Falco 118 hk vs. RSV 130 hk
Fra : K

Dato : 11-05-04 10:29

Hej rødder

Ang. Aprilia

Er det let af få en Falco til at yde det samme som en RSV ? efter hvad jeg
har læst er det indsprøjtningen der er droslet, er det køb/justering af en
box eller et klip af en ledning ? lad mig høre noget fra nogle "vidende"
--
V.H K

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 11-05-04 11:22

"K" <potzFJERNSTOREBOGSTAVER@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> box eller et klip af en ledning ? lad mig høre noget fra nogle "vidende"
hvad der skal til ved jeg ikke men der en italiener-V2-tuningsguru i
Tyskland, og han ved det helt sikkert..... jeg mener at han har tunet bl.a.
en Falco som fra Herning området, som nu har ca 145 HK !!!!

http://www.ducati-kaemna.de/

Thore

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-05-04 11:30

> [...]
> hvad jeg har læst er det indsprøjtningen der er droslet, er det
> køb/justering af en box eller et klip af en ledning ? lad mig høre

Mille og Falco, og sikkert også de andre 1000cc Aprilia er droslet uder
tilkøringen. Ved tusind kilometer service klipper man en ledning ved
tændingsboksen og piller noget ud af luftfilter og udstødning. Derefter får
den "fuld effekt". Dette forstås af nogen som om en Falco får 128HK men der
menes den får de opgivne 118Hk.

Hvad der skal til for at den får 130HK ved jeg ikke, men der er helt sikkert
ikke nemt. Tænk på f.eks. luftfilterboks og udstøding tydeligvis ikke er
ens.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : "André T."

Dato : 11-05-04 15:50

> [...]
> ikke nemt. Tænk på f.eks. luftfilterboks og udstøding tydeligvis ikke er

Jeg har spurgt om det samme, hos en forhandler, og fik det svar at,
motorene er helt forskellige.. bl.a indsprøjtnigshusene er forskellige...

Droslingen består i en plade, der begrændser luftmænden i
luftfilterkassen, samt "en ledning for meget", til ECU'en, det for den
ned på 98HK, men i Danmark, har de aldrig været droslet (kun hvis det er
en speciel importeret model).

Jeg har selv kigget på falco, da jeg er ved at finde drømmemaskinen, og
måtte konkludere at falco'en, aldrig bliver en mille motormæssigt.

Mit råd, er hvis man vil have en v-twin med de 128hk, så køb en Mille,
el. evt. en TL1000R.

-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
...If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-05-04 18:00

> [...]
> måtte konkludere at falco'en, aldrig bliver en mille motormæssigt.
>
> Mit råd, er hvis man vil have en v-twin med de 128hk, så køb en Mille,

Hej André

Prøv lige en Mille, og så en standart TLR samme dag. Der efter er TLR'en
dømt ude og klassificeret som sportstourer.

En TLR kan hjælpes med spidse dæk, justerbar styrdæmper, og sænkning af
gaffelbro, men Millen er "rigtig" fra fabrikken.

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 12-05-04 10:23

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:RD7oc.123$L04.105@news.get2net.dk...

> Prøv lige en Mille, og så en standart TLR samme dag. Der efter er TLR'en
> dømt ude og klassificeret som sportstourer.

Sandt... Eller værre prøv en standart TL1000S og en Mille samme dag, og du
undrer dig over at TLS'en kunne blive typegodkendt..

Thore
- Tidligere STD TL1000S ejer..
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=56

Fra : Martin Poll

Dato : 11-05-04 18:34

André T. wrote:
> droslet uder

På falcoen skal man ikke have pillet ved udstødningen , men kun fjernet en
begrænser i luftfilterkassen og have klippet en ledning.

> [...]
> luftfilterkassen, samt "en ledning for meget", til ECU'en, det for den
> ned på 98HK, men i Danmark, har de aldrig været droslet (kun hvis det

På min og på mine 2 kammiers falco var der begrænsninger på fra fabrikkens
side, så mon ikke det er standart i DK.

MVh
Martin
SL1000 Falco

Fra : "André T."

Dato : 11-05-04 19:02

> På min og på mine 2 kammiers falco var der begrænsninger på fra
fabrikkens
> side, så mon ikke det er standart i DK.

Ikke ifgl. www.mcgaarden.dk som er aprilia forhandler...

Jeg prøvede en falco, hos ham, ca. 2 uger siden, og det er måske
forklaringen, på den føltes lidt sløv ?

Fra : Søren Nygaard Hansen

Dato : 12-05-04 13:18

"Martin Poll" <mpoll@FJERRNadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> begrænser i luftfilterkassen og have klippet en ledning.

> På min og på mine 2 kammiers falco var der begrænsninger på fra fabrikkens

Jeg har også kun fået klippet en ledning og fjernet begrænsningen i
luftfilterkassen for at komme af med droslingen.
Maskinen står ellers std. (dog med 15T forkædetandhjul) og giver på CVP's
bænk i Horsens 113HK på baghjulet.
Hvad det svarer til af HK på motoren, skal jeg ikke byde på.

Mvh
Søren
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=516