Tager petrolium farven på farvede fælge?
Fra : Morten

Dato : 10-05-04 08:46

Hej

Jeg har læst her på DFM og andre steder, at lugtfri petrolium er rigtigt
godt til at tage olie af med, når man rengører sin MC.
Så det gjorde jeg og det virkede rigtigt godt - MEN....jeg har rød
larkerede fælge på min Kawa og det virkede som om, at petroliumen tog en
smule af farven! I hvert fald blev kluden lidt rød.

Kan det passe? Er der andre der har prøvet det? I så fald hvad bruger man
istedet - kan rense benzin bruges?

mvh
Morten Krauw
Kawasaki zx-6r '01
www.dfmc.dk/morten_krauw

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-05-04 09:17

> [...]
> larkerede fælge på min Kawa og det virkede som om, at petroliumen tog
> en smule af farven! I hvert fald blev kluden lidt rød.

Hej Morten

Det er fordi lakken på din fælg er ringe. På Suzuki fælge er lakken så
ringe, så den smitter af, når man affedter en plet hvor
afbalanceringsklodsen skal side med husholdningssprit. Køb Honda Nej
Pjat. Så længe det bare smitter en lille smule af har du ingen problemer.
Jeg vil bestemt ikke anbefale rensebenzin. Jeg tror det tager mere lak end
pretroleum, og jeg er ikke sikker på dækket har godt af det.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-05-04 17:39

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:dUGnc.20$KH3.12@news.get2net.dk...

> Det er fordi lakken på din fælg er ringe. På Suzuki fælge er lakken så
> ringe, så den smitter af, når man affedter en plet hvor
> afbalanceringsklodsen skal side med husholdningssprit.

Åbenbart ikke alle Suzukier. Jeg har en GS500E med koksgrå fælge, dem rengør
jeg jævnligt med brug af WD-40, og det holder lakken fint nok til. Det samme
med min tidligere GS500E som havde hvide fælge (Aaaaaaldrig mere en mc med
hvide fælge).

Rittig

Fra : anders majland

Dato : 12-05-04 15:40

> (Aaaaaaldrig mere en mc med hvide fælge).

De bliver vel jævnt grå i løbet af nogle måneder - og så er det vel
ikke et problem ...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-05-04 08:56

Jep, min kærestes Kawa med grønne fælge gør det samme.... Også med WD40!!

Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg tør gøre de fælge rene med.... Udover vand
og sæbe.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-04 13:57

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> writes:

> Jep, min kærestes Kawa med grønne fælge gør det samme.... Også med WD40!!

Også mine grønne Kawa fælge. Jeg kan dog ikke nøjes med WD40, men lakken
er selvfølgelig også så smadret på dem så jeg kan ikke afvise at det
har kunnet lade sig gøre.

Uha jeg glæder mig til at få dem malet og lakeret.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Armand

Dato : 10-05-04 16:00

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk <xng@post.cybercity.dk> skrev i en
> Jep, min kærestes Kawa med grønne fælge gør det samme.... Også med
> WD40!!
> Så jeg ved ikke rigtig hvad jeg tør gøre de fælge rene med.... Udover vand
> og sæbe.

Er dét originalt-lakerede fælge?
For mig lyder det nærmere som en gang spry-lakering ell. lign.
ikke-tokomponent lak :-/

--
Armand.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-05-04 16:45

"Er dét originalt-lakerede fælge?"

Jep.

Fra : Morten Krauw

Dato : 10-05-04 14:58

okay - det er åbentbart et generelt problem. Det var jeg slet ikke klar
over. Men hvordan renser I dem så? Det gør I ikke - eller også så undgår I
olie på fælgene (det trick vil jeg gerne lære )?

Man kan selvfølgelig fortsætte med petrolium og så lægge en omlarkering
ind i MC budgettet engang imellem, men det syntes jeg nu ikke lyder
specielt tiltalende. Findes der virkeligt ikke et middel som ikke
ødelægger lakken?

mvh
Morten Krauw
Kawasaki ZX-6R '01
www.dfmc.dk/morten_krauw

Fra : Brian Laursen

Dato : 10-05-04 15:35

Morten Krauw wrote:
Findes der virkeligt ikke et middel
> som ikke ødelægger lakken?

Brug motorrens.!!!

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Klynder

Dato : 10-05-04 16:47

> Brug motorrens.!!!

ja det virker helt vildt... bruger det altid...

Klynder

Fra : Morten

Dato : 11-05-04 07:55

Klynder wrote:

> ja det virker helt vildt... bruger det altid...

> Klynder

DET må prøves
Tak for tippet!

mvh
Morten Krauw
Kawasaki ZX-6R '01
www.dfmc.dk/morten_krauw

Fra : JM

Dato : 14-05-04 19:51

> DET må prøves
> Tak for tippet!
>
> mvh
> Morten Krauw
> Kawasaki ZX-6R '01
> www.dfmc.dk/morten_krauw

Jep!
Bruger det også på "den blå" - det virker!

Mvh
Jesper Madsen
ZX-6R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=329