Lars T. Thomsen wrote:
>>>>Kør med langt lys i dagstimerne...
>>>
>>>... og tiltræk bilisterne som insekterne omkring en lyskilde?! -
>>>Eller hva'?!
>>
>>Chancen for at de anser dig for værende en knallert 45 er mindre,
>>ligesom du trods alt er mere synlig i trafikken.
>
>
> Véd dét! - Men tænk situationen, hvor alle knallert 45'ere (og andre
> trafikanter) også valgte, at køre med langt lys... Hvad er der så opnået? -
> Tisse i bukserne, for at holde på varmen... måske?!
>
>
>>DMC har skrevet en ganske udemærket side omkring sikkerhed på 2 hjul,
>>incl lidt gode råd om ens kørsel (holde til højre på kørebanen osv..)
>
>
> Jeps, og dét er IMO det vigtigste: Placeringen! - Idet denne er en
> altafgørende forudsætning for, at lyset overhovedet bliver set og derved kan
> synliggøre MC'isten, uden bare at virke blændende for medtrafikanterne.
>
Med langt lys, distancerer man sig p.t. fra de andre trafikanter, og
bliver måske bere bemærket den ene gang ... hvor det betyder at man
overlever.
Bliver det almindeligt med langt lys; må vi bare montere vibralys, eller
andet. Hvidt xenon-blink f.eks.
Det gælder om at overleve, med de midler der er til rådighed.
Personligt har jeg gode erfaringer med langt lys!
--
/Hekto
Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!