Scott oiler- for og imod
Fra : Claus Due

Dato : 10-05-04 18:55

Jeg har snakket med flere om "scott oiler" og nogen siger at den sviner
meget, andre betragter det som et vidunder.

Er den opreklameret eller ville den være en god ting når man kører mellem
100 og 200 km dagligt?

Hvad koster den? og hvad koster den at få monteret? jeg har ladet mig
fortælle at det er let, men jeg har 10 tommelfingre der sidder i vejen

Hvis det er så let selv at montere kan det så betale sig at købe den i
Tyskland?

--
Med Venlig Hilsen

Claus Fromholt Due
XJ 600 Diversion

Fra : -V-

Dato : 10-05-04 18:12

Claus Due wrote:
> Jeg har snakket med flere om "scott oiler" og nogen siger at den
> sviner meget, andre betragter det som et vidunder.
>
> Er den opreklameret eller ville den være en god ting når man kører
> mellem 100 og 200 km dagligt?

Læste selv på denne så sent som i går:
http://www.google.com/groups?q=scottoiler+group:dk.fritid.motorcykel&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&scoring=d

-V-

Fra : anders majland

Dato : 10-05-04 18:06

> Jeg har snakket med flere om "scott oiler" og nogen siger at den
> sviner meget, andre betragter det som et vidunder.

Alt der smører en kæde vil også svine på omgivelserne ....

> Hvis det er så let selv at montere kan det så betale sig at købe den i
> Tyskland?

Tror ikke der er meget at spare. Den står vist til 130 euro for en
standard hos louis.

Men jeg har lige bestil en www.mccoi.de - Noget mere avanceret, men ikke
dyrere ... Det er dog et decideret samlesæt.

En scotoiler åbner "bare" for dryp når motoren kører - desuden skulle
den vist være lidt følsom overfor temperatursvingninger da det bare er
tyngekraften der gør arbejdet (og oliens viskositet svinger jo med
temperaturen). Desuden kan scootoiler touring ikke være i stellet på min
mc (værktøjdskassen). Og skal det være lettere skal der jo en ordenlig
tank til så man ikke skal erfterfylde i en undelighed ....

McCoi derimod er baseret på en microprocer styret pumpe hvor mængden
styres pba den kørte distance. Altså ikke noget med at dryppe mens man
holder for rødt lys eller hjemme i garagen. Jeg håber om 14dage at kunne
fortæller hvor godt den virker ....

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Richard

Dato : 10-05-04 18:47

anders majland wrote:
> [...]
> styres pba den kørte distance. Altså ikke noget med at dryppe mens man
> holder for rødt lys eller hjemme i garagen. Jeg håber om 14dage at kunne

Ja tak, gør endelig det

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Knud Dam

Dato : 10-05-04 22:07

"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja tak, gør endelig det
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK

Ja, det lyder spændende !

Jeg har kørt 50.000 km med Scott-oiler, og er meget godt tilfreds med den.
Den sviner lidt; men det generer mig nu ikke.
Hvor let er det at ændre på mængden på McCoi ? Det er vigtigt, for der
bruges en del mere olie, når det regner end, når der er tør vej.
Hvad med beholderstørrelsen. Er den bedre på McCoi ?

Mvh

KD Bandit 600 S.

Fra : anders majland

Dato : 10-05-04 22:08

> Hvor let er det at ændre på mængden på McCoi ? Det er vigtigt, for
der
> bruges en del mere olie, når det regner end, når der er tør vej.

TaDa - den har egen regnsensor så den selv skulle kompensere for det

> Hvad med beholderstørrelsen. Er den bedre på McCoi ?
Du sætter bare en dunk på i passende størrelse. Jeg har valg en på 1/4
liter til en start.

Men se det link jeg postede før. Diagrammer mm ligger der også for dem
der vil bygge den fra grunden af.

pumpen tæt på halvdelen) og pengere ryger afsted når banken åbner.

/A

Fra : anders majland

Dato : 17-05-04 15:56

> pumpen tæt på halvdelen) og pengere ryger afsted når banken åbner.

Så kom kassen med stumper. Det ser bestemt overkommeligt ud. I aften
varmer jeg loddekolpen op og går igang ....

Fra : Knud Dam

Dato : 17-05-04 18:40

meddelelse news:40a8d28e$0$3057$14726298@news.sunsite.dk...

> Så kom kassen med stumper. Det ser bestemt overkommeligt ud. I aften
> varmer jeg loddekolpen op og går igang ....

> [...]

Spændende !!

Håber, det er noget, der funker og glæder mig til at høre om det.

; - )

KD

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-05-04 18:59

anders majland wrote:
> [...]
> styres pba den kørte distance. Altså ikke noget med at dryppe mens man
> holder for rødt lys eller hjemme i garagen. Jeg håber om 14dage at kunne

Vi venter i spænding

--
-jens
RSV1000 som også godt kunne bruge et smøresystem ;)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-05-04 18:57

Claus Due wrote:
> Er den opreklameret eller ville den være en god ting når man kører mellem
> 100 og 200 km dagligt?

Det ved du jeg ikke ved

> [...]
> fortælle at det er let, men jeg har 10 tommelfingre der sidder i vejen
>
> Hvis det er så let selv at montere kan det så betale sig at købe den i

Std. udgaven koster 948,- DKR hos www.sydfynmcservice.dk, og jeg kan nok
overtales til at give en hånd med monteringen (hvis du giver en pils )

Louis.de vil ha' 129,95 EUR, så der er faktisk ikke sparet noget.

--
-jens
RSV1000

Fra : anders majland

Dato : 13-05-04 07:53

> Hvis det er så let selv at montere kan det så betale sig at købe den i
> Tyskland?

Louis har den på tilbud lige nu: Scottoiler für EUR 99,95 Så hvis man
alligevel er ved at bestille dernedefra ...