/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvad har vi dog gjort ...
Fra : Hekto


Dato : 04-05-04 19:07

.... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???

http://dk.news.yahoo.com/040504/143/32jbm.html


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

 
 
Bjørn S (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 04-05-04 20:48


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:4097dbc9$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???

He he, manden er virkelig en torn i øjet på dig Hekto ??
Så et andet sted han omtalt som batterimanden (fra Duracell)
Bortset fra det er jeg enig i at nødsporet er et meget farlig sted at holde,
mén, det kan det jo også være ved at køre for stærkt, såå......

--
/Bjørn - http://www.dfmc.dk/?id=63
www.chookfeet.dk




Hekto (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-05-04 21:11

Bjørn S wrote:
> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> news:4097dbc9$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
>>... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???
>
>
> He he, manden er virkelig en torn i øjet på dig Hekto ??
> Så et andet sted han omtalt som batterimanden (fra Duracell)
> Bortset fra det er jeg enig i at nødsporet er et meget farlig sted at holde,
> mén, det kan det jo også være ved at køre for stærkt, såå......
>
Ja, jeg er på nippet til at gå bersærk, når jeg hører ham i radioen!
Kan man ikke lokke Louise frevert til at lyse ham i ban, eller sådan
noget!!??

Så må vi ikke køre for stærkt, og alle skal knalles af politiet, ved
bare den mindste lille livsfarlige overskridelse.
Når så Lede Kaj og Slemme Einar står og vifter med slikkepinden, midt i
hans højt besungne kampagne, må de ihvertfald ikke gøre det i nødsporet!

Han må sq da være understimuleret på een eller anden måde!!!

Hvis ikke de skulle stoppe dem i nødsporet, hvor skulle det så være???
Det er da forbundet med en vis fare at stå dér; men helt ærligt!

Det næste han vil udtale sig om er, 'at han vil anse det for overvejende
sansynligt' at man bliver nødt til at lukke motorvejene, da
trafikanterne kører så stærkt, at politiet under største fare bliver
nødt til at give dem bøder!

Al magt til Ellerten! - Rene la Cour Sell
Havde han bare været en Duracell kanin! Så kunne man sq da pille
batterierne ud!!!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Richard (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 04-05-04 21:40

Hekto wrote:

>>> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???
>>
>> He he, manden er virkelig en torn i øjet på dig Hekto ??
>> Så et andet sted han omtalt som batterimanden (fra Duracell)
>>
> Ja, jeg er på nippet til at gå bersærk, når jeg hører ham i radioen!
> Kan man ikke lokke Louise frevert til at lyse ham i ban, eller sådan
> noget!!??

Eller danse mavedans for ham, så den gode rene bliver paralyseret og
ikke har tid til andet end at kigge på hendes kønne, vippende navle

> Han må sq da være understimuleret på een eller anden måde!!!

Han lider såmænd blot af kommunikationsfolkenes erhvervssygdom: I takt
med, at de beskriver hverdagens begivenheder, så de tager sig bedst
muligt ud, opbygger de langsomt, men sikkert en kunstig virkelighed. Den
tror de selv fuldt og fast på i den grad, at de mister forbindelsen til
virkeligheden og agerer i deres egen tænkte verden

Det er set mest tydeligt blandt de politiske partiers kommunikatører,
spindoktorerne, både i udlandet og herhjemme - ingen nævnt, ingen glemt

Tro mig, jeg har været i branchen og lært at skue hunden på hårene

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Hekto (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-05-04 00:39

Richard wrote:


>> Han må sq da være understimuleret på een eller anden måde!!!
>
>
> Han lider såmænd blot af kommunikationsfolkenes erhvervssygdom: I takt
> med, at de beskriver hverdagens begivenheder, så de tager sig bedst
> muligt ud, opbygger de langsomt, men sikkert en kunstig virkelighed. Den
> tror de selv fuldt og fast på i den grad, at de mister forbindelsen til
> virkeligheden og agerer i deres egen tænkte verden
>
> Det er set mest tydeligt blandt de politiske partiers kommunikatører,
> spindoktorerne, både i udlandet og herhjemme - ingen nævnt, ingen glemt
>
> Tro mig, jeg har været i branchen og lært at skue hunden på hårene
>

Ja, jeg er sikker på at du har ret!

Det er samtidig også det der er det farlige ved ham! Han påvirker i den
grad opinionen, ved at lyde 'rigtig fornuftig', og gider man så ikke
tænke selv er det nemt at adoptere hans mening.
Han er jo ved at gå i selvsving i sit religiøse hysteri, og mener
åbenbart at ALT er 100% farligt i trafikken.

Skyd dem! - Skyd dem! - skyd dem! Neeeeeej ikke dér, dét er for farligt!!!

Bare man er 'på' er det helt ligegyldigt hvad man skal udtale sig om!

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Thomas Makro (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 05-05-04 17:12

On Wed, 05 May 2004 01:38:58 +0200, Hekto <urxgb@urxgb.qxROT-13>
wrote:

>Det er samtidig også det der er det farlige ved ham! Han påvirker i den
>grad opinionen, ved at lyde 'rigtig fornuftig', og gider man så ikke
>tænke selv er det nemt at adoptere hans mening.
Ja sådan er det jo desværre. Pressen stiller aldrig spørgsmålstegn ved
hans udtalelser, for han er jo formand for rådet for større
færdselssikkerhed. Altså ved han hvad han taler om, og alt hvad han
siger, bør praktiseres, uden skelen til, om det nu også er fornuftigt.

>Han er jo ved at gå i selvsving i sit religiøse hysteri, og mener
>åbenbart at ALT er 100% farligt i trafikken.
Ja, sådan er han desværre. Lige siden jeg så ham på TV første gang,
har jeg syntes at han var et fjols.


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Richard (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-05-04 18:42

Hej Hekto,

Hekto wrote:
>>> Han må sq da være understimuleret på een eller anden måde!!!
>>
>> Han lider såmænd blot af kommunikationsfolkenes erhvervssygdom: I takt
>> med, at de beskriver hverdagens begivenheder, så de tager sig bedst
>> muligt ud, opbygger de langsomt, men sikkert en kunstig virkelighed. Den
>> tror de selv fuldt og fast på i den grad, at de mister forbindelsen til
>> virkeligheden og agerer i deres egen tænkte verden

> Ja, jeg er sikker på at du har ret!
> Det er samtidig også det der er det farlige ved ham! Han påvirker i den
> grad opinionen, ved at lyde 'rigtig fornuftig', og gider man så ikke
> tænke selv er det nemt at adoptere hans mening.
> Han er jo ved at gå i selvsving i sit religiøse hysteri, og mener
> åbenbart at ALT er 100% farligt i trafikken.

Det er også typisk i faglige forhold - dvs. andre end de
kommunikationsfaglige - at folk som ham kommer til kort og blir klædt af,
af sagkyndige i det relevante fag. Det sker, når deres indsigt ikke er dyb
nok, og de så i stedet arbejder mere på budskabets formen end indhold. Det
fænger muligvis i masserne, men skurer sagkyndige fælt i øret

Men andre har klaret det at kombinere gode kommunikationsevner med faglig
indsigt til UG, fx Peter Andreasen fra DR som klarede springet fra
Horisont og tv-avisen til informationschef og siden direktør på Tuborg. Så
der er måske håb for Råde for Større Færdselssikkerhed, næste gnag de
vælger frontfigur
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Ninja Rider (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Ninja Rider


Dato : 05-05-04 20:10

Hejsa

Hekto wrote:
> Når så Lede Kaj og Slemme Einar står og vifter med slikkepinden, midt i
> hans højt besungne kampagne, må de ihvertfald ikke gøre det i nødsporet!
> Hvis ikke de skulle stoppe dem i nødsporet, hvor skulle det så være???

Her lidt nord for Randers, (Onsild), sad der en betjent på en kuffert
inde i mellem autoværnet, ved afkørselen (Nede i det lille "V"
autoværnet danner når det bliver delt), og på den anden side stod bilen
og 3 mc'er klar til at nuppe folk. Smat ikke.

> Havde han bare været en Duracell kanin! Så kunne man sq da pille
> batterierne ud!!!

*GRILL*

Men han har nok fået proppet en stak af de store baterier op i røven,
for han bliver bare ved, og ved og v..................

Mvh Emil
Der er en af de øverste på han's "Død over unge liste......." (18-25år)
--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......
You'll never escape it alive anyway!
   http://dfmc.dk/?id=26


anders majland (06-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 06-05-04 16:34

> Her lidt nord for Randers, (Onsild), sad der en betjent på en kuffert
> inde i mellem autoværnet, ved afkørselen (Nede i det lille "V"
> autoværnet danner når det bliver delt), og på den anden side stod
> bilen og 3 mc'er klar til at nuppe folk.

Afkørsel 36 Hobro S ?

Det er han nok også pænt skjult. "Alle" har vel travlt med at se op på
broen ...

I tyskland var jeg engang ude for en laser kontrol der stod gemt inde i
et buskads. De stod i skygge under træerne og bag nogle buske de lige
præcist kunne "skyde" over

Heldigvis var der nogen modkørende mc'ister der gjorde tegn Det
kunne ellers være blevet lidt smådyrt for den lejede Honda Varadero
havde havde svært ved at holde farten nede på det lovlige ... (dejlig
maskine iøvrigt)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Lars T. Thomsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Lars T. Thomsen


Dato : 04-05-04 20:49

Hekto wrote:
> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende
> barn!!!???

Ja... *suk*...
Der var vistnok razzia i Aalborg/omegn I går. I hvertfald, så kom jeg i snak
med et "offer", der netop måtte trække ud i nødsporet for at få afvide, at
han havde kørt lidt for stærkt. Dog slap han for bøde, idet at overtrædelsen
var minimal og fordi at /han/ (i det mindste) havde fulgt politiets ordre og
havde trukket "pænt" over i nødsporet (var det noget godt argument??!).
Nødsporet er jo ikke ligefrem et ufarligt sted, at opholde sig, så man burde
jo nok opveje denne med farligheden ved overskridelsen af en fartgrænse.

Hilsen
Lars
.... der ikke altid kan få lygtepæls-billederne af den evig ideelle trafikant
(MC betjent), til at harmonere 100% med virkeligheden...



Biker Mike (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 04-05-04 21:37

Hvorfor det ? Manden har jo ret.
Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:4097dbc9$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???
>
> http://dk.news.yahoo.com/040504/143/32jbm.html
>
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
> semi-rockets ... no thanks!



Kai Harrekilde-Peter~ (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Kai Harrekilde-Peter~


Dato : 04-05-04 21:43

"Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> writes:

> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev...
>> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???
>>
>> http://dk.news.yahoo.com/040504/143/32jbm.html
>
> Hvorfor det ? Manden har jo ret.
> Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.

Og hvor skal man så stoppe folk? - der er jo ikke ligefrem
parkeringspladser langs motorvejene i Storkøbenhavn (OK, der er een
efter sidste afkørsel på Amager, lige inden man kører ned i tunnelen).


--Kai


Jens B. Rasmussen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Jens B. Rasmussen


Dato : 04-05-04 21:50


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uu0yw9b9y.fsf@harrekilde.dk...
> "Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> writes:
>
> > "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev...
> >> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende
barn!!!???
> >>
> >> http://dk.news.yahoo.com/040504/143/32jbm.html
> >
> > Hvorfor det ? Manden har jo ret.
> > Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.
>
> Og hvor skal man så stoppe folk? - der er jo ikke ligefrem
> parkeringspladser langs motorvejene i Storkøbenhavn (OK, der er een
> efter sidste afkørsel på Amager, lige inden man kører ned i tunnelen).

> --Kai

Jamen så må løsningen jo være at tage et sløret foto

at loven skal håndhæves er helt fint med mig når det kan ske uden fare for
mig når jeg overholder loven dvs. kører jeg 130 km / t på en motorvej jamen
så vil jeg da ikke have en til at fare rundt og vinke af ham i ydersporet
som kører 155 km/t - med den indbyggede fare at han ikke ser sig for når
han trækker ind til højre til skideballe/bødeforelæg etc.

så det bedste løsning må være at bruge rastepladserne til den slags kontrol
så kan man passende tage et tjek på køreskiverne i lastbiler/turistbusser og
lige have en vognvægt med samtidig - tre smæk med en flue

Jens
RF900



Steffen Rasmussen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 04-05-04 23:44

Halløjsa

"Jens B. Rasmussen" <rf900DETTESKALFJERNES@email.dk> wrote in message
news:c78vlv$pib$1@news.cybercity.dk...

> så det bedste løsning må være at bruge rastepladserne til den slags
kontrol
> så kan man passende tage et tjek på køreskiverne i lastbiler/turistbusser
og
> lige have en vognvægt med samtidig - tre smæk med en flue

Bortset fra at "alle" folk så ved at de bare skal sænke farten små 1.000 m
før et evt rasteplads for at undgå at blive snuppet er det så sikkert fint
nok

At det så giver en pokkers masse elastikkørsel med ganske farlige
situationer er så en helt anden ting..

OK indrømmet, vildt forenklet, men det gav lidt mening.. lige mellem kaffen
og 4 mins slumren..

-steffen
som er over sin sengetid ;)



Michal (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 05-05-04 05:34

On Wed, 5 May 2004 00:43:35 +0200, Steffen wrote:
> Halløjsa
>
> "Jens B. Rasmussen" <rf900DETTESKALFJERNES@email.dk> wrote in message
> news:c78vlv$pib$1@news.cybercity.dk...
>
>> så det bedste løsning må være at bruge rastepladserne til den slags
> kontrol
>> så kan man passende tage et tjek på køreskiverne i lastbiler/turistbusser
> og
>> lige have en vognvægt med samtidig - tre smæk med en flue
>
> Bortset fra at "alle" folk så ved at de bare skal sænke farten små 1.000 m
> før et evt rasteplads for at undgå at blive snuppet er det så sikkert fint
> nok
>
> At det så giver en pokkers masse elastikkørsel med ganske farlige
> situationer er så en helt anden ting..

Det giver jo ikke mening at man kører elastik, hvis man ikke bliver målt
og forfulgt _før_ restepladsen, men blot bliver "escorteret" ind på
disse :)

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Steffen Rasmussen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Steffen Rasmussen


Dato : 05-05-04 22:17

Halløjsa

"Michal" <usenet@SPAMwodzinskiTRAP.dk> wrote in message
news:40986ea3$0$21560$14726298@news.sunsite.dk...
> On Wed, 5 May 2004 00:43:35 +0200, Steffen wrote:

> > At det så giver en pokkers masse elastikkørsel med ganske farlige
> > situationer er så en helt anden ting..
>
> Det giver jo ikke mening at man kører elastik, hvis man ikke bliver målt
> og forfulgt _før_ restepladsen, men blot bliver "escorteret" ind på
> disse :)

Ahh.. disse detaljer

Men du har da fuldstændig ret.. tror bare jeg går i seng igen :)

-steffen



Michal (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 04-05-04 23:39

On Tue, 04 May 2004 20:42:51 GMT, Kai wrote:
> "Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> writes:
>
>> "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev...
>>> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende barn!!!???
>>>
>>> http://dk.news.yahoo.com/040504/143/32jbm.html
>>
>> Hvorfor det ? Manden har jo ret.
>> Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.
>
> Og hvor skal man så stoppe folk? - der er jo ikke ligefrem
> parkeringspladser langs motorvejene i Storkøbenhavn (OK, der er een
> efter sidste afkørsel på Amager, lige inden man kører ned i tunnelen).

Hvorfor ikke bare følge folk helt af motorvejen og så give bøden dér?

De kunne jo f.eks. lave en slags ruse efter afkørslen, hvor en/to/tre
mc-betjente fulgte "offeret" af motorvejen, og ind i rusen, for herefter
at køre ned på motorvej igen? Eller vente ved nedkørslen til der blev
givet signal? Hmm...

Det er næsten somom at de ikke rigtig har lagt en god strategi, men bare
tager dagen på slump...

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Biker Mike (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 05-05-04 14:46

Næe, Men som en nævner længere nede i tråden kan man jo eskortere folk til
den nærmeste rasteplads eller afkørsel, man kunne også som nævnt tage et
billede og så sende bøden til vedkommende (hvis altså ikke kørslen var så
hasarderet at vedkommende absolut skulle bringes til standsning)

Og der er såmænd nok mange andre måder det kunne gøres på hvis man bare
bruger sin fantasi og sunde fornuft lidt, Det ændrer imidlertid ikke ved den
kendsgerning at nødsporet er til _nødstifælde_ og ikke til folks tisseri,
kikken vejvisere, eller etatens uddeling af bøder, Politiet bør følge
færdselsloven ligesom alle andre.

Det giver meget dårlige signaler at politiet bruger nødsporet på denne måde,
det giver ret hurtigt tumbe kørerne den ide at så kan den da også bruges til
meget andet. som ex at kikke på solnedgange og duske den nyforlovede.

Iøvrigt skaber det jo farlige situationer når folk efter endt skideballe
skal ind på motorvejen igen fra nødsporet, Tænk på overskrifterne i Ekstra
Bladet når en eller anden bliver klippet af et lastvognstog under denne
manøvre.

Så jeg må stadig give manden fuldstændig ret.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.


"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse
news:uu0yw9b9y.fsf@harrekilde.dk...
> "Biker Mike" <fjerndette-dko12134@vip.cybercity.dk> writes:
>
> > "Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev...
> >> ... siden vi skal trækkes med dette evindeligt kontaktsøgende
barn!!!???
> >>
> >> http://dk.news.yahoo.com/040504/143/32jbm.html
> >
> > Hvorfor det ? Manden har jo ret.
> > Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.
>
> Og hvor skal man så stoppe folk? - der er jo ikke ligefrem
> parkeringspladser langs motorvejene i Storkøbenhavn (OK, der er een
> efter sidste afkørsel på Amager, lige inden man kører ned i tunnelen).
>
>
> --Kai
>



anders majland (05-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 05-05-04 16:13

> Og der er såmænd nok mange andre måder det kunne gøres på hvis man
> bare bruger sin fantasi og sunde fornuft lidt,

Kigger man bare lidt mod syd har de fine skilte med teksten "bitte
folgen" - eller hvordan det nu staves...

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Kenneth T (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Kenneth T


Dato : 04-05-04 21:49

> Hvorfor det ? Manden har jo ret.
> Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.
>

Hvor skal bøderne så deles ud?
Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan løfte det
pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende umidelbart før
bøden skrives?

:)


--
MVH
Kenneth T
ZX12R
www.dkfritidmotorcykel.dk/kenneth_t


Richard (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 04-05-04 22:04

Kenneth T wrote:

>>Hvorfor det ? Manden har jo ret.
>>Mål dem dog fra broerne i stedet for, eller med helikopter.
>
> Hvor skal bøderne så deles ud?

Med posten ligesom dem fra fartbødeautomaterne...

> Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan løfte det
> pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende umidelbart før
> bøden skrives?

Nej, de skal bare have et bedre kamera, der kan fastholde nummerpladen
som bevis sammen med udskriften fra fartmåleren

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com


Thomas Makro (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 05-05-04 17:19

On Tue, 04 May 2004 23:04:18 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Med posten ligesom dem fra fartbødeautomaterne...
Flere fotofælder? Jeg håber du glemte smileyen...

På den anden side, det sparer jo samfundet for penge, hvis man
undlader at sende fotos til folk, men bare trækker pengene fra folks
lønkonto, uden varsel. Så ved folk heller ikke hvad de straffes for,
og kan dermed ikke argumentere imod...
Smart, jeg burde være politiker

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Richard (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 05-05-04 18:49

Hej Thomas,

Thomas Makro wrote:

>>Med posten ligesom dem fra fartbødeautomaterne...
> Flere fotofælder? Jeg håber du glemte smileyen...

Næ, hvorfor egentlig - er det ikke meget mere sikkert og dermed til gavn
for såvel afvikling af trafikken som sikkerheden bag den? De vil køre for
stærkt gør det vel ikke af sadomasochistiske grunde for at blive stoppet
og verbalt spanket, eller

> På den anden side, det sparer jo samfundet for penge, hvis man
> undlader at sende fotos til folk, men bare trækker pengene fra folks
> lønkonto, uden varsel. Så ved folk heller ikke hvad de straffes for,
> og kan dermed ikke argumentere imod...

Nej, jeg ville nu nok forlange at få et foto for mine bødepenge, i det
mindste. Der må være grænser for, hvor langt automatikken skal række

> Smart, jeg burde være politiker

Ja, hvorfor egentlig ikke? Men skynd dig at stille op! Når nu vi bliver så
få i den arbejsduelige alder, at vi skal arbejde, til vi bliver 75, kan
der vel ikke afses mere end halvt så mange pladser i Folketinget som i dag


--
Richard Pade, Sorgenfri, DK


Thomas Makro (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 06-05-04 17:18

On Wed, 5 May 2004 17:48:42 +0000 (UTC), rpaderichard@netscape.net
(Richard) wrote:

>Næ, hvorfor egentlig - er det ikke meget mere sikkert og dermed til gavn
>for såvel afvikling af trafikken som sikkerheden bag den? De vil køre for
>stærkt gør det vel ikke af sadomasochistiske grunde for at blive stoppet
>og verbalt spanket, eller
Det er jeg helt enig med dig i. Min kritik bunder i, at jeg finder det
naivt, at man fokuserer så meget på farten, og ikke på andre faktorer.
På det punkt kan jeg kun være enig med Hekto i, at formanden fra RFSF
gør sig selv til grin, ved igen og igen at fremstille trafiksikkerhed
som om at sikkerheden er omvendt proportional med hastigheden. Og det
ved vi jo ikke holder. Tænk bare på de modsatte erfaringer fra USA,
Italien, osv. Det er en skam at både politi og politikere hører så
meget på ham. Det er jo desværre sådan, at jo oftere en løgn siges, jo
mere sand bliver den. Sagt med andre ord, jo oftere ham sp**** kommer
med den slags udtalelser, jo skrappere sanktioner finder politikerne
på.
Og nu jeg er ved farten, så har jeg aldrig forstået at man gør så
meget for at hindre folk i at køre for stærkt. Jeg er fuld af
forståelse for sådanne tiltag, hvis de foretages i byzoner. Dog ikke
fotovogne, det er for meget big-brother til mig. Levende betjente der
løfter en pegefinger, er meget mere værd, psykologisk. Lyt til en der
har prøvet det...
Lad dog motorvejen være, det er jo der det er mest sikkert at køre
hurtigt. Hvis hastighedskontroller koncentreres i byer, bliver det
nemmere for folk at acceptere at man skal køre roligt i byområder, da
man så kan "race af" på motorvejene. Nu ved jeg godt at nogle af jer
væmmes ved tanken om at race af, men vi mennesker er nu engang sådan,
at man ikke bare kan forbyde os at gøre noget vi har lyst til, og så
tro, at vi bare holder op med at gøre det. Det hjælper jo ikke at
forbyde folk at have sex med hinanden. Det vil få antallet af
"sex-seancer" til at falde, men det vil ikke stoppe sex. Det samme
gælder hastighedsgrænserne - man kan ikke blot forbyde folk at køre
stærkt, når det nu er det (nogle) folk vil. De der alligevel kører for
stærkt, straffes. Det er forkert! Gullerod istedet for pisk, tak.
Istedet bør samfundet således fremhæve, at der og der må I køre
stærkt, men ikke i byerne. Så er det spiseligt for folk. Men det giver
selvfølgelig ikke så mange bødepenge i statskassen...

>Nej, jeg ville nu nok forlange at få et foto for mine bødepenge, i det
>mindste. Der må være grænser for, hvor langt automatikken skal række
Hmmm det virkede ikke sådan på dit indlæg Godt du afklarede det...


--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Oros (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Oros


Dato : 04-05-04 22:07

Kenneth T wrote:

> Hvor skal bøderne så deles ud?
> Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan løfte
> det pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende
> umidelbart før bøden skrives?

God ide, men nej. Der hvor de altid har gjort det. I nødsporet. Så længe de
har blink på dytten/g'værnen imens de gør det, så skal folk da nok få øje på
etaten derude (samt evt. ofre) Problemet er så bare at folk
panikbremser/sagtner fart når de ser blinkene derude. Hvilket jo kan skabe
noget knas på selve motorvejen. Men den her undersøgelse af hvor farligt det
er at opholde sig i nødsporet, er der nogen tal for hvor meget af dette
snaks der er bødeskrivelser? Er det ikke bare alle de stop der foretages
derude som ikke er bødeskrivelser? Tisse, spise, blunde, mekaniske problemer
osv.?


--
Rasmus Jensen, CBR600F2 ex kåbe.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=222



Hekto (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-05-04 00:33

Oros wrote:


>
> God ide, men nej. Der hvor de altid har gjort det. I nødsporet. Så længe de
> har blink på dytten/g'værnen imens de gør det, så skal folk da nok få øje på
> etaten derude (samt evt. ofre) Problemet er så bare at folk
> panikbremser/sagtner fart når de ser blinkene derude. Hvilket jo kan skabe
> noget knas på selve motorvejen. Men den her undersøgelse af hvor farligt det
> er at opholde sig i nødsporet, er der nogen tal for hvor meget af dette
> snaks der er bødeskrivelser? Er det ikke bare alle de stop der foretages
> derude som ikke er bødeskrivelser? Tisse, spise, blunde, mekaniske problemer
> osv.?
>
>

Eller vi kan alle smide en 5'er når vi kører af motorvejen?
Så skal det nok i gennemsnit give det ønskede provenue for staten!
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Freddy Lang (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 05-05-04 01:04

Hekto wrote:

> Eller vi kan alle smide en 5'er når vi kører af motorvejen?

Synes du ikke, vi har betalingsvej nok allerede? Nu skal du ikke begynde at
give de forkerte "gode idéer"...

Gad egentlig vide, hvad Staten ville gøre, hvis alle kørte lovlydigt. Mand,
hvor ville de gå glip af en stor "indtægt"...


--
Freddy Lang
Suzuki SV 650 S-K1
http://www.zierra.com
http://www.dfmc.dk/?id=159
http://www.mc-vollekanne.dk



Hekto (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-05-04 07:40

Freddy Lang wrote:
> Hekto wrote:
>
>
>>Eller vi kan alle smide en 5'er når vi kører af motorvejen?
>
>
> Synes du ikke, vi har betalingsvej nok allerede? Nu skal du ikke begynde at
> give de forkerte "gode idéer"...
>
> Gad egentlig vide, hvad Staten ville gøre, hvis alle kørte lovlydigt. Mand,
> hvor ville de gå glip af en stor "indtægt"...
>
>

- eller slet ingen kørte overhovedet!

Det er jo galt nok at 'vi' pt køber få biler, og så endda på gule plader!
Måske bliver MC'er med fuld afgift lige pludseligt højt elskede!


--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Armand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-04 18:50


Oros <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en
news:40980766$0$20102$14726298@news.sunsite.dk...
>
> .........Så længe de har blink på dytten/g'værnen imens de gør det, så
> skal folk da nok få øje på etaten derude (samt evt. ofre)

Tjaeh :-/
Jeg husker at en politibil parkeret med blåt blink i nødsporet på den ny
lillebæltsbro (=3 baner + nødspor i hver retning!) blev totalskadet af en
påkørsel =
Man tror at det er løgn; men folk suges tilsyneladende med af røven af
medkørende trafik - Hvilket så er kritisk når det pludseligt drejer sig om
stillestående køretøjer i nødsporet

> .............Men den her undersøgelse af hvor farligt det
> er at opholde sig i nødsporet, er der nogen tal for hvor meget af dette
> snaks der er bødeskrivelser? Er det ikke bare alle de stop der foretages
> derude som ikke er bødeskrivelser? Tisse, spise, blunde, mekaniske
> problemer osv.?

Er mængden af tilfælde ikke skadestruende nok til at man (heller) ikke bør
foretage bødenoteringer dér :-/

--
Armand.
(der helt er med på laCour i denne sag, og på det nærmeste vil flygte ind
over markerne hvis han nødes til en parkering dér)





Biker Mike (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Biker Mike


Dato : 05-05-04 20:11

Jo, og i EB i dag er der en lille artikel om en vejarbejder bil, med blink
på og det hele som blev torpederet i nødsporet af en lastbil med en
snorkende chauffør.

Man behøver vist ikke flere argumenter, vel ?

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Jeg laver ikke noget i dag,
for i går lavede jeg heller ikke noget,
og det blev jeg ikke færdig med.


"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse
news:c7b9dm$1tj1$13@news.cybercity.dk...
>
> Oros <dkaduglemme@idinedroemme.sut> skrev i en
> news:40980766$0$20102$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > .........Så længe de har blink på dytten/g'værnen imens de gør det, så
> > skal folk da nok få øje på etaten derude (samt evt. ofre)
>
> Tjaeh :-/
> Jeg husker at en politibil parkeret med blåt blink i nødsporet på den ny
> lillebæltsbro (=3 baner + nødspor i hver retning!) blev totalskadet af en
> påkørsel =
> Man tror at det er løgn; men folk suges tilsyneladende med af røven af
> medkørende trafik - Hvilket så er kritisk når det pludseligt drejer sig om
> stillestående køretøjer i nødsporet
>
> > .............Men den her undersøgelse af hvor farligt det
> > er at opholde sig i nødsporet, er der nogen tal for hvor meget af dette
> > snaks der er bødeskrivelser? Er det ikke bare alle de stop der foretages
> > derude som ikke er bødeskrivelser? Tisse, spise, blunde, mekaniske
> > problemer osv.?
>
> Er mængden af tilfælde ikke skadestruende nok til at man (heller) ikke bør
> foretage bødenoteringer dér :-/
>
> --
> Armand.
> (der helt er med på laCour i denne sag, og på det nærmeste vil flygte ind
> over markerne hvis han nødes til en parkering dér)
>
>
>
>



Hekto (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 05-05-04 20:40

Armand wrote:

> Armand.
> (der helt er med på laCour i denne sag, og på det nærmeste vil flygte ind
> over markerne hvis han nødes til en parkering dér)
>
>
>
>

Dig eller LaCour????

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston-japanese
semi-rockets ... no thanks!

Michal (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Michal


Dato : 05-05-04 21:25

On Wed, 05 May 2004 21:40:18 +0200, Hekto wrote:
> Armand wrote:
>
>> Armand.
>> (der helt er med på laCour i denne sag, og på det nærmeste vil flygte ind
>> over markerne hvis han nødes til en parkering dér)
>>
>
> Dig eller LaCour????

Jeg tror han ville flygte over markerne hvis han blev hevet ind i
nødsporet af polizei...

--
Venlig Hilsen
Michal
Den nysgerrige på DT175 '96

Thomas Makro (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Makro


Dato : 05-05-04 17:16

On Tue, 4 May 2004 22:48:52 +0200, "Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote:

>Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan løfte det
>pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende umidelbart før
>bøden skrives?
>
>:)
*LOL*
Det bliver for alvor trist at være motorcyklist, når man bliver klemt
fast mellem MCen og den flyvende magnet

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F
http://www.makronet.dk/mc

Torben Scheel (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 06-05-04 11:21

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
news:km4i90l92ggn145tci3bt5i3v3umurhaoa@4ax.com...
> On Tue, 4 May 2004 22:48:52 +0200, "Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote:
>
> >Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan løfte det
> >pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende umidelbart før
> >bøden skrives?
> >
> >:)
> *LOL*
> Det bliver for alvor trist at være motorcyklist, når man bliver klemt
> fast mellem MCen og den flyvende magnet

Bare hæng på - der er mest metal i motoren..

vh
Torben



bandit_hest (19-08-2004)
Kommentar
Fra : bandit_hest


Dato : 19-08-04 23:00

On Thu, 6 May 2004 11:20:46 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
>news:km4i90l92ggn145tci3bt5i3v3umurhaoa@4ax.com...
>> On Tue, 4 May 2004 22:48:52 +0200, "Kenneth T" <ken_t@cool.dk> wrote:
>>
>> >Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan løfte det
>> >pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende umidelbart før
>> >bøden skrives?
>> >
>> >:)
>> *LOL*
>> Det bliver for alvor trist at være motorcyklist, når man bliver klemt
>> fast mellem MCen og den flyvende magnet
>
>Bare hæng på - der er mest metal i motoren..
>
>vh
>Torben
>


**Slettet**

MVH
Bandit_hest
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=605

Torben Scheel (20-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 20-08-04 06:45

bandit_hest wrote:
> On Thu, 6 May 2004 11:20:46 +0100, "Torben Scheel"
> <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>
>> "Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> wrote in message
>> news:km4i90l92ggn145tci3bt5i3v3umurhaoa@4ax.com...
>>> On Tue, 4 May 2004 22:48:52 +0200, "Kenneth T" <ken_t@cool.dk>
>>> wrote:
>>>
>>>> Skulle helikopteren så udstyres med en magnet, således den kan
>>>> løfte det pågældende køretøj i sikkerhed, på en mark eller ligende
>>>> umidelbart før bøden skrives?
>>>>
>>>> :)
>>> *LOL*
>>> Det bliver for alvor trist at være motorcyklist, når man bliver
>>> klemt fast mellem MCen og den flyvende magnet
>>
>> Bare hæng på - der er mest metal i motoren..
>>
>> vh
>> Torben
>>
>
>
> **Slettet**
>
? Skulle du ikke have været i seng?

vh
Torben



Jes Vestervang (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-05-04 18:30

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> writes:

>> Og der er såmænd nok mange andre måder det kunne gøres på hvis man
>> bare bruger sin fantasi og sunde fornuft lidt,
>
> Kigger man bare lidt mod syd har de fine skilte med teksten "bitte
> folgen" - eller hvordan det nu staves...

Ellers er der da også muligheden for rullende fotovogne, det burde nok
kunne bringes til at fungere.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408903
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste