Hjælp - min far vil have motorcykel igen
Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-05-04 22:18

Hej NG

Min far har gået og overvejet om han skulle købe en mc igen efter flere års
stilstand. jeg er selvfølgelig vild med ideen, da jeg synes mc'er er noget
federe end madkasser.

Nå, men han er lidt speciel. Han har en ide om at det ikke er en motorcykel,
hvis den er under 750 cc, så den skal åbenbart være over 750cc. Jeg har
prøvet at overbevise ham om at moderne motorcykler har noget flere kræfter
end hans gamle MZ og senere Nimbus havde, men det vil han ikke høre. "Hvis
jeg skal bruge den lidt til hverdag, og hvis jeg lige skal have mor med ud
på en tur, skal den kunne trække det", som han siger. Jeg har aldrig hørt
ham klage over sin Nimbus - den har han kun rost, så jeg er lidt rådvild.
Jeg ville mene at ud fra ovenstående udsagn ville en moderne 600 være mere
end rigeligt. Hans gamle lorte Nimbus (unskyld til Nimbus fanatikere) med 22
hk (eller hvor lidt det nu var sådan en havde) kunne ingenting i forhold
til... ja en GS 500.

Men det vil han som sagt ikke høre på. Han fik så først set sig varm på en
Suzuki VZ 800 Marauder, men den har jeg prøvet at snakke ham fra, da jeg
ikke er så vild med custom-typer. Det lykkedes meget dårligt.

Først da han så Mollers 1200 Bandit og hørte motoren køre, blev han helt
vild. Min mor synes også den lød godt og kunne også lide farven (det er
åbenbart vigtigt - hun er vidst lige glad med hvordan hvilken som helst mc
kører - den skal bare være pæn)
Da han endelig så ud til at kigge væk fra Marauderen, blev jeg jo glad og
talte godt for Banditten, så nu er det vidst sådan en han går og kigger
efter - og den skal helst have samme lyd etc som Mollers....

Men her bliver jeg lidt betænkelig. Jeg kommer måske til at lyde hellig etc,
men min far er 55 og har ikke kørt mc i +20 år (og dengang var det på hans
Nimbus fra et sted i 50'eren vidst nok), og jeg tænker bare på om en 1200
Bandit ikke er for voldsom. Godt nok er han elitebillist etc, men den er
immervæk noget kraftigere end hans gamle Nimbus. Specielt hvis den skal lyde
som Mollers, der har tunudstødning, og som følge deraf 115 hk.

Hvad siger i ???

Har i evt nogle forslag til en anden mc der er noget mere
reinkarneret-mc-venlig. Den skal være på mindst 750 cc, ellers gider han
ikke, og så skal den være flot at se på.... Custom stilen ved jeg ikke om
tiltaler ham mere, men det er ikke utænkeligt.

--
mvmch
christian

Fra : Harry Sandholm

Dato : 09-05-04 22:42

Christian Knudsen wrote:
> [...]
> ikke, og så skal den være flot at se på.... Custom stilen ved jeg ikke om
> tiltaler ham mere, men det er ikke utænkeligt.

Hej Christian
Jeg er 53 år og prøver efter bedste evne at lade mine børn bestemme i
deres eget liv.
Til gengæld får de absolut ingen indflydelse på mit livs største
beslutninger, og herunder hører valg af motorcykel!!!

Harry Sandholm
Honda 500CB (efter eget valg)

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-05-04 22:49

"Harry Sandholm" <harry.sandholm@tele2fjerndetteadsl.dk> skrev

> [...]
> Til gengæld får de absolut ingen indflydelse på mit livs største
> beslutninger, og herunder hører valg af motorcykel!!!

Hej Harry

Jeg prøver heller ikke at bestemme hvad min far skal køre, men bare at lede
ham i den rigtige retning.
Jeg synes selv min GS 500 var vildt hurtig, da jeg køret den de første
gange, og ligeså da jeg fik min FZRR, men min far der ikke har kørt i 20 år
ville jeg være lidt betænkelig ved at smide op på en Bandit 1200 min 115
baghjulshypper....
Jeg ville råde ham til at starte på en eks bandit 600 og så skifte efter 1
år hvis den er for langsom...

mvmch
christian

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-05-04 22:32

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> writes:

> Min far har gået og overvejet om han skulle købe en mc igen efter flere års
> stilstand. jeg er selvfølgelig vild med ideen, da jeg synes mc'er er noget
> federe end madkasser.

Lækkert!

> Nå, men han er lidt speciel. Han har en ide om at det ikke er en motorcykel,
> hvis den er under 750 cc, så den skal åbenbart være over 750cc.

Hvorfor har han ikke været ude og trille en tur på din eller din brors
600 ccm raket? Det skulle da så rigeligt overbevise ham.

> Men det vil han som sagt ikke høre på. Han fik så først set sig varm på en
> Suzuki VZ 800 Marauder, men den har jeg prøvet at snakke ham fra, da jeg
> ikke er så vild med custom-typer. Det lykkedes meget dårligt.

Hvis han synes om en VZ 800, som har 50 HK, så må din 600 ccm med 100
HK nærmest virke sindsygt hurtig.

> [...]
> åbenbart vigtigt - hun er vidst lige glad med hvordan hvilken som helst mc

Heh - en Bandit 1200 er da også en passende cykel til en mand i hans
alder.

> [...]
> Nimbus fra et sted i 50'eren vidst nok), og jeg tænker bare på om en 1200

Han er jo ikke 20 og fyldt med hormoner længere, så han kan vel nok
styre sig. Efter en måned, så har han også vænnet sig til at sådan en
Bandit ikke er helt let, men lidt af en båd at bugsere rundt med.

Men lad ham da trille en tur på din FZRR, så bliver han da hurtigt
overbevist om at en 600 ccm også har rigeligt med kræfter til at være
sjov.

> [...]
> ikke, og så skal den være flot at se på.... Custom stilen ved jeg ikke om
> tiltaler ham mere, men det er ikke utænkeligt.

Hvad er prisklassen? Skal den være ny eller brugt?

Hvad med en Intruder 1500? Sådan en har jeg prøvet engang. Den er
temmelig tung, men man sidder så lavt at den ikke er noget problem at
styre. Men gider han at gå og pudse på den, eller skal han bare køre?

Hvis han ikke er pudsetypen, så skal han holde sig fra de der
Intrudere og Maraudere og lignende.

Eller hvad med en XJ 900? XJR 1300 eller lignende for nu at holde os
til et mærke du kender

Han kan også finde sig en god brugt VFR 750.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-05-04 22:56

writes:

> Hvorfor har han ikke været ude og trille en tur på din eller din brors
> 600 ccm raket? Det skulle da så rigeligt overbevise ham.

Ja, det ville jeg også mene, men det er vidst mere ideen om at intet under
750 er en rigtig motorcykel og han gider ikke køre på en "knallert"

> Hvis han synes om en VZ 800, som har 50 HK, så må din 600 ccm med 100
> HK nærmest virke sindsygt hurtig.

Ja, det ville jeg også mene

> Heh - en Bandit 1200 er da også en passende cykel til en mand i hans
> alder.

hehe - ja den er til folk hvor deres livomkreds har overskredet deres
benlængde

> Han er jo ikke 20 og fyldt med hormoner længere, så han kan vel nok
> styre sig. Efter en måned, så har han også vænnet sig til at sådan en
> Bandit ikke er helt let, men lidt af en båd at bugsere rundt med.

Ja, det har jeg også tænkt over, og det lyder ikke helt dumt.

> Men lad ham da trille en tur på din FZRR, så bliver han da hurtigt
> overbevist om at en 600 ccm også har rigeligt med kræfter til at være
> sjov.

Det kunne godt være jeg skulle lade ham prøve den... Ville bare hellere at
han prøvede en med lidt mindre power i til at starte med..... åhhh - han
kan jo lige prøve 250'eren inden den ryger....

> Hvad er prisklassen? Skal den være ny eller brugt?

Den skal være brugt. Priselejet kender jeg ikke helt, men det skal være
under 100K

> [...]
> styre. Men gider han at gå og pudse på den, eller skal han bare køre?
>
> Hvis han ikke er pudsetypen, så skal han holde sig fra de der

Jeg tror ikke han gider gå og pudse på den hele tiden, men nogle tager det
ham alligevel.....

> Eller hvad med en XJ 900? XJR 1300 eller lignende for nu at holde os
> til et mærke du kender

XJR 1300 er nok lidt for touring agtig til at han gider køre på den - han
vil sikkert mene den ligner en Goldwing
XJ 900 ved jeg ikke helt med

> Han kan også finde sig en god brugt VFR 750.
Tror der er for meget kåbe...

mvmch
christian

Fra : Jacob Larsen

Dato : 09-05-04 22:34

"Christian Knudsen"
<christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in
message news:409ea038$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
> [...]
> ellers gider han ikke, og så skal den være flot at se
> på.... Custom stilen ved jeg ikke om tiltaler ham mere,

Kan du ikke bilde ham ind at en SV650 er ligesom en alm 7½'er eller noget,
fordi den har V-motor? Den kan da i hvert fald lyde af noget.

Ellers er kawasakis Z750 jo ret fed omend ikke ret gammelmandsagtig.

Måske en VFR750. Den har jeg kun hørt gode ting om herinde mener jeg.
--
mvh. Jacob Larsen - GS500
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Christian Knudsen

Dato : 09-05-04 22:59

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan du ikke bilde ham ind at en SV650 er ligesom en alm 7½'er eller noget,
> fordi den har V-motor? Den kan da i hvert fald lyde af noget.

Som jeg skrev til Jacob, så har jeg flere gange prøvet at bilde ham ind at
selv min gamle GS 500 er meget bedre end hans gamle Nimbus, men den skal
være over 750 cc - ligemeget hvad..... (jeg fatter det heller ikke....)

> Ellers er kawasakis Z750 jo ret fed omend ikke ret gammelmandsagtig.

Nej - den er nok lige en tand for sportslig

> Måske en VFR750. Den har jeg kun hørt gode ting om herinde mener jeg.
Jeps -samme her, men jeg tror ikke han er for vild med for meget kåbe

mvmch
christian

Fra : Msp

Dato : 09-05-04 22:46

> [...]
lyde
> som Mollers, der har tunudstødning, og som følge deraf 115 hk.

Manden er voksen, så lad ham dog selv bestemme. eneste råd jeg ville give,
ville være at han burde tage ud og prøve et par forskellige hos nogle
forhandlere.

Mogens

Fra : Steen Egeberg

Dato : 09-05-04 23:04

*GG* DET har jeg virkeligt sympati for - efter at have "lånt" mig frem i
årevis anskaffede jeg efter megen afprøvning en Yamaha Fazer 1000 (143hp) -
det er en rigtig gammelmandscykel for os - jeg er 56 - som har kørt race for
30 år siden på datidens helt uforsvarlige maskiner ( = ingen fartgrænser
hvorfor tophastigheden bogstavlig talt blev checket på hvert lige
landevejsstræk, elendige bremser og ringe dæk/ophæng, 83hp (Z1-900)).

Fazeren trækker ved alle omdrejninger, man kan tilmed bare rulle gas på i 6.
fra 2000rpm (!) og den trækker flot op - prøv DET på en 600cc - og man
sidder komfortabelt op og ned, lige noget for os gamle. Og jager man den til
omdrejningsbegrænseren, så er det kun de kvikkeste som når først på et lige
stræk. Den er tungere at smide med end 600cc klassen, men til gengæld skal
man ikke ned og rode efter gear, det er bare at rulle den grovkalibrede på i
3. og 4. og så er man deruda'

Så den kan du godt anbefale din far, meget komfortabel, også til 2, min
ligeså aldrende veninde synes den er fed at sidde bagpå *G*, og godt med
skud i til jagtsæson i både by og på landevej.

Held & lykke

--
___________________
Steen Egeberg

ps: Din far må gerne komme forbi og få en tur (bagpå) ...

"Christian Knudsen" <christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i
en meddelelse news:409ea038$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-04 13:45

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> writes:
....Fazer 1000...

> Fazeren trækker ved alle omdrejninger, man kan tilmed bare rulle gas på i 6.
> fra 2000rpm (!) og den trækker flot op - prøv DET på en 600cc -

Det går nu også fint på 600cc Fazeren (den 'gamle' model). Den trækker ikke
vildt hårdt, men det er da ikke nødvendigt at geare ned, hvis bare man
skal følge trafikken. Jeg plejer nu at holde den over 3k, men i
princippet er det ikke nødvendigt.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-05-04 23:20

> [...]
> han prøvede en med lidt mindre power i til at starte med..... åhhh - han
> kan jo lige prøve 250'eren inden den ryger....

Pjat med dig. Vær nu ikke en tøsedreng. Han skal jo nok betale, hvis
han skulle komme til at ødelægge noget.

Personligt synes jeg din FZRR virker rimelig letkørt. Den er let at
håndtere, trækker jævnt uden overraskelser, bremser fint, og når han
så har lavet de første 2-3 igangsætninger hjemme på villavejen, så har
han også styr på det med koblingspunktet og sådan.

> Den skal være brugt. Priselejet kender jeg ikke helt, men det skal være
> under 100K

OK

> Jeg tror ikke han gider gå og pudse på den hele tiden, men nogle tager det
> ham alligevel.....

Så skal det nok ikke være noget alt for tilbagelænet noget. Så er der
bedre med en touring-cykel, som han kan pudse på når han gider.

> XJR 1300 er nok lidt for touring agtig til at han gider køre på den - han
> vil sikkert mene den ligner en Goldwing

Ehhh - ser vi på den samme cykel? Den minder da en del om en GSX 1400.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-05-04 23:28

On Sun, 9 May 2004 23:17:53 +0200, "Christian Knudsen"
<christian.knudsen@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote:

Hej Christian.

>Min far har gået og overvejet om han skulle købe en mc igen efter flere års
>stilstand. jeg er selvfølgelig vild med ideen, da jeg synes mc'er er noget
>federe end madkasser.

Jeg forstår ham til fulde.
Jeg er selv en "oldsag" der er startet med at køre MC igen efter mange
års stilstand.
Nu var der ingen der blandede sig i min "strategi" for min
tilbagekomst blandt de tohjulede, så jeg valgte et billigt objekt.
Dels for at holde investeringen indenfor noget min finansminister
ville finde sig i, og dels for at se om drømmen stadig kunne bære.
Valget faldt dengang på en XS500 - Det var hvad jeg kunne strække den
til.
Året efter købte jeg en XN85 Turbo - Nu skulle det være sjovt
Endnu et år, så stod der Ducati Paso 750 på programmet.
XN85 har 85 HK, og Paso'en 74 HK.
De kan begge meget mere end jeg kan udnytte, både hvad angår
køreegenskaber og effekt, så dit ophav skal ikke være ked af at det
"kun" er småmaskiner med under 750 cc - Efter over 20 år i mølposen
render de let af med en
For at sætte tingene lidt i relief, så har Nimbus godt 22 HK, og den
kan bestemt hverken styre eller bremse, det kan moderne cykler

Det der bestemmer MC valget er vel at det er noget man sidder godt på
og kan falde i et med.
Nogle af de MC'er jeg drømte om viste sig at være skruet sammen på en
sådan måde at jeg sad ad HT på dem.
Noget der er stabilt og let at vedligeholde.
Og så vil jeg våge den påstand at mange aldrende reborn MC'ister også
vælger noget der er lidt specielt - Du ved --- glæden ved at have
noget ikke alle og enhver har

Du kan læse historien om min vej tilbage til MC livet her:
http://www.gruby.dk/mitmcliv.htm
Så er der lidt at grine af

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Gert Bo thorgersen

Dato : 10-05-04 01:21

> [...]
> ikke, og så skal den være flot at se på.... Custom stilen ved jeg ikke om
> tiltaler ham mere, men det er ikke utænkeligt.

Jeg er nu 57 år. Den BMW jeg nu har haft i 8 år fik jeg ½ år efter at via
folkeregisteret, da min mor var død, fandt min far som jeg da ikke havde set
i 32 år. Han var da 78 og dukkede så op på BMW R60en, som jeg så fik et ½ år
senere da han pludselig mistede synet. Han havde aldrig i sit liv villet eje
en bil, men næsten alle tænkelige motorcykler, BSA Rocket, Ariel, Nimbus,
BMWér osv.

Da jeg fik BMWén ændrede jeg den med alt tænkeligt - bortset fra turbo - til
nu en BMW R100 med 100 - 110 Hk. Udover den har jeg en Honda 250 Off-roader,
en Honda 125 mini bykørsels mc samt en Honda VTR 1000 VTR FireStorm; alle
købt inden for desidste 9 mdr.

Jeg havde den første motorcykel - med nummerplade - i 1968. Den bil vi i dag
har haft i 1 år, en Honda Civic 1,7 lit., har jeg kun kørt ½ km! At køre
biler huer mig ikke mere, jeg har kørt så mange tidligere, bl.a. når vi
lossede biler i havnen eller når jeg var chauffør for en direktør. Jeg kører
nu næsten hver da i bjergene her i Thailand, en ca. 100 km hver gang, på
skiftevis 1000 cc Hondaen og BMWén, for jeg elsker at ligge og overhale alle
på de snoede veje. Siddestillingsmæssig kan jeg - jeg er 187 høj - sidde
umindelige timer på BMWén, men med Honda FireStormen, bliver jeg træt i
benene efter 1 time, og den har min kone slet ikke prøvet da siddestillingen
ikke huer hende, og i armene er der lidt hårdt på FireStormen hvis man ender
med bykørsel over længere tid.

Jeg ender nok med senere at købe noget som en 400 VFR ved siden af de andre,
fordi den må være endnu lettere at smide med på de ekstremt snoede smalle
veje, og så fordi jeg lettere for mulighed for at piske den ud i omdr. på de
snoede veje. Jeg har altid lavet alt arbejde på mine motorcykler, bortset
fra boring af cylindre og slibning af krumtappe.

Mvh. Gert Thorgersen

Fra : Per P.

Dato : 10-05-04 07:03

> [...]
års
> stilstand. jeg er selvfølgelig vild med ideen, da jeg synes mc'er er noget

He he. Jeg kan genkende godt din situation. Vi har nemlig rigtig mange "born
again-bikers" med på kørekurserne. Og det er ofte tydeligt at se at ungerne
ikke længere belaster økonomien Så måske du skulle sende ham på et
kørekursus så du kan sove lidt roligere om natten

Og når både far og søn kører MC er det ikke sjældent at de begge er med på
kurset. Så kan far og søn samles om en fælles interesse. Faktisk så er der
en her fra gruppen som skal afsted sammen med sin fader i weekenden 22-23
maj.

Men få du bare jaget "den gamle" ud og se på en kværn og så lad mor afgøre
farven

Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse
Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Fra : JP

Dato : 10-05-04 07:03

> Nå, men han er lidt speciel. Han har en ide om at det ikke er en
motorcykel,
> hvis den er under 750 cc, så den skal åbenbart være over 750cc.

Han har jo ret

> [...]
22
> hk (eller hvor lidt det nu var sådan en havde) kunne ingenting i forhold

Netop. Det handler ikke om HK. Det handler om køremåde.
Man kommer lige let til skade på en 250CC, som
en 1000CC, hvis man tror gashåndtaget kun har éen stilling og
omdrejningstælleren
skal op til det røde hvergang man kører (men det hører typisk ungdommen til
:))
Har han kunne overleve på Nimbus som
sammenlignet med moderne MC har elendige køreegenskaber, næsten ingen
bremser
og intet kraftoverskud i forhold til dagens øvrige trafik, så vær ikke
nervøs.
Han er meget bedre hjulpet på en moderne kraftfuld, velkørende og bremsende
MC.

> Men det vil han som sagt ikke høre på. Han fik så først set sig varm på en
> Suzuki VZ 800 Marauder, men den har jeg prøvet at snakke ham fra, da jeg
> ikke er så vild med custom-typer. Det lykkedes meget dårligt.

Helt ærlig; hvad rager det dig !!?

> Hvad siger i ???

Bland dig uden om.
Hvis du endelig vil råde ham: Betænk om den nye MC skal have kardantræk. Det
snævre udvalget noget ind, men måske er din far mere til noget
vedligeholdelsfrit ?

Med venlig hilsen

Jørgen SV650S
Også en genfødt MCist

MC'er:
MZ150TS - Langt den farligste MC jeg nogensinde har kørt på
Suzuki GT500A - Den jeg har kørt længst på (60.000KM), og indtil nu været
gladest for
BMW R60/8 - Kram men kedelig
Pause (læs: børn) .......................................... 22år senere
Suzuki SV650S - Fremragende MC. Egentlig ville jeg have haft en SV1000S, men
da jeg havde mulighed for at få en meget billig forsikring i mit nuværende
bilforsikringsselskab blot den ikke blev større end SV650S'eren.
Så jeg må desværre nøjes med en KNALLERT (indtil videre)

Så god tur med jer - især jer unge der KUN har HK i hovedet og mellem
benene. :)

Fra : Moller

Dato : 10-05-04 08:36

Christian Knudsen wrote:

> Min far har gået og overvejet om han skulle købe en mc igen efter flere års
> stilstand. jeg er selvfølgelig vild med ideen, da jeg synes mc'er er noget
> federe end madkasser.

   Husk så på tvungen fælles ture med famillien med 40km/ tempo osv... så
hvor fedt er det ;) hæhæ

> Først da han så Mollers 1200 Bandit og hørte motoren køre, blev han helt

   Kan da godt komme forbi igen, hvis der er lige så god mad næste gang ;)
jeg blev ok mæt må man sige, især nu da man måtte nøjes med arbejdets
salatbord :)

> [...]
> immervæk noget kraftigere end hans gamle Nimbus. Specielt hvis den skal lyde
> som Mollers, der har tunudstødning, og som følge deraf 115 hk.

   En Bandit 1200 er og blir kendt som en morfar cykel, så hvis du er
nervøs så lad være med at sige at en anden bagdæmper fjerne den villige
forhjuls letten på den, og derved vil han hurtigt lære at holde gassen i
Ro :) ellers kan jeg kun sige Go for det, det er jo ikke en gixxer 1000
eller noget, og er ekstremt letkørt :)

   Og så er det hans valg i enden, og en maskine i den størelse til den
pris, der er Banditten svært at slå :)

--
VH
Lars Molnit

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-05-04 09:51

> Nå, men han er lidt speciel. Han har en ide om at det ikke er en
> motorcykel, hvis den er under 750 cc, så den skal åbenbart være over
> 750cc.

Hej Christian

Jeg vil anbefale følgende MC'ere

BMW
R 850 R Et godt Bud: Der er en til 109K i DBA

Triumph
Trident 750
Thunderbird 900

Suzuki
VX 800
GSX 750 (ikke f eller r) men nøgen cyklen
GSF 1200 N (ikke den brune!) Der er en til 68 i DBA
GSX 1400

Kawasaki
Zephyr 750
Zephyr 1100
ZRX 1100/1200

Honda
CB 750 Seven-Fifty
CB 900 Hornet

Yamaha
XJR 1200/1300

Bare lige et lille udvalg. Jeg vil tro de europæiske mærker falder mest i
hans smag.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Richard

Dato : 10-05-04 15:46

Christian Knudsen wrote:

> Min far har gået og overvejet om han skulle købe en mc igen efter flere års
> stilstand.

Fin idé, bare se at komme igang

> [...]
> Nimbus fra et sted i 50'eren vidst nok), og jeg tænker bare på om en 1200

Du skal huske, at vridmomentet i gashånden falder med i 2' postens i
forhold til alderen - det kan han sikkert bedre styre end du, med forlov

En af mine bekendte på 51 år starter iøvrigt senere på ugen som
genindtræder efter 15-16 år. Han har valgt en '98 CBR1100XX, og det skal
han såmaænd nok klare, så hvorfor skulle din far ikke også

> Men det vil han som sagt ikke høre på. Han fik så først set sig varm på en
> Suzuki VZ 800 Marauder, men den har jeg prøvet at snakke ham fra, da jeg
> ikke er så vild med custom-typer. Det lykkedes meget dårligt.

Det kan jeg sagtens følge dig i, men hvad så med en VX800 - det lugter
da lidt af fisk - og frem for alt har den kardantræk - hvis han nu godt
kan lide Suzuki's V2ere. Ellers se tråden "Hvilken cykel skal jeg vælge
???" fra forrige uge - det er samme tema.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : anders majland

Dato : 10-05-04 21:55

> Det kan jeg sagtens følge dig i, men hvad så med en VX800 - det lugter
> da lidt af fisk

Der er en importør at tyske biler og kardancykler på holstebrovej i
viborg (lige overfor mekonomen). Han har haft et par stykker stående af
dem

Fra : Mark Sandberg

Dato : 10-05-04 15:54

"Christian Knudsen" skrev i en meddelelse:

> Nå, men han er lidt speciel. Han har en ide om at det ikke er en
motorcykel,
> hvis den er under 750 cc, så den skal åbenbart være over 750cc.

Jeg kender det alt for godt

Her er et brandgodt tilbud:
http://www.kawasaki-mc.dk/Kawasaki/Kawa2004/ZRX1200S_2001model/ZRX1200S_2001_main.htm

Eller måske denne cruiser, som jeg selv lige har købt efter 18 års pause:
http://www.kawasaki-mc.dk/Kawasaki/Kawa2004/VN1500MeanStreak_2003model/VN1500MS_2002_main.htm

/Mark.

Fra : Christian Knudsen

Dato : 11-05-04 09:04

Jeg takker for de fine svar.

Og til dem der måtte tro det, og synes jeg blandede mig for meget, så
bestemmer jeg ikke hvilken cykel min far han køber - det er han alt for
stædig til.
Han så tilfældig en Marauder hos enghave og faldt for den, og uanset hvor
meget jeg har talt for/imod alle andre cykler (og prøvet at forklare at en
moderne 600 sagtens kan rykke) så er han ligeglad, og gad ikke høre på mig.
Han spurgte mig selv om råd, fordi jeg er den han kender der ved mest om
motorcykler pt, og når det nu er min egen far, så vil jeg selvfølgelig gerne
give ham nogle gode råd med på vejen, og sørge for han ikke får rodet sig ud
i noget helt galt.
Den endelige beslutning træffer han (og min mor) helt selv.

mvmch
christian
hvis far endnu ikke er kommet til en beslutning, og måske ikke kommer det i
år, men lad os nu se

Fra : Moller

Dato : 11-05-04 09:31

Christian Knudsen wrote:

> hvis far endnu ikke er kommet til en beslutning, og måske ikke kommer det i
> år, men lad os nu se

   Ja, jeg kan ikke tilbyde en prøvetur foreløbig :( på Banditten, til at
få ham på rette spor væk fra de der maskiner med skæv Cyll.. :(

   Og NEJ, det er IKKE knasterne.....

--
VH
Lars Molnit