Er der nogen der kører på en CPI??
Fra : schindler

Dato : 14-05-04 13:11

Er der nogen der kører på en CPI, som kan fortæle mig hvordan den er? Er
det rigtig at de slet ikke holder og er meget dårlige??? Vil nemelig
vide det fordi jeg selv tænker på at købe en ny CPI Hussar, og når man
læser om den så kan man ikke sige at den er på nogle måder dårligere end
andre scooter på marked... Den er udstyret med fede alu.fælge, rustfrit
udstødning og skruer + at den ser meget godt ud på billederne... Håber
på et svar :)

P.s Hvor sider alle begrænsninger på en CPI Hussar?

Hilsen Mikael

http://www.kandu.dk/

Fra : RpR

Dato : 14-05-04 15:58

> Er der nogen der kører på en CPI, som kan fortæle mig hvordan den er?

Motorerne er noget bras, resten kan jeg ikke udtale mig om. Afdroslede kan
du da godt være heldig at den holder, men hvis du så meget som tænker på at
tune den senere, så drop tanken om en CPI.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Brian A.

Dato : 14-05-04 19:33

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
at
> tune den senere, så drop tanken om en CPI.

Er de nye Euro2 motorer også noget bras?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 14-05-04 18:46

On Fri, 14 May 2004 19:32:56 +0100, Brian A. wrote:

> Er de nye Euro2 motorer også noget bras?

Nej der er blevet rettet en del børnesygdomme.

De gamle Euro1 var heller ikke noget "bras" men det er moderne, at sige

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian A.

Dato : 15-05-04 21:28

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej der er blevet rettet en del børnesygdomme.
>
> De gamle Euro1 var heller ikke noget "bras" men det er moderne, at sige

Hvad går der af dig og det der "moderne"? :)
Jeg siger sgutte noget fordi det er moderne. Jeg set skrevet en masse om CPI
og det lader til at det er synonym med elendig kvalitet, men jeg har så også
hørt noget om en ny motor, som skulle være foruden disse problemer.
Hvis de gamle Euro1 motorer ikke var bras, som det er moderne at sige, hvad
vil du så kalde motorer, som smadrer lejer ved krumtappen så snart man
fjerner begrænsningerne? Ja nogle smadrer dem somend også helt standard :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 16-05-04 18:22

On Sat, 15 May 2004 21:27:48 +0100, Brian A. wrote:

> Hvad går der af dig og det der "moderne"? :) Jeg siger sgutte noget fordi

Ved ikke

> [...]
> motorer, som smadrer lejer ved krumtappen så snart man fjerner
> begrænsningerne? Ja nogle smadrer dem somend også helt standard :)

Du smadrer ikke lejerne ved, at fjerne begrænsningen.. hvis du fjerner
ringen, samt sætter andet forrør på ( på en 30'er), så har du en
45'er - det er eneste forskel på disse 2.

Det er derimod korrekt, at hvis du tuner dem yderligere, så kan det give
problemer, men det gælder kun de gamle Euro1 og som sagt så er der
rettet en del børnesygdomme på Euro2 udgaverne, bl.a. er der kommet 12mm
krydspind da de gamle 10mm har været for svage.

Jeg er lidt spændt på hvordan Euro2 forløber. Indtil videre ser der
lovende ud.

Mange af de andre problemer har været følger af for dårlig klargøring.
En god start er alfa og omega.