/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Moment på CB750 F2 ?
Fra : Lasse Madsen


Dato : 04-05-04 11:27

Hej

Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min CB750F2
?

M.v.h.
Lasse



 
 
Henrik Steen Larsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 04-05-04 11:33

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> wrote in message
news:40976ff4$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min
CB750F2
> ?
>
> M.v.h.
> Lasse

Det vil variere meget alt efter hvilken bolt du taler om.



Lasse Madsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 04-05-04 11:39

hej ... de der 6mm bolte (så vidt jeg husker det er) som manualen beder en
om at kryds spænde i den specielle rækkefølge. ...



"Henrik Steen Larsen" <hsl@code12.dk> skrev i en meddelelse
news:40977176$0$304$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> wrote in message
> news:40976ff4$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > Hej
> >
> > Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min
> CB750F2
> > ?
> >
> > M.v.h.
> > Lasse
>
> Det vil variere meget alt efter hvilken bolt du taler om.
>
>



Mikkel Christensen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 04-05-04 11:49

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> writes:

> hej ... de der 6mm bolte (så vidt jeg husker det er) som manualen beder
> en om at kryds spænde i den specielle rækkefølge. ...

Ooh - er det en slags quiz?
Jeg gætter påå... boltene til topstykket?

(er der ikke et skema bagerst i manualen der fortæller hvilke bolte
der skal spændes til hvilket moment?)

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko

Lasse Madsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 04-05-04 12:11

> Ooh - er det en slags quiz?
> Jeg gætter påå... boltene til topstykket?

Nåh undskyld :)

jeg troede kun der var topstykket der skulle krydsspændes ....
men det er topstykket jeg tænker på :)



Mikkel Christensen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 04-05-04 12:42

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> writes:

> > Ooh - er det en slags quiz?
> > Jeg gætter påå... boltene til topstykket?
>
> Nåh undskyld :)
>
> jeg troede kun der var topstykket der skulle krydsspændes ....

Kobling, diverse andre dæksler, bagerste kædehjul og sikkert mere.

> men det er topstykket jeg tænker på :)

Der er ikke et afsnit bagerst i din rep. manual med de forskellige moment-
angivelser?

Ellers må du vente på at Hr. Thorgersen kommer ud af fjerene i Thailand

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko

Henrik Davidsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 04-05-04 13:09

> > jeg troede kun der var topstykket der skulle krydsspændes ....
>
> Kobling, diverse andre dæksler, bagerste kædehjul og sikkert mere.
>
> > men det er topstykket jeg tænker på :)
>

Som novice spørger jeg lige: Hvad vil det egentlig sige at krydsspænde
noget?

/Sjang



Anders Houmark (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 04-05-04 13:51

Henrik Davidsen wrote:

>
> Som novice spørger jeg lige: Hvad vil det egentlig sige at krydsspænde
> noget?

Forestil dig et topstykke som er skruet fast via 4 møtrikker..
Ovenfra vil det ca. se sådan her ud:

X1 X2
O
X3 X4

X'erne er møtrikker, O'et er tændrør.
Når du skal krydsspænde, skal du ikke spænde X1 helt, derefter X2 osv..
Istedet spænder man dem lidt af gangen, f.eks. først X1 -> X4 -> X2 -> X3 og
så forfra igen, indtil alle er spændt med korrekte moment.


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Henrik Steen Larsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Steen Larsen


Dato : 04-05-04 13:46

"Henrik Davidsen" <sjangREMOVE@sjang.dk> wrote in message
news:409787d0$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Som novice spørger jeg lige: Hvad vil det egentlig sige at krydsspænde
> noget?

Hvis du har en bolt-konfiguration som skitseret med tal nedenfor:

12
34

så vil krydsspænding være, at du spænder boltene i en rækkefølge a la: 1, 4,
3, 2. Herved sikrer du, at trykket på f.eks. topstykket bliver mere ligeligt
fordelt. Det bruges f.eks. også, når du skifter hjul på bilen

Andre er meget velkomne til at uddybe - jeg synes selv min forklaring er
temmelig vag.



Henrik Davidsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Davidsen


Dato : 04-05-04 14:00


> Hvis du har en bolt-konfiguration som skitseret med tal nedenfor:
>
> 12
> 34
>
> så vil krydsspænding være, at du spænder boltene i en rækkefølge a la: 1,
4,
> 3, 2.

Doh! Det kunne jeg sgu da have sigt mig selv Det var jo også tidligt på
morgenen da jeg stillede spørgsmålet

/Sjang



Torben Scheel (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-05-04 14:59

"Henrik Davidsen" <sjangREMOVE@sjang.dk> wrote in message
news:409787d0$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > jeg troede kun der var topstykket der skulle krydsspændes ....
> >
> > Kobling, diverse andre dæksler, bagerste kædehjul og sikkert mere.
> >
> > > men det er topstykket jeg tænker på :)
> >
>
> Som novice spørger jeg lige: Hvad vil det egentlig sige at krydsspænde
> noget?

eksempel : bilhjul med 5 hjulbolte

alle møtrikker skrues løst på, således at hjulet sidder korrekt på navet.
Dernæst vælges en vilkårlig der fastspændes til "noget under" det endelige
moment, den næste i rækken er skråt overfor, og så fremdeles. Når alle 5 har
fået en tur startes igen, indtil det specificerede moment er opnået. Hermed
opnås at fælgen ikke slår sig ved den hårde tilspænding.

Med et topstykke er der en særlig rækkefølge alt efter model, men det
starter vist typisk med boltene nærmest midten og arbejder sig udad.

vh
Torben




Armand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-04 18:45


Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en
news:40979c96$1@news.carlbro.dk...
> "Henrik Davidsen" <sjangREMOVE@sjang.dk> wrote in message
> news:409787d0$0$253$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > >
> > Som novice spørger jeg lige: Hvad vil det egentlig sige at krydsspænde
> > noget?
>
> eksempel : bilhjul med 5 hjulbolte
> alle møtrikker skrues løst på, således at hjulet sidder korrekt på navet.
> Dernæst vælges en vilkårlig der fastspændes til "noget under" det endelige
> moment, den næste i rækken er skråt overfor, og så fremdeles. Når alle 5
> har fået en tur startes igen, indtil det specificerede moment er opnået.
> Hermed opnås at fælgen ikke slår sig ved den hårde tilspænding.

Som en gammel smedsvend beskrev så effektivt for mig engang:
Han smed en sammenkrøllet avisside på bordet foran sig og demonstrerede at
man automatisk vil brede den ud ved at placere sine håndflader midt på siden
og derefter føre dem fra hinanden i varierende diagonale retninger!
Det er den samme teknik man bruger ved krydsspænding for ikke at låse den
luft der befinder sig imellem pakfladerne inde, men istedet flytte den ud
mod
(=over) enden!

Taler vi om større cirkulære emner (f.eks. koblingsdækslet, der også skal
krydsspændes ved montering) gavner krydsspændingen at fordele den
forekommende luft ligeligt mellem alle boltene, i modsætning til at flytte
al(!) luften foran sammenspændingen, lige indtil man ender ved den først
spændte bolt og al luften derved skal klemmes inde imellem den først og
sidst spændte bolt!

På et 4-cylindret topstykkes typisk 10 stagbolte, er det derfor ikke galt at
starte med at spænde det midterste par, og derefter at spænde naboboltene
diagonalt, for slutteligt at gøre det samme med de yderste! Hvis man sidder
med et spænde-diagram vil man sikkert også erfare at det er sådan at
rækkefølgen er på dét :-/

--
Armand.








Lasse Madsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Lasse Madsen


Dato : 04-05-04 13:14

> Der er ikke et afsnit bagerst i din rep. manual med de forskellige moment-
> angivelser?

Jo men det er opgivet i et "måleformat" min newton stang og mig selv ikke er
kombitibel med :)

/madsen



Mikkel Christensen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 04-05-04 13:23

"Lasse Madsen" <lm@h-tech.dk> writes:

> > Der er ikke et afsnit bagerst i din rep. manual med de forskellige
> >moment- angivelser?
>
> Jo men det er opgivet i et "måleformat" min newton stang og mig selv
> ikke er kombitibel med :)

Det er jo derfor Internet er opfundet
Hvilken enhed er det opgivet i?

--
Mikkel | Compared to system administration,
motortosse.dk | being cursed forever is a step up.
| - Paul Tomko

Jes Vestervang (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 05-05-04 21:23

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Som en gammel smedsvend beskrev så effektivt for mig engang:
> Han smed en sammenkrøllet avisside på bordet foran sig og demonstrerede at
> man automatisk vil brede den ud ved at placere sine håndflader midt på siden
> og derefter føre dem fra hinanden i varierende diagonale retninger!
> Det er den samme teknik man bruger ved krydsspænding for ikke at låse den
> luft der befinder sig imellem pakfladerne inde, men istedet flytte den ud
> mod (=over) enden!

Æhh, luft?!? Jeg er godt nok ikke smed, men jeg var (og er indtil
videre overbevist om at bolte skal krydsspændes for ikke at
skævvride delene der spændes sammen (med utætheder til følge). Det
med luften lyder mærkeligt i mine ører.

Skævvridnigen jeg påstår finder sted, hvis ikke der krydsspændes,
skyldes at fladerne klemmes sammen ét enkelt sted, mens de et andet
har behov for at give sig, fordi førstnævnte måske er låst i en
forkert stilling. Hvis skidtet så alligevel spændes sammen, kommer der
kraftigt vridninger i metallet, og sikkert også utætheder.

Ved krydsspænding opnår man at fladerne presses ensartet jævnt mod
hinanden, og kan rette sig ind til det sidste, så der ikke opstår fæle
vridninger (og utætheder).

Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror det altså ikke.
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Armand (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 06-05-04 00:22


Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev i en
news:87n04m8vz4.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
> > Som en gammel smedsvend beskrev så effektivt for mig engang:
> > Han smed en sammenkrøllet avisside på bordet foran sig og demonstrerede
> > at man automatisk vil brede den ud ved at placere sine håndflader midt

> > siden og derefter føre dem fra hinanden i varierende diagonale
retninger!
> > Det er den samme teknik man bruger ved krydsspænding for ikke at låse
den
> > luft der befinder sig imellem pakfladerne inde, men istedet flytte den
ud
> > mod (=over) enden!
>
> Æhh, luft?!? Jeg er godt nok ikke smed, men jeg var (og er indtil
> videre overbevist om at bolte skal krydsspændes for ikke at
> skævvride delene der spændes sammen (med utætheder til følge). Det
> med luften lyder mærkeligt i mine ører.

Sagerne ligge jo ikke vacuum-suget sammen inden sammenspændingen, for i så
fald kunne man vel heller ikke skæv-vride emnet igennem fejl-sammenspænding!
Hvis vi taler om sammenpresning under boltspændingen, er luft (omend i
minimal-mål) det som man må beskrive problemet v.h.a. :-|

> Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror det altså ikke.

Du har helt ret; men du overvurderer blot mit malende luft, ligesom at du
ikke selv grubler nærmere over hvad en sammenspænding hhv. et vrid er!

--
Armand.




Gert Bo thorgersen (06-05-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 06-05-04 01:35


"Jes Vestervang" <jes@dellen.royal.flof.dk> wrote in message
news:87n04m8vz4.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
>
> > Som en gammel smedsvend beskrev så effektivt for mig engang:
> > Han smed en sammenkrøllet avisside på bordet foran sig og demonstrerede
at
> > man automatisk vil brede den ud ved at placere sine håndflader midt på
siden
> > og derefter føre dem fra hinanden i varierende diagonale retninger!
> > Det er den samme teknik man bruger ved krydsspænding for ikke at låse
den
> > luft der befinder sig imellem pakfladerne inde, men istedet flytte den
ud
> > mod (=over) enden!
>
> Æhh, luft?!? Jeg er godt nok ikke smed, men jeg var (og er indtil
> videre overbevist om at bolte skal krydsspændes for ikke at
> skævvride delene der spændes sammen (med utætheder til følge). Det
> med luften lyder mærkeligt i mine ører.
>
> Skævvridnigen jeg påstår finder sted, hvis ikke der krydsspændes,
> skyldes at fladerne klemmes sammen ét enkelt sted, mens de et andet
> har behov for at give sig, fordi førstnævnte måske er låst i en
> forkert stilling. Hvis skidtet så alligevel spændes sammen, kommer der
> kraftigt vridninger i metallet, og sikkert også utætheder.
>
> Ved krydsspænding opnår man at fladerne presses ensartet jævnt mod
> hinanden, og kan rette sig ind til det sidste, så der ikke opstår fæle
> vridninger (og utætheder).
>
> Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror det altså ikke.
> --
> mvh Jes Vestervang
>
> Hi! I'm a .signature virus!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!
>
Der finder ikke nogen skævvridning stedi almindelig forstand, som Armand
fortæller det er det den rigtige måde at fortså det på, altså at
"luftlommen" flyttes fra centrum længereog længere ud til siderne/enderne
under krydstilspændingen, for så helt at være væk når de yderste
bolte/møtrikker spændes.

Man kan jo også iagttage det som en svag U formet plade liggende oven på en
plan flade; altså for eks. at topstykket for den aktuelle Honda 4 cylindrede
hvilede på cylinderblokkens højre og venstre side og der så med et søgeblad
kunne iagttages, eller direkte ses uden søgerblad, at der var luft mellem de
to dele midt mellem højre og venstreside. Hvis man så spændte omvendt - for
at gå til ydergrænsen - altså udefra og indad så ville luftlommen på midten
jo ikke kunne slippe væk.

Ved at spænde på den korrekte måde - krydsspænding eller sneglehusspænding
(som en blyant for enden af en snor der vikler AF rundt om en aksel) presses
luftlommen jo ud til enderne, højre og venstre side, og væk. Og dette er jo
aktuelt med den tykkelsesforskel der er for pakningen mellem topstykke og
cylinderblok, henholdsvis fra før tilspændingen til efter tilspændingen, og
i nødstilfælde for et lidt bukket topstykke.

Mvh.Gert Thorgersen




Jes Vestervang (10-05-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 10-05-04 21:49

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:
> Jes Vestervang <jes@dellen.royal.flof.dk> skrev:
>>
>> Æhh, luft?!? Jeg er godt nok ikke smed, men jeg var (og er indtil
>> videre overbevist om at bolte skal krydsspændes for ikke at
>> skævvride delene der spændes sammen (med utætheder til følge).
>
> Sagerne ligge jo ikke vacuum-suget sammen inden sammenspændingen,
> for i så fald kunne man vel heller ikke skæv-vride emnet igennem
> fejl-sammenspænding!

Nej, der har du en god pointe.

> Hvis vi taler om sammenpresning under boltspændingen, er luft (omend i
> minimal-mål) det som man må beskrive problemet v.h.a. :-|

Ok, point taken

>> Det kan være jeg tager fejl, men jeg tror det altså ikke.
>
> Du har helt ret; men du overvurderer blot mit malende luft,

Korrekt, men jeg tror jeg har forstået det nu

> ligesom at du ikke selv grubler nærmere over hvad en sammenspænding
> hhv. et vrid er!

Jeg havde ikke lige set behovet for grubleriet, men jeg er vist med
nu. Tak for uddybningen, også til Gert!
--
mvh Jes Vestervang

Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Moller (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 04-05-04 11:39

Lasse Madsen wrote:
> Hej
>
> Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min CB750F2
> ?

5-120Nm alt efter bolt :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S
"http://www.dfmc.dk/Lars_Molnit"

Ib Jakobsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-05-04 16:02

Lasse Madsen wrote:

> Hej
>
> Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min CB750F2

Der er allerede kommet en masse gode forslag. Men hvis du spænder fra midten og
udefter til begge sider og jævnt stigende moment, så er det ikke helt tosset.
Det siger bogen også. Det er nu 8mm bolte, og momentet skal være 1,9-2,1 mkg.
Gang med 9,82, så har du momentet i Nm. Mener der sidder nogle 6mm bolte også.
Dem er der ikke angivet noget moment på. Bare spæn dem fornuftigt. Og husk at
rense oliedyserne i toppen også. Andet straffer sig.




--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Poul-M Olsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Poul-M Olsen


Dato : 04-05-04 17:04

On Tue, 04 May 2004 17:01:53 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Lasse Madsen wrote:
>
>> Hej
>>
>> Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min CB750F2
>
>Der er allerede kommet en masse gode forslag. Men hvis du spænder fra midten og
>udefter til begge sider og jævnt stigende moment, så er det ikke helt tosset.
>Det siger bogen også. Det er nu 8mm bolte, og momentet skal være 1,9-2,1 mkg.
>Gang med 9,82, så har du momentet i Nm. Mener der sidder nogle 6mm bolte også.
>Dem er der ikke angivet noget moment på. Bare spæn dem fornuftigt. Og husk at
>rense oliedyserne i toppen også. Andet straffer sig.

Og måske lige huske Gevind-pasta også

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' Snart på gaden igen

Ib Jakobsen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 04-05-04 18:19

Poul-M Olsen wrote:

> Og måske lige huske Gevind-pasta også

Thja, nu står der ikke noget om det er moment med tørre eller smurte gevind. Men Jeg
ville nok smøre dem med noget så de ikke gror fast.


--
Med venlig hilsen

Ib Jakobsen



Allan Bojesen (04-05-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 04-05-04 18:23

Poul-M Olsen wrote:


> Og måske lige huske Gevind-pasta også

Hvad er det?

Allan Bojesen


Poul-M Olsen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Poul-M Olsen


Dato : 05-05-04 09:06

On Tue, 04 May 2004 19:22:55 +0200, Allan Bojesen
<allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> wrote:

>Poul-M Olsen wrote:
>
>
>> Og måske lige huske Gevind-pasta også
>
>Hvad er det?
>
>Allan Bojesen
det også kendt som "kobberfedt" personlig bruger jeg det på allle
bolte m.m. jeg skruer samme for at det til at skille ad næste gang
og feks. er den GevindPasta jeg benytter godkendt til 1100 grader

Mvh.
Skyrider#1
www.oddscafe.dk
Honda CBX750F 88' Snart på gaden igen

Gert Bo thorgersen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 05-05-04 12:23


"Poul-M Olsen" <skyrider19@hotmail.com> wrote in message
news:hu7h90hm0b2io6f5o8na4khie1rb6m6e4k@4ax.com...
> On Tue, 04 May 2004 19:22:55 +0200, Allan Bojesen
> <allan@NOSPAM.dkfritidmotorcykler.dk> wrote:
>
> >Poul-M Olsen wrote:
> >
> >
> >> Og måske lige huske Gevind-pasta også
> >
> >Hvad er det?
> >
> >Allan Bojesen
> det også kendt som "kobberfedt" personlig bruger jeg det på allle
> bolte m.m. jeg skruer samme for at det til at skille ad næste gang
> og feks. er den GevindPasta jeg benytter godkendt til 1100 grader
>
> Mvh.
> Skyrider#1
> www.oddscafe.dk
> Honda CBX750F 88' Snart på gaden igen
>
Jeg bruger nu Locktide, som jo både gør at bolte/ møtrikker ikke løsnes men
også at de ikke ruster sammen.

Dette brugte jeg også på Den Honda CB 750 jeg ejede, og som var godt tunet,
og blev kørt til de 11.000 - 12.000 rpm. På den havde jeg også skiftet til
pinbolte i bunden af krumtapshuset for at derved skulle spænde sammen via
møtrikker på pindbolte istedet for bolte i aluminium. Samtidig havde jeg
skiftet til stærkere pindbolte for både krumtaphuset og cylindrene, som jo
også derfor skulle/kunde spændes med større moment.

Noget andet er at bruger man kobberfedt på et gevind så skal man egentlig
spænde med et lidt andet moment - hvilket er opgivet i tabellerne - fordi
friktionen i gevindet er anderledes når gevindet smøres.

Mvh. Gert Thorgersen



Allan Bojesen (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Allan Bojesen


Dato : 05-05-04 19:42

Poul-M Olsen wrote:

>>>Og måske lige huske Gevind-pasta også
>>
>>Hvad er det?
>
> det også kendt som "kobberfedt" personlig bruger jeg det på allle
> bolte m.m. jeg skruer samme for at det til at skille ad næste gang
> og feks. er den GevindPasta jeg benytter godkendt til 1100 grader

Okay, tak. Troede lige det var et nyt fancy produkt. Bruger selv
kobberfedt i mange situationer.

Allan Bojesen

Armand (05-05-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 05-05-04 20:16


Lasse Madsen <lm@h-tech.dk> skrev i en
news:40976ff4$0$174$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej
>
> Hvor meget moment (newton) skal jeg kryds spænde boltene med på min
> CB750F2?

Fodfejl:
#1): subj. drejer sig om tilspændings(!) moment - "moment" vil oftest blive
forstået som motorens drejningsmoment!
#2): Hvilket emne drejer det sig om (topstykket viser strengen sidenhen!)
#3): Hvilken CB750F2 Drejer det sig om (8 eller 16 -ventilet)?

--
Armand.




N/A (06-05-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-05-04 00:22



N/A (06-05-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-05-04 00:22



N/A (06-05-2004)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 06-05-04 00:22



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408905
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste