"Bo Skakke" <elskak_fjernes@hotmail.com> writes:
> Jens Jacob Bager Jensen wrote:
>>>> Det er nemt. Nægt modtagelsen.
>>
>> Der er 8 dages fuld returret på postordre køb. Det er dem jeg
>> anbefaler manden at udnytte. Nej, det er ikke særligt
>> pænt................ men det er hans ret og
>> vilkårne når man har en postordre butik.
>
> Og ja, jeg synes du er et fjols!
....og du er en hest eller noget, men hvad har det med sagen at gøre?
> Når man opdager at man har taget fejl og bestilt forkert, kan man vel
> overkomme at i det mindste at behandle dem, der har knoklet for at levere
> varer til dig så hurtigt som muligt, ordenligt.
Som kunde betaler man da for den service, i modsat fald har
postordreselskabet prissat sine varer forkert. Postordreselskaber
konkurrerer på lige fod, og uheldet ville nok ikke være sket hvis
handlen havde fundet sted i en almindelig forretning. Reglerne er vel
til dels til, for at beskytte forbrugerne mod deres egne
fejltagelser.
Sådan virker det, selvom man kan ryste nok så meget på hovedet af
det. Hvis man ikke benytter sig af det, kan man jo næsten sige at
postordreselskaberne får en ufortjent konkurrencefordel over
alm. butikker, da de jo så kan prissætte lavere uden selv at punge ud
for de risici der følger med postordrehandel. Sådan lige for at stille
det lidt på spidsen
--
mvh Jes Vestervang
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!