mc kørekort i københavn i juli
Fra : Søren

Dato : 10-05-04 11:05

Hejsa gruppe.

Prøvede dk.forbruger men blev rådet til at kigge ind her.

Jeg regner med at begynde på et mc kørekort her i starten af juli (ja,
jeg er ude i god tid...) Så jeg ville høre om der er nogen, der har
nogle gode (eller dårlige) erfaringer med køreskoler i københavn?

Også om der er nogle forhold jeg skal være særligt opmærksom på, når jeg
sammenligner de forskellige skoler.

Har kig på disse to, så specielt erfaringer med dem søges, men har intet
besluttet endnu:

http://www.metrotrafik.dk/mc/mc.asp

http://www.soernes-trafikskole.dk/motorcykel.htm
(denne lader dog ikke til at starte noget hold i juli)

Mvh. Søren

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 10-05-04 11:07

Søren wrote:

> Jeg regner med at begynde på et mc kørekort her i starten af juli (ja,
> jeg er ude i god tid...) Så jeg ville høre om der er nogen, der har
> nogle gode (eller dårlige) erfaringer med køreskoler i københavn?

Jeg tog selv kortet hos Tip Top på Frederiksberg for 3 år siden (gud - er
det virkelig så længe siden) og jeg var meget glad for kvaliteten af
undervisningen. Min kørelærer hed Jacoob og var god til at lære fra sig. De
andre køreskoler du omtaler kender jeg ikke.

Held og lykke med kortet.

--
Tony

Fra : Zacho

Dato : 10-05-04 15:37

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
De
> andre køreskoler du omtaler kender jeg ikke.

Ham havde jeg også fornøjelsen af for et års tid siden. Go' kørelærer.

Fra : kim rundblad

Dato : 10-05-04 16:44

Jeg er næsten færdig hos TipTop Frederiksberg med Jacoob som kørelærer. Ham
kan jeg kun anbefale, desuden er det rimelig billigt, i hvertfald i forhold
til Roskilde. Eneste anke: Jeg skal vente i 5 uger på at komme til køreprøve
efter bestået teori, det er sgu til at få lange nosser af...Men det er vel
politiet som har god tid...???
mvh Kim, Raleigh trædecykel...7 gear...

Fra : Sune

Dato : 11-05-04 14:31

"kim rundblad" <kim.rundblad@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
[cut]
> til Roskilde. Eneste anke: Jeg skal vente i 5 uger på at komme til
køreprøve
> efter bestået teori, det er sgu til at få lange nosser af...Men det er vel
> politiet som har god tid...???

Jeps, der er næsten altid 5-6 ugers ventetid i København. I dag i Køge : 5
uger.

Sidste år var undskyldningen, at de afspadserede pga. EU-møde. Jeg kom forbi
politigården i København igår, hvor det myldrede med politibiler fra hele
landet. Sikkert fordi de skal passe på bryllupsgæster. Så man kan kun gætte
på hvad vi går i møde af ventetider herefter.

--
Vh Sune
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg)

Fra : anders majland

Dato : 10-05-04 12:51

> Jeg regner med at begynde på et mc kørekort her i starten af juli (ja,
> jeg er ude i god tid...)

Så er det vigtigste næsten at undersøge om/hvornår de holder
ferielukket. Lidt træls lige at være startet når kørelæreren tager 3
ugers ferie ...

Jeg var godt tilfreds med Aalholm køreskole i Valby i 1998.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Sune

Dato : 10-05-04 13:55

"Søren" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sammenligner de forskellige skoler.
>
> Har kig på disse to, så specielt erfaringer med dem søges, men har intet

Metrotrafik har tre næsten nye maskiner, som altid er i orden (deres
maskiner står hos Enghave Motor). De har dragter og hjelme i alle
størrelser.
Jeg mener at de kræver at man bruger egne handsker og hjelmhue (så deres
hjelme ikke er ulækre indvendig)

--
Vh Sune
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg)
Kia Clarus 1.8, Peugeot 406 2.0

Fra : Babba-Papa

Dato : 10-05-04 19:44

Der var engang en bruger ved navn Søren <nogen@microsoft.com> der
skrev:

>Hejsa gruppe.
>
>Prøvede dk.forbruger men blev rådet til at kigge ind her.
>
>Jeg regner med at begynde på et mc kørekort her i starten af juli (ja,
>jeg er ude i god tid...)

Øhh...god tid ? Er du ikke snarere lidt sent ude ?
Jeg synes altid at man siger at de varmeste måneder er booket
lang tid i forvejen....men sådan er det måske ikke i
storbyerne...
- -
Babba-Papa

Fra : Brian Laursen

Dato : 11-05-04 15:00

Søren <nogen@microsoft.com> wrote in message news:<409f53b6$0$308$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> http://www.metrotrafik.dk/mc/mc.asp
>
> http://www.soernes-trafikskole.dk/motorcykel.htm
> (denne lader dog ikke til at starte noget hold i juli)

Jeg kan klart ikke anbefale "Nordens Køreskole" (http://www.mc1990.dk)
på Bavnehøj Alle (tidligere Borups Alle) i København.
Kurt er et eller andet sted go' nok, selvom han helt klart er en
fusker.
Værre står det dog til med hans ansatte kørelærer, Jørgen.
Mage til brølabe at have i øret skal man lede længe efter. En
kørelektion med Jørgen foregår nogenlunde sådan her : "Dig der, #1,
hvad fan... laver du din spasser..." osv osv.
Jeg skyndte mig, sammen med en del andre fra samme hold at skifte til
Mcskolen (http://www.mcskolen.dk/). Stille og rolig undervisning til
ug med kryds og slange.

--
Brian

Fra : Per Henriksen

Dato : 12-05-04 13:03

> [...]
> jeg er ude i god tid...) Så jeg ville høre om der er nogen, der har
> nogle gode (eller dårlige) erfaringer med køreskoler i københavn?

Hej Søren

Kan også anbefale www.mcskolen.dk . Køreskolens 'indehaver' Søren står selv
for al teoretisk og praktisk undervisning mht. MC, og gør det på en rimelig
afslappet men professionel måde. Fordelen er tillige, at han kører intensive
ugekurser, så 'pappet' kan komme i hus relativt hurtigt. Køretøj (jakke,
bukser, handsker og hjelm) kan lånes men anbefaler at du selv investerer i
minimum en 'tomrumsforlænger'.

En lille advarsel dog: Søren har mange jern i ilden, så sørg for at lave
klare aftaler om eventuelle ekstra køretimer, køreteknisk anlæg osv.

...........og se så at komme igang med det kort

*Lille Per* på Honda CB 500
Mail: bassplayerATtiscali.dk
www.chookfeet.dk