/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Gode råd ønskes, Ducati 900SSie
Fra : Palle


Dato : 07-05-04 18:25

Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
sådan en mc ?

Palle Hansen

 
 
"André T." (07-05-2004)
Kommentar
Fra : "André T."


Dato : 07-05-04 19:32

Palle wrote:
> Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
> Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
> sådan en mc ?
>
> Palle Hansen

Hvis det var mig, der ville hope på en Duc', så ville jeg da høre
Duc-Finn, der var noget specielt med modellen, evt. om ejeren (han
kender mange af dem).

www.fimotorcykler.dk

Det vigtigste er vel hvordan den er kørt. Især de første 3000 km.



Mvh
-(¯`·.¸ (¯`·.¸ (¯`·....André T....·´¯) ¸.·´¯) ¸.·´¯)-
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434
If freedom is outlawed, only outlaws will have freedom...

D@n Dethlefsen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : D@n Dethlefsen


Dato : 07-05-04 19:51

Palle wrote:
> Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
> Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
> sådan en mc ?

Service skal på alle andre cykler være overholdt, og du skal især være
opmærksom på om tandremmene er blevet skiftet, så vidt jeg husker skal de
skiftes efter 20-25.000 km eller senest efter 3 år. Hvis du køber og de ikke
er skiftet, så skift dem med det samme.

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "OSTEN" fra adr. ved svar





Palle (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 08-05-04 07:22

> Service skal på alle andre cykler være overholdt, og du skal især være
> opmærksom på om tandremmene er blevet skiftet, så vidt jeg husker skal de
> skiftes efter 20-25.000 km eller senest efter 3 år. Hvis du køber og de ikke
> er skiftet, så skift dem med det samme.

Perfekt...det kan jeg jo passende tjekke... Den har kørt 11300 km, men
burde jo være skiftet. Det finder jeg lige ud af.....

Forsikring er ikke noget problem, vel ca. 2500 for en kasko.

Den kan iøvrigt ses her
http://www2.blocket.se/view/2549197.htm?l=0&c=1&city=0

palle/malmö

Hans Joergensen (07-05-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 07-05-04 22:22

Palle wrote:
> Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
> Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
> sådan en mc ?

Har du husket at finde et forsikringselskab? :)

// Hans
--
ringdingelingdingdingdingdingringelingeding

Armand (08-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 08-05-04 00:51


Hans Joergensen <haj@enterprise-server.dk> skrev i en
news:slrnc9nvfv.af2.haj@enterprise-server.dk...
> Palle wrote:
> > Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
> > Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
> > sådan en mc ?
>
> Har du husket at finde et forsikringselskab? :)

Har du prøvet at sidde længere end 50 km på en af slagsen?

--
Armand.
(der engang nærmest slagtede sine håndled på en lånt (identisk) 750'er på en
tur ned over sydfyn)



Hekto (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-05-04 07:56

Palle wrote:
> Jeg er ved at købe en Duc 900SSie, fra 1999. Den har kørt 11300 km.
> Den er fin at se på, men er der noget specielt jeg skal kigge efter på
> sådan en mc ?
>

Medbring en 6mm unbraconøgle, og afmonter knastdækslerne, så du kan se
knasterne.
De skal være pæne og glatte, og helt uden 'skurestriber'.
Er der tegn på sådanne, har ventilerne enten stået for stramt, eller
dårlig olie/dårlig opvarmning.
Er de OK, er bunden sikkert også OK.
Er den med tørkobling, kan man også lige inspicere den, og takkerne på
koblingspladerne bør ikke have slidt for kraftige mærker i
koblingsskålen. Det kan også indikere 'intensiv brug'.

Ventilerne kan støje, hvis de er justeret med den største tilladte
tollerance, og er der tørkobling giver det sig selv.



--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste