Sidi støvler
Fra : Martin Leong

Dato : 08-05-04 13:39

Hej NG

Så er der flere støvlespørgsmål...
Jeg har kigget lidt på nogen Sidi støvler (synes egentlig de er meget fede i
sort, heller ikke for prangene , men det vrimler godtnok ikke med
forhandlere i Nordjylland der har dem....Har ihvertfald ikke kunnet finde
nogen i Aalborg, og Frankies har dem ej heller. Derfor ville jeg lige høre
om der er nogen der kunne fortælle lidt om pasform, gå-komfort osv....Jeg
har mest set på sådan nogen Vertebra 2 Tepor eller et par Strada Tepor. De
første Vertebra skulle knirke en del når man går i dem, men er det stadigt
tilfældet?

Mvh
Martin Leong
SV650S

Fra : Christian Knudsen

Dato : 08-05-04 14:25

"Martin Leong" <mk_leong@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> første Vertebra skulle knirke en del når man går i dem, men er det stadigt

Hej Martin

Jeg har for kort tid fået mine Vertebra II Tepor, og har prøvet dem et par
gange.
Det er korrekt de knirker lidt, men jeg tror det kan afhjælpes lidt med
noget fedt... Har dog ikke prøvet endnu.

Min umiddelbare vurdering af dem er, at det er en super støvle til sports
brug og især banebrug (har ikke testet den på bane, men jeg kunne forstille
mig den er fantastisk). Jeg tror de kræver lidt "tilslidning" da de godt kan
være lidt hårde i starten - det er mine stadig.
Til daglig tøfning fra a-b vil jeg ikke direkte anbefale dem. Der bruger jeg
mine mere touring venlige støvler.

Vær opmærksom på, at du nok skal have et nummer større end du plejer, da det
vidst er italienske mænd de har designet dem efter. Støvlen er ret smal.

Du kan købe dem hos www.helmetsandmore.de De koster ?199 og ca ?7 i
forsendelse til Danmark. det er ca 1500 DKK - dvs 500 billigere end i DK

mvmch
christian

Fra : Martin Leong

Dato : 08-05-04 16:43

> Til daglig tøfning fra a-b vil jeg ikke direkte anbefale dem. Der bruger
jeg
> mine mere touring venlige støvler.

Why? Fordi er er hårde at gå i? Er de for besværlige at tage på?

Martin Leong
SV650S

Fra : Mureren

Dato : 08-05-04 17:56

> jeg
>
> Why? Fordi er er hårde at gå i? Er de for besværlige at tage på?

Jeg har et sæt Sidi Vertebra Race Carbon støvler, og dem kan jeg ubetinget
anbefale!
Jeg har været i jorden 3 gange med dem, og jeg har endnu ikke fået så meget
som et blåt mærke på fødder/ankler, og det er langt det vigtigste for mig.
(én gang på en motorvejsafkørsel, én gang på Ring Knutstorp, og sidst på Val
de Vienne)

De knirker lidt indimellem, og det er sikkert ikke verdens mest behagelige
støvle, men sikker....det er den!
Foden er et af de vanskeligste steder at operere i, fordi der er så mange
knogler i den, og næst efter hjelmen og rygbeskytteren er mine støvler det
vigtigste jeg har synes jeg.

Mvh.
Mureren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-04 13:27

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> writes:

> Jeg har et sæt Sidi Vertebra Race Carbon støvler, og dem kan jeg
> ubetinget anbefale!

Mee 2. Jeg har så bare dem med "sølvpladen" foran for extra pornoværdi

> Jeg har været i jorden 3 gange med dem, og jeg har endnu ikke fået så
> meget som et blåt mærke på fødder/ankler, og det er langt det vigtigste
> for mig.

Jeg kan kun præstere 2 styrt med dem, men jeg er igen enig.
Det fede er så også at alle de yderligste dele på støvlen kan udskiftes.
Så selvom plastikken er skrammet er selve støvlen stadig tip-top.

Det eneste jeg har måtte reparere på dem var en af toe-sliderne. Der var
møtrikken i støvlen faldet ud, men det var hurtigt klaret med en klat epoxy.

> De knirker lidt indimellem,

Det plejer jeg at fikse med et sprøjt WD40. Det plejer at holde en måneds
tid

> og det er sikkert ikke verdens mest behagelige støvle, men sikker....det
> er den!

Jeg synes de var lidt smalle i starten, men fødder er vel også en individuel
sag. Mine sidder i dag perfekt.

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.

Fra : Martin Leong

Dato : 10-05-04 14:42

> Jeg kan kun præstere 2 styrt med dem, men jeg er igen enig.
> Det fede er så også at alle de yderligste dele på støvlen kan udskiftes.
> Så selvom plastikken er skrammet er selve støvlen stadig tip-top.

Ja sikkerhed er en god ting, men jeg har jo ikke tænkt mig at styrte på mc i
tide og utide
Ej selvfølgelig er det vigtigt at sikkerheden er god, men for mig hjælper
det ikke ret meget hvis støvlen er for "besværlig" at bruge hver dag, da jeg
så højest sandsynligt (desværre) vil ende med ikke at bruge dem hver dag...
Nu prøver jeg lige og race op til MC-Nord og prøve en støvle der...(håber
de også har model Strada)

Martin Leong
SV650S

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-05-04 15:03

"Martin Leong" <mk_leong@FJERNhotmail.com> writes:

> Ja sikkerhed er en god ting, men jeg har jo ikke tænkt mig at styrte
> på mc i tide og utide

Heh, nej forhåbentligt ikke. Men det er altid godt at vide at de er
godkendt til race

> [...]
> det ikke ret meget hvis støvlen er for "besværlig" at bruge hver dag, da
> jeg så højest sandsynligt (desværre) vil ende med ikke at bruge dem hver

Tjah. Jeg bruger dem hver dag - ja faktisk hver gang jeg kører. Jeg kan
sagtens gå rundt i dem en dag man er ude og grine af et eller andet, men
det er da ikke udprægede dansesko

Håber du finder noget du kan bruge.

Fra : Jan

Dato : 08-05-04 18:04

"Martin Leong" <mk_leong@FJERNhotmail.com> wrote in message
> [...]
> forhandlere i Nordjylland der har dem....Har ihvertfald ikke kunnet finde
> nogen i Aalborg, og Frankies har dem ej heller.

Hey Martin.

Der ligger en MC forretning i Sæby, som forhandler dem. Mener den hedder MC
Nord eller sådan noget. Du kan bare lige slå på tråden for mere info.

Mvh. Jan
(din garage kammi)