SOS .... Nogle kvikke hjerner der kan hjæl~
Fra : Dan Hansen

Dato : 01-05-01 16:54

Er der nogen som har et godt bud på hvordan man gør følgende ?? Vi er HELT
på bar bund...

1. I et tekstfelt kan der indtastes 8 tal (telefonnummer)...
2. Ved siden af feltet er 2 knapper/ email.gif og web.gif
3. Hvis man klikker på "email.gif" skal en mailto: køres til det indtastede
tlfnummer i formatet: 1234567@8.dk ( der skal altså "puttes" et @ ind før
sidste tal + ".dk" efter.
4. Hvis man klikker på "web.gif" skal en browser åbnes og domænet
1234567.8.dk skal kaldes.
( der skal altså sættes et " . " ind før sidste tal og " .dk " efter.

En mindre dusør udloves til første mand som kan klare opgaven...

1 års GRATIS NummerDomæne / NummerMail - hvis dette har interesse....

Eksempel på hvordan det skal fungere kan ses her:

http://www.telepilot.dk/quickbar.htm

http://www.telepilot.dk

________________________

Med venlig hilsen
Tele-T

Dan Hansen
Internet System Developer

Tel: 70 200 996
Fax: 70 200 997
Web: http://www.telet.dk
E-mail: dan@telet.dk

Fra : Janus

Dato : 01-05-01 22:00

Du kan måske lege lidt med
Runtime.getRuntime().exec("mailto:"+tekstfelt.getValue()+"@.dk");
Ved det ikke med sikkerhed, da jeg ikke lige har prøvet det. Men jeg tror
godt, at du kan skrive en emailadresse som parameter til diverse
mailklienter. Ihvertfald virker mailto:abc@abc.dk?subject=testmail i outlook
express og outlook. Men om du kan køre det fra en Runtime....

Vh Janus

Fra : Dan Hansen

Dato : 01-05-01 23:46

Hej Janus..

Tak for dit svar..

Vi prøver dit forslag...

Venligst TelePILOT.dk

Fra : Jesper Søndergaard J~

Dato : 02-05-01 01:19

Hvis det forslag ikke virker, så prøv at lave en funktion (her mailto:, men
tilsvarende for http:) sådan ca:

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
function mail2(s1)
{
var s2 = "mailto:";
var s3 = s1.substring(1,7);
var s4 = s1.substring(7,8);
var s5 = s2.concat(s3,"@",s4,".dk");
window.open(s5);
}
</SCRIPT>
- placer en <form name="tlfForm"> om input feltet (modtager)
og ændrer href til <A
href=javascript:mail2(document.tlfForm.modtager.value)>

mvh Jesper

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 02-05-01 13:45

On Tue, 1 May 2001 17:53:44 +0200, "Dan Hansen" <dan@telet.dk> wrote:

>1. I et tekstfelt kan der indtastes 8 tal (telefonnummer)...

Er det her Java relateret? Virker lidt som om det er en JavaScript
løsning du fisker efter (Det vil jeg antage (og jeg kan selvfølgelig
tage fejl)).

> [...]
>1234567.8.dk skal kaldes.
> ( der skal altså sættes et " . " ind før sidste tal og " .dk " efter.

function eval(nummer) {
   if (nummer.length != 8) {
      alert('Et nummer består af 8 tal.');
      return false;
   }
   return true;
}
function email(nummer) {
   if (eval(nummer)) {
      var tekst1;
      var tekst2;
      var email;
      tekst1 = nummer.substring(0,7);
      tekst2 = nummer.substring(7,8);
      email = 'mailto:' + tekst1 + '@' + tekst2 + '.dk';
      document.location = email;
   }
}
function homepage(nummer) {
   if (eval(nummer)) {
      var tekst1;
      var tekst2;
      var homepage;
      tekst1 = nummer.substring(0,7);
      tekst2 = nummer.substring(7,8);
      homepage = 'http://' + tekst1 + '.' + tekst2 + '.dk';
      window.open(homepage);
   }
}
</script>
</head>
<form name="en_form">
<input type="text" name="nummer">
<input type="button" value="E-Mail"
OnClick="javascript:email(document.en_form.nummer.value);">
<input type="button" value="Homepage"
OnClick="javascript:homepage(document.en_form.nummer.value);">
</form>

XFUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside
--
Venlig hilsen / Best regards
Martin Mouritzen - martin@eisenstein.dk

Fra : Janus

Dato : 02-05-01 19:00

Hmm, jeg havde ikke lige set, at der var links til et eksempel på, hvordan
det skal laves... at lave noget med en Applet for at få et mailprogram til
at starte er vist overkill, for ikke at sige direkte spild af tid, når der
(i IE, ihvertfald) er understøttelse for mailto: og i javascript
window.open(URL).