Hvor køber jeg et ikke-standard tandhjul t~
Fra : GRISEN

Dato : 09-05-04 20:09

Jeg skal bruge et nyt tandhjul med 45 tænder bag på min CBR600F3.
Standard tandhjulet har 43 tænder.
Hvor finder jeg et med 45 tænder uden at betale en formue?

Jeg har kigget hos Louis, Gericke og Polo uden held.
Jeg kigger selvfølgelig på ebay, men hvis nogen skulle kende til et hurtigere løsning....
:)

*
Jan

Fra : Flemming Disc

Dato : 09-05-04 21:03

"> Jeg skal bruge et nyt tandhjul med 45 tænder bag på min CBR600F3.

Hvis jeg kikker i kataloger, er standard 45 T, det er vel ikke omvendt du
har brug for.??

> Standard tandhjulet har 43 tænder.
> Hvor finder jeg et med 45 tænder uden at betale en formue?

Jeg kan skaffe alu tandhjul fra 39-48 T, men ikke hurtigt.
Men hvis du kender en med en drejebænk, så prøv Asøma på tlf. 44 84 13 09.
De levere rå tandhjul, der bare skal passes til navet.

> Jeg har kigget hos Louis, Gericke og Polo uden held.
> Jeg kigger selvfølgelig på ebay, men hvis nogen skulle kende til et
hurtigere løsning....

Ja, hvis man vil ikke bare vil have discount, så skal man nok kontakte sin
lokale pusher, her er nok mere hjælp at hente.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc. www.discteknik.dk

Fra : GRISEN

Dato : 10-05-04 00:57

On Sun, 9 May 2004 22:02:43 +0200, "Flemming Disc" <discteknikNO@discteknik.dk> wrote:

>Hvis jeg kikker i kataloger, er standard 45 T, det er vel ikke omvendt du
>har brug for.??

Hmmm... må prøve at ringe til en Honda forhandler i morgen...
I MC Nøglen og på www.sydfynsmcservice.dk står der 43 tænder og der sidder pt. et med 43
tænder, så det regnede jeg med... kunne ikke finde noget om det i min Haynes.

>Jeg kan skaffe alu tandhjul fra 39-48 T, men ikke hurtigt.

Ok, jeg finder lige ud af hvad den lokale Honda pusher siger til det....

>Ja, hvis man vil ikke bare vil have discount, så skal man nok kontakte sin
>lokale pusher, her er nok mere hjælp at hente.

At det er billigt betyder jo ikke det er discount.... oftest kan man jo få de samme
mærker til halv pris i tyskland.

*
Jan

Fra : Flemming Disc

Dato : 10-05-04 08:53

> [...]
pt. et med 43
> tænder, så det regnede jeg med... kunne ikke finde noget om det i min

I mine kataloger står standart til 45T!!

> Ok, jeg finder lige ud af hvad den lokale Honda pusher siger til det....

> At det er billigt betyder jo ikke det er discount.... oftest kan man jo
få de samme
> mærker til halv pris i tyskland.

Jeg mener bestemt at louis har mange rigtig gode produkter til gode priser,
men de har ingen teknisk backup, som du formodenlig får hos din lokale
pusher, hvis du også køber noget hos ham!!

Fra : Armand

Dato : 10-05-04 15:42

Flemming Disc <discteknikNO@discteknik.dk> skrev i en

> Jeg mener bestemt at louis har mange rigtig gode produkter til gode
priser,
> men de har ingen teknisk backup, som du formodenlig får hos din lokale
> pusher, hvis du også køber noget hos ham!!

Ja, ligesom når man bliver anbefalet en Iris-kæde der er 1½ styrkeklasse for
svag til trods for at den hedder "heavy duty" :-|

--
Armand.

Fra : Michal

Dato : 10-05-04 01:03

On Sun, 09 May 2004 21:08:31 +0200, GRISEN wrote:
> [...]
>
> Jeg har kigget hos Louis, Gericke og Polo uden held.
> Jeg kigger selvfølgelig på ebay, men hvis nogen skulle kende til et hurtigere løsning....

Har du prøvet mc-nøglen? Så vidt jeg kan se har de med 45 tænder...

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : GRISEN

Dato : 10-05-04 17:32

On 10 May 2004 00:03:10 GMT, Michal <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> wrote:

>Har du prøvet mc-nøglen? Så vidt jeg kan se har de med 45 tænder...

Yep, har lige været hos den lokale Honda.... ingen originale 45t passer og ingen 45t fra
MC Nøglen. Jeg kan kun bruge tandhjul til en FV 1997-98 model.

*
Jan

Fra : Flemming Disc

Dato : 10-05-04 18:16

> [...]
og ingen 45t fra
> MC Nøglen. Jeg kan kun bruge tandhjul til en FV 1997-98 model.

Ikke helt forstået, i den katalog fra MC-Nøglen, er det et 45T til CBR 600
F-3, det har nr. 1307/45T og koster 234 kr.
Mener du der er en fejl i katalogen, det lyder underligt i min AFAM katalog
står der også 45T.
Så var der jo også Asøma tlf 44 84 13 09, de har sådanne rå tandhjul.

Fra : GRISEN

Dato : 10-05-04 18:48

On Mon, 10 May 2004 19:16:14 +0200, "Flemming Disc" <discteknikNO@discteknik.dk> wrote:

>Ikke helt forstået, i den katalog fra MC-Nøglen, er det et 45T til CBR 600
>F-3, det har nr. 1307/45T og koster 234 kr.

Ja, du har næsten ret, men modeller og modeller er vist ikke det samme....
CBR600F3 er nærmest en populær-betegnelse.
Den specifikke, som der skal bruges i dette tilfælde er CBR600FV og dermed lander vi på
1304 med 43 tænder.
....ellers passer årgangen heller ikke.

>Så var der jo også Asøma tlf 44 84 13 09, de har sådanne rå tandhjul.

Tak, men Renthal har vist løsningen.

*
Jan

Fra : Flemming Disc

Dato : 10-05-04 20:11

> [...]
> CBR600F3 er nærmest en populær-betegnelse.
> Den specifikke, som der skal bruges i dette tilfælde er CBR600FV og dermed

Okay, så tror da fanden vi ikke kan blive enige
Håber du finder et ellers kan jeg sikkert hurtigt få et råt hjul og så få
drejet det til.
Held og lykke.

Fra : Susanne og Jesper Mi~

Dato : 10-05-04 07:06

"GRISEN" <grisen_fjern@grisen.org> skrev

http://www.bandcexpress.co.uk/

--
Venlig hilsen Susanne
Aprilia RS 250 '98 baneracer til salg

Fra : GRISEN

Dato : 10-05-04 17:35

On Mon, 10 May 2004 08:06:11 +0200, "Susanne og Jesper Mikkelsen"
<susanne_lundp@hotmail.com> wrote:

>http://www.bandcexpress.co.uk/

Takker, det ser fornuftigt ud...

*
Jan

Fra : Per P.

Dato : 10-05-04 07:13

"GRISEN" <grisen_fjern@grisen.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har kigget hos Louis, Gericke og Polo uden held.
> Jeg kigger selvfølgelig på ebay, men hvis nogen skulle kende til et

Reservedelspusheren, Søren L. Hansen, her fra gruppen kan nok skaffe et til
dig til en fornuftig pris.

--
Med racende venlig hilsen
Per M. Pedersen.....M for Motortosse

Fra : Flemming Disc

Dato : 10-05-04 08:57

> [...]
> Med racende venlig hilsen
> Per M. Pedersen.....M for Motortosse
> Citat : Bare rolig, det gror sammen igen....

Reservedelspusheren, Flemming Disc, her fra gruppen kan også skaffe den
til rimlig pris............Jeg troede ikke man måtte reklamere her )))

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 10-05-04 09:19

> Reservedelspusheren, Flemming Disc, her fra gruppen kan også
> skaffe den til rimlig pris............Jeg troede ikke man måtte
> reklamere her )))

Det må man heller ikke, men sålænge man er ontopic, og ikke spammer løs,
tror jeg ikke der er nogen der har ondt i røven over det. Hvis nogen har det
kan de jo bare lade være med at ahndle med dig.

--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85

Fra : Flemming Disc

Dato : 10-05-04 09:55

> [...]
> Mojn Jens Bager Jensen
> Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
> Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)

Tak for din behalige måde at svare på, det var lidt en joke fra min side.
Jeg vil gerne sælge et tandhjul, men er nu mest lokal pusher, men vil gerne
hjælpe folk, så de ikke skal give unødig meget for mc dele og ikke få købt
noget de ikke har brug for.
Det er mit motto her i min lille en mands biks og så give kunderne nogen
tekniks service, for dem der gerne vil skrue lidt selv.
Jeg syntes det giver bonus, for har jeg hjulpet dem med nogen ider og de
efterfølgene ikke selv tør, så kommer de tilbage og betaler med glæde.
Nå, det var så igen noget reklame ) Men som du skriver, kan de bare lade
være med at handle hos mig, hvis det er et problem.

Lige en ting.........hvad betyder "ontopic" ??

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 10-05-04 11:54

> Lige en ting.........hvad betyder "ontopic" ??

On topic = modsat af off topic. Dvs. at reklamen for dig var relevant,
passende, rimelig etc.

Fra : Soren Lindholt

Dato : 10-05-04 12:13

> [...]
gerne
> hjælpe folk, så de ikke skal give unødig meget for mc dele og ikke få købt

Helt fint med mig... jeg har samme indgang til en-mandsforretningen.

Søren LH

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-05-04 12:35

Soren Lindholt wrote:
> Helt fint med mig... jeg har samme indgang til en-mandsforretningen.

Nåmen.. har du flere rygbeskyttere på lager?

--
-jens
RSV1000

Fra : Soren Lindholt

Dato : 10-05-04 13:22

"Jens Arnfast" <jens@fabel.dk> wrote in message

> Nåmen.. har du flere rygbeskyttere på lager?

Jeg skulle da i hvert fald få nogen i denne uge.
Kombination af italiensk fabrik og tysk grossist er ikke lykken kan jeg godt
meddele!!!

Søren

Fra : Jens Arnfast

Dato : 10-05-04 13:37

Soren Lindholt wrote:
> Jeg skulle da i hvert fald få nogen i denne uge.
> Kombination af italiensk fabrik og tysk grossist er ikke lykken kan jeg godt
> meddele!!!

Drop mig lige en mail når du får dem hjem, kæresten skal ha' en

--
-jens
RSV1000

Fra : Richard

Dato : 10-05-04 16:05

GRISEN wrote:

> Jeg skal bruge et nyt tandhjul med 45 tænder bag på min CBR600F3.

Kommer du ikke hjem med en af de allerede nævnte kilder kan du prøve hos
Scholl Moto Technik:
<http://private.addcom.de/scholl-moto-technik/motorrad.htm>

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-05-04 20:08

GRISEN wrote:

> [...]
>
> Jeg har kigget hos Louis, Gericke og Polo uden held.
> Jeg kigger selvfølgelig på ebay, men hvis nogen skulle kende til et hurtigere løsning....

Hvis du vil handle med UK er der en mulighed her
http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0

Allan Bojesen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-05-04 20:13

Allan Bojesen wrote:

> Hvis du vil handle med UK er der en mulighed her
> http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0

Og en anden mulighed
http://www.redracingparts.com/en/english.htm#en/list/trasmserie/

Allan Bojesen

Fra : GRISEN

Dato : 10-05-04 22:16

On Mon, 10 May 2004 21:12:48 +0200, Allan Bojesen <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk>
wrote:

>Og en anden mulighed
>http://www.redracingparts.com/en/english.htm#en/list/trasmserie/

De har ellers lidt forskelligt lækkert legetøj - herligt.

*
Jan

Fra : Armand

Dato : 10-05-04 21:18

Allan Bojesen <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> skrev i en

> Hvis du vil handle med UK er der en mulighed her
> http://www.jtsprockets.com/52.0.html?&L=0

JT er fabrikanten, og de handler ikke en detail med private
Det er forøvrigt JT tandhjul at Max/MC.Nøgl. har på programmet.

--
Armand.

Fra : Flemming Disc

Dato : 10-05-04 21:30

> JT er fabrikanten, og de handler ikke en detail med private
> Det er forøvrigt JT tandhjul at Max/MC.Nøgl. har på programmet.
>
> --
> Armand.

Men han tager desvære ikke efter speciale ønsker, du kan købe det der i
bogen eller ingenting

Fra : Allan Bojesen

Dato : 10-05-04 22:06

Armand wrote:

> JT er fabrikanten, og de handler ikke en detail med private
> Det er forøvrigt JT tandhjul at Max/MC.Nøgl. har på programmet.

Den havde jeg ikke lige fanget Men så lærte jeg også lidt i dag

Allan Bojesen