Lade system og Suzy
Fra : Drazen Horvat

Dato : 01-05-01 16:03

Hej igen.

Efter at have konsulteret ladespændingen over mit næsten
døde batteri fandt jeg at den i tomgang ladede med 14.2 V , fint
tænkte jeg.

Ved 4-5K /omdr. var ladespændingen 14.8 Volt , ingen alarm der.

Indtil at jeg på web' en læste at når de kære Suzy begynder at få ondt
i lade kredsløbet , så popper de pærer for et godt ord.

Og det skete netop for mig.

Jeg konsulterede en mekaniker hos en stor forhandler som uden tøven
mente at min regulator var defekt og trængte til en udskiftning. Den
originale
spåede han til sølle 2000 kr og en uoriginal halvleder stump skulle stå i
1000kr.

Fanme mange penge for et par transistorer på en silicuim stump.

Er 14.2 til max 14.8 Volt grund til alarm ???

På forhånd tak .

**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

Disinformer of this world

Posted from [192.38.9.167]

Fra : Flemming Petersen

Dato : 01-05-01 16:23

[snip]
Indtil at jeg på web' en læste at når de kære Suzy begynder at få ondt
i lade kredsløbet , så popper de pærer for et godt ord.
[snip]

Så vidt jeg ved er det "eneste" problem regulatoren på de gamle suzukier.
Den fase som bliver slået til når man tænder lyset er ikke reguleret og hvis
man er uheldig så kan man smadre regulatoren, statoren og batteriet (ja,
gæt hvad jeg har prøvet).

1000 kr for en regulator lyder ret vildt. Jeg ved at der har været nogle
kloge
hoveder herinden som har lavet tegninger til en, så man selv kan lave den.

Flemming Petersen
CBR 900 RR som er til salg