Palle wrote:
> Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
> Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
> sådan en mc ?
>
Medbring en 6mm unbraconøgle, og afmonter knastdækslerne, så du kan se
knasterne.
De skal være pæne og glatte, og helt uden 'skurestriber'.
Er der tegn på sådanne, har ventilerne enten stået for stramt, eller
dårlig olie/dårlig opvarmning.
Er de OK, er bunden sikkert også OK.
Er den med tørkobling, kan man også lige inspicere den, og takkerne på
koblingspladerne bør ikke have slidt for kraftige mærker i
koblingsskålen. Det kan også indikere 'intensiv brug'.
Ventilerne kan støje, hvis de er justeret med den største tilladte
tollerance, og er der tørkobling giver det sig selv.
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!