Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kunstige isterninger?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-05-04 09:49

Jeg leder efter 4-6 kunstige isterninger, og har fundet nogle hos en
forhandler af fotoudstyr, men de er rasende dyre - hvor kan de købes
billigt - evt. udland? Findes der steder hvor den slags handles brugt?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 13-05-04 11:04

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> wrote in message
> Jeg leder efter 4-6 kunstige isterninger, - hvor kan de købes
> billigt - evt. udland? Findes der steder hvor den slags handles brugt?

Jeg ved ikke helt om det er sådan noget du leder efter:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15&item=3723409236&rd=1

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-05-04 11:47

"René Ernst Nielsen" <virkerikke@nospam.nej> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke helt om det er sådan noget du leder efter:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15&item=3723409236&rd=1

Det er noget i den boldgade - jeg ved dog ikke om dem på Ebay flyder i vand,
og de ser ikke helt firkantede ud. Men tak for linket

Fra : Pipeline

Dato : 13-05-04 12:04

Hvad med isterninger der blinker?
http://www.gadgets.dk/ecommerce-products/view?product_id=48787
MVH
Pipeline

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 13-05-04 14:06

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med isterninger der blinker?
> http://www.gadgets.dk/ecommerce-products/view?product_id=48787

Ikke dumt ... vil lige kigge lidt nærmere på dem.

Fra : Tommy.T - Odense

Dato : 13-05-04 17:18

Prøv en forretning med udstillingsmateriale, de har næsten alt af den
slags.

Hilsen Tommy T - Odense

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-05-04 09:16

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse
> "Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ikke dumt ... vil lige kigge lidt nærmere på dem.

Det var så dumt alligevel - de ligner ikke rigtige isterninger i en grad så
de kan bruges til et foto af en drink med isterninger i Men nu har jeg
da nogle blinkende plastikfirkanter

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-05-04 09:38

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Det var så dumt alligevel - de ligner ikke rigtige isterninger i en grad så
> de kan bruges til et foto af en drink med isterninger i Men nu har jeg
> da nogle blinkende plastikfirkanter

Et eller andet sted i mine gemmer, har jeg nogle kunstige
isterninger til fotobrug, de er lavet af glas og flyder li'som
rigtige isterninger.

Men efter min mening, så er kunstige isterninger et flop, for man
mister den dug der normalt kondenserer på et iskoldt glas.

Og man kan ikke lave dug med en vandforstøver, for hvis det skal
være naturligt, så skal der være en slags grænse, der hvor glassets
indhold går.

Så jeg vil anbefale, at du kører med rigtige isterninger, det giver
nogle meget bedre og mere ægte billeder, og hvis du sørger for, at
alt er vel forberedt, og at det der skal hældes i glassene er
afkølet, så kan rigtige isterninger godt holde i 10 - 20 minutter,
og det burde være nok, hvis lyslægning og alt andet er klar.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-05-04 12:01

> Et eller andet sted i mine gemmer, har jeg nogle kunstige
> isterninger til fotobrug, de er lavet af glas og flyder li'som
> rigtige isterninger.

Hvis de alligevel ligger i dine gemmer, kunne du så være interesseret i at
sælge dem?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-05-04 16:54

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Hvis de alligevel ligger i dine gemmer, kunne du så være interesseret i at
> sælge dem?

Nej de for længst røget på loftet, og jeg orker ikke at lede efter
dem...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 17-05-04 15:42

> Nej de for længst røget på loftet, og jeg orker ikke at lede efter
> dem...!

Ok - det var da et forsøg værd

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 14-05-04 13:40

On Thu, 13 May 2004 10:48:48 +0200, ".°o.O Thomas O.o°." wrote:

> Jeg leder efter 4-6 kunstige isterninger

Skal de være kunstige, fordi de skal være klare?

Hvis det er tilfældet, så kan du prøve at lave nogle isterninger
af demineraliseret vand.

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 14-05-04 13:49

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> skrev i en meddelelse
> Skal de være kunstige, fordi de skal være klare?
> Hvis det er tilfældet, så kan du prøve at lave nogle isterninger
> af demineraliseret vand.

Jeg har ladet mig fortælle at grunden til at isterninger bliver klare, er
fordi de fryser indefra og ud, hvorimod isterninger der laves i f.eks. poser
eller bakker fryser udefra og ind. Men vil da prøve i næste uge med
deminiraliseret vand, håber det virker - og ja: det er fordi de skal være
klare

Fra : Martin Petersen

Dato : 14-05-04 15:00

..°o.O Thomas O.o°. (flash4 it.invalid) skrev følgende:
> [...]
> laves i f.eks. poser eller bakker fryser udefra og ind. Men vil da
> prøve i næste uge med deminiraliseret vand, håber det virker - og ja:

Lav du dem bare af demineraliseret vand. Evt. danskvand uden brus/citrus. Så
bliver de helt klare.

Grunden til de andre bliver "matte" er indholdet af mineraler osv. Det gør
at isen krakelerer.

Kig f.eks. på isen på en ren vandpyt til vinter. Den er klar.

- Martin