker indvendig? Man kan jo
ikke
> putte den i vaskemaskinen.

Du tager den med ud i badekaret eller håndvasken. I nogle hjelme kan man
tage indmaden ud, men jeg har nu aldrig gjort det
på mine Shoei hjelme.
Skyl først med lunken vand. Derefter massere du shampoo ind i den. Det er en
god ide at vælge en shampoo der ikke dufter af ren barnenumse
det næste halve år. Du skal jo kunne holde lugten ud, og din hud har heller
ikke alt for godt af al den parfume.
Så skyller du det ellers bare ud igen. Du kan evt. gentage det indtil der
ikke kommer mere skidt ud. ¨
Så skal den tørres, og det taget et par dage. Jeg plejer at hjælpe den med
en hårtørre så den ikke går hen og lugter af våd hund.

> --
> uffe.j@privatnospam.dk
> Ved svar, fjern "nospam".
Thomas Buus
GPZ 500S
Polini 911

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 15:56

"Thomas Buus Andersen" <t-buusSLET@stofanet.dk> wrote in message
> Så skal den tørres, og det taget et par dage. Jeg plejer at hjælpe den med
> en hårtørre så den ikke går hen og lugter af våd hund.

pas på med hårtørren, jeg havde en shoi hvor "flammingoen" boblede helt
op....lige til at smide i skralderen....lav varme fra hårtørren med god
afstand så fugten kan slippe ud.....ellers smid den i fyrrummet hvis du har
sådan et. jeg plejer lige at tørre den med et håndklæde og mase det meste af
vandet ud....og så ligge den et varmt sted f.eks fyr-rum eller radiator .

Lasse
Mille & Karin & Neelix & SV650S

Fra : OldSmurf

Dato : 12-05-04 10:34

Hjemme-service?

Sorry, kunne ikke lade være

/Jens

Fra : Per P.

Dato : 12-05-04 12:17

"OldSmurf" <Oldsmurf56@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hjemme-service?
>

> Sorry, kunne ikke lade være
>
> /Jens

Ja iht overskriften så ville jeg foreslå en støvsuger og Ajax

Og jeg ku´ heller ik´ la´ vær´

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : uffe.j

Dato : 12-05-04 15:46

Ja men jeg er da glad for i det mindste et fornuftigt svar.

--
uffe.j@privatnospam.dk
Ved svar, fjern "nospam".

Fra : Armand

Dato : 12-05-04 15:56

uffe.j <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en
> Hvordan gør man en brugt hjelm nogenlunde lækker indvendig? Man kan jo >
ikke putte den i vaskemaskinen.

For de hjelme der ikke har udtageligt foer, er møbel-skum den enkleste måde
at rense indmaden v.h.a.!

--
Armand.

Fra : anders majland

Dato : 12-05-04 16:51

> For de hjelme der ikke har udtageligt foer, er møbel-skum den
> enkleste måde at rense indmaden v.h.a.!

Og kan også løbes på ekstra dyre dåser under navnet "hjelm-rens"

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Martin Sørensen

Dato : 12-05-04 22:21

> Hvordan gør man en brugt hjelm nogenlunde lækker indvendig? Man kan
> jo ikke putte den i vaskemaskinen.

Jeg vaskede min hjelm her i vinters. Det var simpelthen blot ind under
bruseren med den, gennemvæde den, massere indmaden ind i shampoo (en
Sanex der ikke lugter af alt muligt), så lod jeg den lige stå i en halv
times tid, før jeg masserede det videre og skyllede den grundigt igennem
med bruseren, indtil der ikke var flere sæberester i stoffet. Så maste
jeg det værste vand ud af skummet med fingrene, stillede den på et
håndklæde og satte en 80mm blæser i åbningen for at fremskynde
tørringen. Et halvt døgn efter var den helt tør og lækker igen. Den
metode kan fint anbefales.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Sørensen

Dato : 13-05-04 18:35

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør man en brugt hjelm nogenlunde lækker indvendig? Man kan jo
ikke
> putte den i vaskemaskinen.

Jeg har investeret i en dåse hjelm-rens (købt hos Aagesen, men det findes
vist efterhånden hos de fleste forhandlere), som simpelthen er noget skum
der kan trække snavse og fedt ud af foret. Man påfører skummet og lader
hjelmen ligge i et stykke tid, hvorefter skum inkl. urenheder tøres af med
køkkenrulle el. lign. Afhængigt af graden af urenhed, kan det måske være
nødvendigt med et par behandlinger, men jeg oplever resultatet som værende
helt ok...

/Thomas Sørensen

Fra : Ole Baun

Dato : 13-05-04 21:41

"Thomas Sørensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendigt med et par behandlinger, men jeg oplever resultatet som værende

Jeg har også en sprayflaske stående.
200 ml fra Motorex, Helmet Care.
Kostede kr. 56,- hos Motorgården, (Svenstrup, ved Aalborg), for et par år
eller tre siden.
Rengøringsproceduren er som Thomas beskriver den herover.
Jeg har kun brugt den en enkelt gang, men der er vist til et par gange mere
i flasken.

Ole Baun
Aalborg

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 14-05-04 17:34

"uffe.j" <uffe.j@privatnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gør man en brugt hjelm nogenlunde lækker indvendig? Man kan jo
> [...]

Selvfølgelig kan du smide den i vaskemaskinen - sørg blot for at komme ud af
døren før maskinen centrifugerer

OK - har dukket mig
--
Mvh