|
| import af stumpe-cykel fra Tyskland Fra : essal[fjernes] |
Dato : 08-05-04 16:20 |
|
Hejsa,
jeg har en DR500 der har et stort forbrug af dele. Jeg går derfor med
tanker om at få fat i en lignende model (ell. evt. en 650 af nyere
dato). Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ift. lovgivning
osv. Er der nogen problemer i at skifte motoren ud med en 650, når der
ikke er motorbloknr på reg.attesten?
Med venlig hilsen Lasse
| |
Richard (08-05-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 08-05-04 17:39 |
|
essal[fjernes] wrote:
> jeg har en DR500 der har et stort forbrug af dele. Jeg går derfor med
> tanker om at få fat i en lignende model (ell. evt. en 650 af nyere
> dato). Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ift. lovgivning
> osv.
Ikke før myndighederne evt. opdager det - det dyreste vil være, hvis
forsikringen i forbindelse med en ansvarskskde anser cyklen for at være
udnerforsikret og beder dig betale en tilsvarende andel af deres udgift
(regres)
> Er der nogen problemer i at skifte motoren ud med en 650, når der
> ikke er motorbloknr på reg.attesten?
Til toldsyn kan de godt finde på at skrive motornummeret ned, men hvis
din DR500 er solgt fra ny i DK, har du sikkert ret. Men japanerne plejer
at støbe cylinderens cc-tal, så det fremstår i positiv på den en side af
cylinderen, gerne ved foden. Og på ihvertfald Honda hentyder
motornummeret eentydigt til en bestemt model og dermed cc-størrelse.
Men det ser de først, når de fatter mistanke og kigger efter...
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (09-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 09-05-04 23:26 |
|
essal[fjernes] <"essal[fjernes]"@mobilixnet.dk> skrev i en
news:409cfaa8$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hejsa,
>
> jeg har en DR500 der har et stort forbrug af dele. Jeg går derfor med
> tanker om at få fat i en lignende model (ell. evt. en 650 af nyere
> dato). Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ift. lovgivning
> osv. Er der nogen problemer i at skifte motoren ud med en 650, når der
> ikke er motorbloknr på reg.attesten?
Motoren er en reservedel som alt andet, og T&S accepterer at man udskifter
til en større motor sålænge at denne originalt ikke har mere end 20%
merydelse.
EU's hellighed gør at der ikke er noget told/moms at skulle afregne iblandt
EU-landene indbyrdes
Og så er den ged ikke længere.
--
Armand
| |
Freddy Lang (10-05-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 10-05-04 00:21 |
|
Armand wrote:
> essal[fjernes] <"essal[fjernes]"@mobilixnet.dk> skrev i en
> news:409cfaa8$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> Hejsa,
>>
>> jeg har en DR500 der har et stort forbrug af dele. Jeg går derfor
>> med tanker om at få fat i en lignende model (ell. evt. en 650 af
>> nyere dato). Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ift.
>> lovgivning osv. Er der nogen problemer i at skifte motoren ud med en
>> 650, når der ikke er motorbloknr på reg.attesten?
>
> Motoren er en reservedel som alt andet, og T&S accepterer at man
> udskifter til en større motor sålænge at denne originalt ikke har
> mere end 20% merydelse.
> EU's hellighed gør at der ikke er noget told/moms at skulle afregne
> iblandt EU-landene indbyrdes
> Og så er den ged ikke længere.
Jeg mener at have læst noget et eller andet sted om, at man ikke må udskifte
mere end 20% af et køretøj med dele fra et andet køretøj, eks. en model som
er hentet afgiftsfrit i udlandet. Det med de 20% er måske lidt svært
målbart, men det er vel noget med delenes anslåede pris, sammenholdt med
hele køretøjets anslåede pris?
Og hvad med de 20% "mere" motor? Kan ikke huske, om det har været oppe
herinde tidligere, men er det af motorens effekt eller volumen? Er det
begge? Jeg har i hvert fald hørt emnet diskuteret flittigt før, og kunne
godt tænke mig at se det på skrift.
--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk
| |
Armand (10-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-05-04 21:36 |
|
Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk[DETHERSKALIKKEMED]> skrev i en
news:409ebcb8$0$508$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Armand wrote:
> > essal[fjernes] <"essal[fjernes]"@mobilixnet.dk> skrev i en
> > news:409cfaa8$0$189$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> >> Hejsa,
> >>
> > Motoren er en reservedel som alt andet, og T&S accepterer at man
> > udskifter til en større motor sålænge at denne originalt ikke har
> > mere end 20% merydelse.
> > EU's hellighed gør at der ikke er noget told/moms at skulle afregne
> > iblandt EU-landene indbyrdes
> > Og så er den ged ikke længere.
>
> Jeg mener at have læst noget et eller andet sted om, at man ikke må
udskifte
> mere end 20% af et køretøj med dele fra et andet køretøj, eks. en model
som
> er hentet afgiftsfrit i udlandet.
Jup!
Men reglen gælder udskiftning på én gang - Og hvor længe skal der gå førend
at man atter må skifte endnu 19% :-/
> Det med de 20% er måske lidt svært målbart, men det er vel noget med
> delenes anslåede pris, sammenholdt med hele køretøjets anslåede pris?
Og hvem har forøvrigt overblikket over hvornår du har renoveret din
motorcykel og i hvilket omfang? - Njaaeh :-/
--
Armand.
| |
Richard (10-05-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 10-05-04 16:50 |
|
Armand wrote:
> Motoren er en reservedel som alt andet, og T&S accepterer at man udskifter
> til en større motor sålænge at denne originalt ikke har mere end 20%
> merydelse.
Armand, er du helt sikker på, at de 20 pct. også gælder forøgelse af
slagvolumen? - IMHO har en forøgelse af slagvolumen på biler altid
udløst et krav om ekstrabetaling af registreringsafgift, fordi
slagvolumen ofte har været den eneste forskel på to modeller af samme
bil og udstyrsvariant...
Ved du, hvor teksten ligger?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Armand (10-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 10-05-04 21:22 |
|
Richard <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en
news:409fa4e0$0$264$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Armand wrote:
>
> > Motoren er en reservedel som alt andet, og T&S accepterer at man
> > udskifter til en større motor sålænge at denne originalt ikke har mere
end
> > 20% merydelse.
>
> Armand, er du helt sikker på, at de 20 pct. også gælder forøgelse af
> slagvolumen? - IMHO har en forøgelse af slagvolumen på biler altid
> udløst et krav om ekstrabetaling af registreringsafgift, fordi
> slagvolumen ofte har været den eneste forskel på to modeller af samme
> bil og udstyrsvariant...
Meget ofte er der netop 20% effekt-spring imellem fabrikkernes
motorstørrelser, og dét kan være grunden til at sagerne bliver blandet
sammen :-/
> Ved du, hvor teksten ligger?
Dokumentation er godt, men desværre har jeg ikke nogen reference til sagen
toldogskat.dk skulle dog nok have et ord eller tol liggende derom :-/
--
Armand.
| |
anders majland (12-05-2004)
| Kommentar Fra : anders majland |
Dato : 12-05-04 19:16 |
|
>> Armand, er du helt sikker på, at de 20 pct. også gælder forøgelse af
>> slagvolumen?
> Meget ofte er der netop 20% effekt-spring imellem fabrikkernes
> motorstørrelser, og dét kan være grunden til at sagerne bliver blandet
> sammen :-/
>
>> Ved du, hvor teksten ligger?
Den ligger en vejledning online hos told&skat (handler kun ombiler men
reglerne er de samme)
Det er den af fabrikken opgivne effekt det drejer sig om - volumen er
ligegyldig.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid
| |
Armand (12-05-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 12-05-04 22:11 |
|
anders majland <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
news:40a26b08$0$3055$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Armand, er du helt sikker på, at de 20 pct. også gælder forøgelse af
> >> slagvolumen?
> >> Ved du, hvor teksten ligger?
>
> Den ligger en vejledning online hos told&skat (handler kun ombiler men
> reglerne er de samme)
> Det er den af fabrikken opgivne effekt det drejer sig om - volumen er
> ligegyldig.
TNX for det gode benarbejde!
--
Armand.
(surf-modvillig modembruger)
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (10-05-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 10-05-04 09:09 |
|
> jeg har en DR500 der har et stort forbrug af dele. Jeg går derfor med
> tanker om at få fat i en lignende model (ell. evt. en 650 af nyere
> dato). Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ift.
> lovgivning osv. Er der nogen problemer i at skifte motoren ud med en
> 650, når der ikke er motorbloknr på reg.attesten?
>
> Med venlig hilsen Lasse
Hej Lasse
Det er ikke så nemt. En 650 har et helt anderledes ophæng af bagdæmperen, så
hele cyklen kan ikke bygges over. Jeg har lige været på Tju-hej weekend med
Ténéré gutterne, og der var der en 650 med, og jeg fik kigget grundigt på
den.
Hvis du køber en komplet 600-650 i tyskland, så kontakt mig lige, de jeg
gadt kan bruge nogle stumper.
Mit mobil nr er 61335412.
--
Mojn Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 '85
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=39
| |
|
|