e-mail adresser
Fra : Steen Egeberg

Dato : 06-05-04 19:05

-- *manglende erfaring i nyhedsgrupper* Flere af jer skjuler jeres e-mail
adresser - sikkert klogt for at undgå endnu mere spam - hvordan bærer I jer
ad med det ?

Forårshilsen - var lige i job medfør et smut til Slagelse på Fazeren i dag
*Herligt*

___________________
Steen Egeberg
Kbh.

Fra : vmx

Dato : 06-05-04 19:14

"Steen Egeberg" <steenegeberg@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ad med det ?
>
> Forårshilsen - var lige i job medfør et smut til Slagelse på Fazeren i dag

Outlook:

funktioner -> konto -> nyheder -> egenskaber

Du bestemmer selv hvad din emailadresse er, eller
rettere sagt, hvad den skal "se ud som".

ok?

--
Robert
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=194

Fra : Steen Egeberg

Dato : 06-05-04 19:30

Tak - dette er lige en prøve - godt forår

--
___________________
Steen Egeberg

Fra : Anders Christensen

Dato : 06-05-04 19:57

Steen Egeberg wrote:
> Tak - dette er lige en prøve - godt forår

Og ja, det virkede :)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-05-04 21:49

"Steen Egeberg" <steenegeberg@post.tele.dk> writes:

> -- *manglende erfaring i nyhedsgrupper* Flere af jer skjuler jeres e-mail
> adresser - sikkert klogt for at undgå endnu mere spam - hvordan bærer I jer
> ad med det ?

Ja, men det er ikke specielt smart, hvis man gerne vil kunne modtage
svar på sine indlæg via privat mail. Der kan jeg i stedet anbefale
<http://nospam.dkfritidmotorcykel.dk/>.

RFC 1036 (gældende standard for meddelser i nyhedsgrupperne) siger
også helt klart at man skal bruge en email-adresse der er ens egen.
Usenet-udbydere som fx SunSITE.dk og Individual.net angiver det endda
eksplicit i deres betingelser.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-04 04:04

Jacob Bunk Nielsen skrev:

> [...]
> også helt klart at man skal bruge en email-adresse der er ens egen.
> Usenet-udbydere som fx SunSITE.dk og Individual.net angiver det endda

...."ens egen" er måske så meget sagt; "Individual.net" er fuldt ud
tilfredse med at man bruger fx. " me@privacy.net " som adresse, hvilken
hermed er stillet til rådighed for de, som ønsker en "lovlig"
mailadresse i forbindelse med i hvert fald samme news-server - og som
samtidig ikke ønsker at trækkes med spam...
Hans
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=286

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-05-04 15:01

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> I deres betingelser står der:
>
> ,----
> `----
>
> Det kan tolkes som at man må bruge me@privacy.net, hvor ejeren netop
> har givet tilladelse. Det overholder dog ikke "should be your own", og
> muligvis ikke "and should be valid". Jeg kan i hvert fald ikke
> ligefrem se at de opfordrer til den slags.

Bemærk ordet "should": det er en anbefaling, ikke noget krav ("shall").

--Kai

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 07-05-04 23:17

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Ja, det er jeg klar over. Hvis det altså skal læses som "should" i
> RFC-sammenhæng, hvor det så heller ikke hedder "shall", men "MUST".

SVJV er der ingen forskel på SHALL og MUST i RFC sammenhæng.
Og ja, jeg tænkte netop på RFC definitionerne.

> Bemærk i øvrigt at det ikke var mig der ikke fulgte en FUT
> ... jeg har svaret Hans ovre i news:dk.edb.internet.udbydere, fordi
> han fulgte min FUT delvist.

Tja, han postede her også, så jeg valgte at forsætte her.

Forøvrigt er jeg ikke sikker på om telia.se's server har d.e.i.u (de
har f.eks. ikke dk.privat.marked.motorcykel.stumpemarked).

/PS: har fået installeret en Fedore Core 2 / Test 3 på en ekstra
maskine og fået Apache::Gallery op og køre på den. Nu mangler jeg
bare ca. 123.000 andre ting :)

--Kai

Fra : Jes Vestervang

Dato : 09-05-04 22:03

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Fik jeg i øvrigt nævnt at der naturligvis findes en Debian-pakke med
> Apache::Gallery?

Doh! Nu har jeg siddet og bøvlet med at installere den manuelt :-/ Er
den lige dukket op i arkiverne eller har jeg været så dum ikke at
kigge arkiverne igennem inden jeg rodede mig ud i besværligheder?

> Debian er så meget lettere end Fedora, men det vil du
> jo ikke høre på

Hehe, du har vænnet dig til det, hva'?

Nåja, holddakæft hvor har det været godt mc-vejr idag!
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-04 22:08

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Dunno - jeg kiggede bare med 'apt-cache search apache gallery'. Den
> hedder libapache-gallery-perl. Navnet snyder måske lidt.

Jeg tror ellers nok at det har været samme søgeord jeg har brugt, men
så kan jeg jo lære det... eller noget

> Ja, vi har også lige fået Debian på vores klub-PC til stor irritation
> for Bager, som ikke kan finde ud af det

Han lærer det nok, for det er da nemmere end at bruge end Windows som
ikke er til at finde ud af for os dødelige

> Njah - jeg var ude ved Langelinje i dag sammen med Bager og Jonz.
> Selve Langelinje var spærret, men vi var ude ved rundkørslen ved
> Langelinje. Mens vi

Vejret var perfekt i Jylland, men jeg tilbragte nu alligevel
eftermiddagen med tømmermænd i en traktor Aftenen bragte dog
masser af dejlig, meget perfekt mc-køretur, wohoo!
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 13-05-04 21:06

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Wuhu

Og efter et har afteners banden over httpd.conf, fik jeg skidtet til
at VirtualHost'e også. Tricket var at glemme alt hvad der stod i
httpd.conf og under de enkelte kommandoer på manual(web)siderne, og
læse _hele_ user's guide om Virtual Hosts. Nå, næste punkt bliver
webmail, sådan at jeg kan lave simpel port-forwarding gennem
firewallen (som idag også har webserveren) til den nye maskine.

> Fik jeg i øvrigt nævnt at der naturligvis findes en Debian-pakke med
> Apache::Gallery? Debian er så meget lettere end Fedora, men det vil du
> jo ikke høre på

Jeg er ikke sikker på at Debian er så fantastisk men at drifte - i
Exbit's startop dage i '00 driftede jeg de første XX maskiner i ½ år,
inden vi fik ansat en fuldtids sysadm.

/Kai

Fra : Michal

Dato : 14-05-04 20:45

On Thu, 13 May 2004 20:06:00 GMT, Kai wrote:
> Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:
>
> Nå, næste punkt bliver
> webmail, sådan at jeg kan lave simpel port-forwarding gennem
> firewallen (som idag også har webserveren) til den nye maskine.

Det klarer du da fikst med iptables :)

Ellers kan du jo erstatte den med en <http://www.netboz.net> (hedder
adressen afaik).

--
Venlig Hilsen
Michal

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-05-04 11:42

> [...]

muligvis ikke "and should be valid". Jeg kan i hvert fald ikke
ligefrem se at de opfordrer til den slags.

FUT til news:dk.edb.internet.udbydere da vi er off-topic i denne
gruppe. Det betyder at svar på dette indlæg bringes i den gruppe.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : N/A

Dato : 07-05-04 20:55

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-05-04 19:35

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 08-05-04 16:56

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> writes:

> SVJV er der ingen forskel på SHALL og MUST i RFC sammenhæng.

Jeg er bare aldrig stødt på 'SHALL' i en RFC. Måske har jeg ikke læst
nok RFC'er. Det lader til mest at være de nyere RFC'er der bruger
'SHALL'. Jeg har vist læst flest af de lidt ældre. Men du har ret i at
der ikke er forskel på 'SHALL' og 'MUST'. Se evt. afsnit 1 i RFC 2119.

> Og ja, jeg tænkte netop på RFC definitionerne.

Tænkte det nok ... du er jo mindst lige så meget computernørd som mig

> Tja, han postede her også, så jeg valgte at forsætte her.

Men faktisk fik vi opklaret et par ting med hjælp fra de andre
skribenter ovre i udbyder-gruppen. Et godt eksempel på at man bør
snakke om udbydere i udbyder-gruppen fordi det er der de kloge sidder.

> Forøvrigt er jeg ikke sikker på om telia.se's server har d.e.i.u (de
> har f.eks. ikke dk.privat.marked.motorcykel.stumpemarked).

Så må du bare brokke dig til din newsmaster. De plejer at være lydhør.
Hvis du har fast IP-adresse kan du sikkert også godt få lov at læse
news fra min newsserver, som har alle de danske grupper undtagen de
binære.

> /PS: har fået installeret en Fedore Core 2 / Test 3 på en ekstra
> maskine og fået Apache::Gallery op og køre på den. Nu mangler jeg
> bare ca. 123.000 andre ting :)

Wuhu

Fik jeg i øvrigt nævnt at der naturligvis findes en Debian-pakke med
Apache::Gallery? Debian er så meget lettere end Fedora, men det vil du
jo ikke høre på

Forresten, nu har Mollers MZ fået clipons på, så nu er den endnu
frækkere at se på

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-05-04 22:13

> [...]

Njah - jeg var ude ved Langelinje i dag sammen med Bager og Jonz.
Selve Langelinje var spærret, men vi var ude ved rundkørslen ved
Langelinje. Mens vi stod der begyndte det at regne ret kraftigt, så vi
skyndte os at køre hjem. Men indtil da (omkring kl. 17) havde det
været perfekt vejr.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-05-04 19:27

> Another option is using the Top Level Domain ".invalid" (see RFC
> 2606). The Top Level Domain ".invalid" is intended for construction of
> obviously invalid addresses like "invalid@invalid.invalid". Such
> addresses do not disturb and pollute regular name space and can easily
> be identified as invalid by both humans and machines. "

OK, det passer bare meget dårligt med det afsnit jeg citerede
tidligere. Måske man skulle skrive til dem at de giver tvetydig
information.

> ...når de tillader, at man må bruge adressen
> invalid@invalid.invalid er der ikke lang vej til at det ka passe, at jeg
> har set dem anbefale (tillade) at bruge adressen "me@privacy.net"

Enig. Jeg havde ikke set ovenstående citat før. Jeg vil undskylde mig
med at jeg ikke selv bruger deres server, men bare har hørt meget godt
om den fra brugere af den.

--
Jacob - www.bunk.cc
Take it easy, we're in a hurry.

Fra : N/A

Dato : 07-05-04 20:55

Fra : Carl Drud

Dato : 07-05-04 20:34

On Fri, 7 May 2004 21:22:30 +0200, Hans Paulin wrote:

> ...jeg søgte på deres hjemmeside på både tysk og engelsk samt i min
> "Sendt post" (har haft diskussionen i en edb-gruppe tidligere), men ku
> ik finde det afsnit om "me@privacy.net", som jeg mener at ha set...

De har åbenbart ændret det. Her er siden fra Google cache:

http://216.239.59.104/search?sourceid=navclient-menuext&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=cache:http%3A%2F%2Fwww.individual.net%2Ffaq.html%235.3

afsnit 5.3

P.S. Vær opmærksom på at de opgradere hardware mandag d. 10.05, hvor
serveren vil være nede det meste af dagen.

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&selm=2004-05-10.Hardware-Change.en%40fu-berlin.de

Carl

Fra : Hans Paulin

Dato : 07-05-04 20:55

Carl Drud skrev:

> De har åbenbart ændret det. Her er siden fra Google cache:

> [...]

"
May I mangle my "From:" header address so that I do not get SPAM?
No. We recommend to get an account with a free e-mail provider
(such as GMX, Yahoo, Hotmail, Bigfoot...) and to not read mails that go
to that address at all, only sporadically or in combination with
suitable filter mechanisms.
This has the same effect, but does not violate the netiquette, our
policy or other guidelines.
Another way is the usage of "me@privacy.net". The owner of
privacy.net has given his permission to use that address for SPAM
protection purposes."

Tak, Carl!

> P.S. Vær opmærksom på at de opgradere hardware mandag d. 10.05, hvor
> serveren vil være nede det meste af dagen.

> [...]

Du er bare go'!
Hans