|
| koblings plader på MZ 251 Fra : Henrik & Karina |
Dato : 11-05-04 19:11 |
|
hej jeg har skildt min kobling af for at se om koblings pladerne skulle
skiftes men de var ok på nær en af de glatte plader som ikke var flad
men lidt buede, mit spørgsmål er så om den skal være det. og skal den
evt ligge et specialt sted i koblings navet.
| |
Moller (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-05-04 09:55 |
|
Henrik & Karina wrote:
> hej jeg har skildt min kobling af for at se om koblings pladerne skulle
> skiftes men de var ok på nær en af de glatte plader som ikke var flad
> men lidt buede, mit spørgsmål er så om den skal være det. og skal den
> evt ligge et specialt sted i koblings navet.
Nopes, alle de blanke mellemplader skal være flade, og ens.. så du
ringer bare til Ole, og bestiller en :) nu du er i gang kan du jo lige
få en ny pakning til koblings dækslet, samt skifte det leje som sider
yderst i alupladen på din kobling, altså det som du strammer bolten ind
på :)
Nu kender du vel proceduren med at få den monteret igen ? så den ikke
hopper af så snart du skal køre på den ;) ellers så sig til...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
" http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"
| |
Henrik & Karina (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik & Karina |
Dato : 12-05-04 15:21 |
|
Moller skrev:
> Henrik & Karina wrote:
>
>> hej jeg har skildt min kobling af for at se om koblings pladerne
>> skulle skiftes men de var ok på nær en af de glatte plader som ikke
>> var flad men lidt buede, mit spørgsmål er så om den skal være det. og
>> skal den evt ligge et specialt sted i koblings navet.
>
>
> Nopes, alle de blanke mellemplader skal være flade, og ens.. så du
> ringer bare til Ole, og bestiller en :) nu du er i gang kan du jo lige
> få en ny pakning til koblings dækslet, samt skifte det leje som sider
> yderst i alupladen på din kobling, altså det som du strammer bolten ind
> på :)
>
> Nu kender du vel proceduren med at få den monteret igen ? så den
> ikke hopper af så snart du skal køre på den ;) ellers så sig til...
>
ok tak.
| |
Henrik & Karina (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik & Karina |
Dato : 12-05-04 19:39 |
|
Moller skrev:
> Henrik & Karina wrote:
>
>> hej jeg har skildt min kobling af for at se om koblings pladerne
>> skulle skiftes men de var ok på nær en af de glatte plader som ikke
>> var flad men lidt buede, mit spørgsmål er så om den skal være det. og
>> skal den evt ligge et specialt sted i koblings navet.
>
>
> Nopes, alle de blanke mellemplader skal være flade, og ens.. så du
> ringer bare til Ole, og bestiller en :) nu du er i gang kan du jo lige
> få en ny pakning til koblings dækslet, samt skifte det leje som sider
> yderst i alupladen på din kobling, altså det som du strammer bolten ind
> på :)
>
> Nu kender du vel proceduren med at få den monteret igen ? så den
> ikke hopper af så snart du skal køre på den ;) ellers så sig til...
>
hvad er proceduren med at få den monteret igen.
Henrik
| |
Moller (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 12-05-04 21:07 |
|
>> Nu kender du vel proceduren med at få den monteret igen ? så den
>> ikke hopper af så snart du skal køre på den ;) ellers så sig til...
>>
> hvad er proceduren med at få den monteret igen.
Når du skal montere selve koblingen på krumtappen, så inden den
monteres smides den i en gryde kogende vand, og lades simre ca. 10-15 min.
huske et stykke træ mellem den, og bunden af gryden :) så tages den op, og
monteres, hvorefter du straks smider et mellemstykke på, og strammer den
fast med bolten som omdr. snækken sider på, med ca. 80Nm mener jeg det
er... lad den stå og køle ned i ca. 20 min, og du kan derved skrue bolten
af og, så samle resten af koblings huset, og montere det fast, og igen når
du så har den samlet, skal bolten med omdr. snækken igen strammes på med
de 80Nm.
Fyld en gang lorte skod olie på, og køre den godt varm, og tap olien af
igen mens den er varm, så har du fjernet det meste af vandet fra
kogningen, og hæld så en god SAE 80 gear olie på, og så holder den fint
til du skifter olie til efteråret igen (der kommer altid vand ind lige
meget hvad, så den skal skiftes hver halve år).
VH
Lars Molnit
P.S. Jeg er lidt i tvivl, men jeg mener det er 80Nm.
| |
Henrik & Karina (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Henrik & Karina |
Dato : 12-05-04 21:28 |
|
Moller skrev:
>
>>> Nu kender du vel proceduren med at få den monteret igen ? så den
>>> ikke hopper af så snart du skal køre på den ;) ellers så sig til...
>>>
>
>> hvad er proceduren med at få den monteret igen.
>
>
> Når du skal montere selve koblingen på krumtappen, så inden den
> monteres smides den i en gryde kogende vand, og lades simre ca. 10-15
> min. huske et stykke træ mellem den, og bunden af gryden :) så tages den
> op, og monteres, hvorefter du straks smider et mellemstykke på, og
> strammer den fast med bolten som omdr. snækken sider på, med ca. 80Nm
> mener jeg det er... lad den stå og køle ned i ca. 20 min, og du kan
> derved skrue bolten af og, så samle resten af koblings huset, og montere
> det fast, og igen når du så har den samlet, skal bolten med omdr.
> snækken igen strammes på med de 80Nm.
>
> Fyld en gang lorte skod olie på, og køre den godt varm, og tap olien
> af igen mens den er varm, så har du fjernet det meste af vandet fra
> kogningen, og hæld så en god SAE 80 gear olie på, og så holder den fint
> til du skifter olie til efteråret igen (der kommer altid vand ind lige
> meget hvad, så den skal skiftes hver halve år).
>
> VH
> Lars Molnit
> P.S. Jeg er lidt i tvivl, men jeg mener det er 80Nm.
>
>
mange tak for det
Henrik
| |
|
|