Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus Kamera dukker ikke op som USB drev~
Fra : Erik W.

Dato : 08-05-04 16:26

Hej gruppe(r)
Min svoger har købt et Olympus CAMEDIA C 350Zoom digitalkamera
Det burde dukke op i Windows XP som et eksternt USB drev, men enheden kan
ikke genkendes af XP, selvom Olympus softwaren er installeret. Kameraet er
ikke defekt. Jeg har selv på fornemmelsen at det har noget med hans Windows
XP´s indstillinger at gøre.
Er der nogen der sidder inde med nogle ideer? Det minder mig om engang, da
vi ikke kunne få et USB pendrive til at funke på min kones arbejds-laptop, -
det fixede den IT-ansvarlige på hendes arbejdsplads, desværre uden at jeg
fik at vide hvordan han gjorde.
Mvh Erik

Xfut til dk.fritid.foto
--
Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
(Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Fra : BSJ

Dato : 08-05-04 16:47

> [...]
> Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
> (Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Hej Erik.

Check at kameraet ikke er fejlinstalleret én gang. Med kameraet tilsluttet og tændt - i XP, gå ind i
"enhedshåndtering" og se efter om kameraet ikke findes der med et rødt kryds over.
Hvis ja - markér kameraet - tryk "fjern" - træk kablet ud og sæt det i igen (med tændt kamera).
Hvis nej - med tændt kamera - træk usbstikket ud af kameraet og sæt det i igen - Pc'en skulle gerne sige
"dong".
Hvis nej - har i checket at kamera setup er sat i den rigtige "mode"? I setup menuen må der være et punkt der
angiver om den er i "camera" eller "Pc" mode. (skal være pc)
Hvis stadigvæk nej - kontroller at usb porten/portene i Pc'en er aktiveret (kan også ses i enhedshåndtering)

mvh
Bjarne

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-05-04 21:49

> [...]
> det fixede den IT-ansvarlige på hendes arbejdsplads, desværre uden at jeg

Nogle gange skal man tilslutte USB eksterne enheder i en bestemt række
følge - dvs. måske først tilsutte enheden, der næste installere drivere.
Andre gange virker det ikke, hvis ikke man først installere
drivere/software og dernæst tilslutter USB enheden til pc'en - kan være
dette er problemet - tjek rækkefølgen og om Olympus angiver, hvilken
rækkefølge det ska gøres i.

Alternativt, så køb en interne eller eksterne USB flash kort læser, og tag
flash kortet ud ad kameratet og læs kortet direkte i flash læseren - dette
gør jeg da det er en løsning jeg bedre kan lide, og så løb er jeg ikke ind
i alle disse prolemer med kamerasfotware og drivere, der ikke virker.

En god intern kortlæser koster 299 kr:

Sølv:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL995&Fane=
Sort:
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=CCLL996&Fane=

En god ekstern kortlæser koster 199 kr - læser 12 typer kort:

http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=3589&vare_id=327156

Sandisk ekstern 8 typer kort læser:

http://shopbasic.dk/mall/shop.asp?shop_id=3589&vare_id=312419

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Erik W.

Dato : 08-05-04 22:15

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse
> Nogle gange skal man tilslutte USB eksterne enheder i en bestemt række
> følge - dvs. måske først tilsutte enheden, der næste installere drivere.

Tilsutte enheden? Jeg er ikke sikker på at kameraet er vandtæt?... spøg til
side. og tak for svaret Ralph. Jeg har været ude hos min Svoger her til
aften for at prøve at få det til at virke, men ingen af de bemeldte forslag
virkede, heller ikke dem fra BSJ desværre. Jeg lånte kameraet med hjem og
det virker fint både på min bærbare og min stationære computer, det popper
op som flytbare disk uden nogen problemer overhovedet. Min fornemmelse er at
det kan kureres ved at afinstallere USB-controlleren på min svogers maskine,
men havde ikke lige tid til det i dag.
Kortlæser forslaget er godt nok, men jeg har på fornemmelsen at det vil give
samme resultat.

Mvh Erik

Fra : Klaus N

Dato : 08-05-04 22:24

Der er endnu en mulighed.
USB enheden er ikke enablet i din svogers maskines BIOS ?
vh
Klaus

Fra : Dr.Ralph

Dato : 09-05-04 01:02

> Kortlæser forslaget er godt nok, men jeg har på fornemmelsen at det vil give
> samme resultat.

Måske du først af alt lige skal tjekke om din svogers USB porte overhovedet
er aktive og dernæst om de virker med andre mere simple enheder, som man
VED de skal virke med - f.eks en printer af anerkendt mærke (Cannon, Epson,
HP, Lexmark etc.)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Claus Tersgov

Dato : 09-05-04 01:21

Uheldigvis faldt Erik W. over tastaturet og skrev derved følgende:

> Tilsutte enheden? Jeg er ikke sikker på at kameraet er vandtæt?...

Jeg er een af dem, der har købt en medion scanner i Aldi..

Der er dansk software med, og når windows starter op skriver scanner
softwaren:
"Tilsutter Slim U2"

Claus

Fra : Leony

Dato : 08-05-04 22:16

In news:409cfbdd$1$252$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Erik W. typed:

> Min svoger har købt et Olympus CAMEDIA C 350Zoom digitalkamera
> Det burde dukke op i Windows XP som et eksternt USB drev, men enheden
> kan ikke genkendes af XP, selvom Olympus softwaren er installeret.

Er det installeret sådan som manualen foreskriver?
Der må stå i manualen om det dukker op som et eksternt USB drev.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 09-05-04 17:16

> [...]
> Kritik er yderst sundhedskadeligt for dig og dine omgivelser!
> (Frit efter Sundhedsstyrelsen 2004 og Jesper Juul 1998)

Bare en ide:

Virker andre USB devices? Er det USB 2.0? Har i installeret Service Pack 1
til XP?

Grunden til jeg spørger er, at jeg mener USB 2.0 først bliver understøttet
med service pack 1 til XP.

Kasper