Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er 2 x256mb kort bedre end 1stk 512mb
Fra : Busk

Dato : 08-05-04 15:44

Hej

Jeg har fået fortalt at det er bedre at købe 2 x 256mb kort istedet for
et 512mb fordi at det skulle gå hurtigere med mindre kort.
Er det rigtig?
Jeg har et Canon Eos 300D

BuSk

Fra : Tommy Jensen

Dato : 08-05-04 15:50

On Sat, 08 May 2004 16:43:30 +0200, Busk <merete2@hotmail.com> wrote:

>Jeg har fået fortalt at det er bedre at købe 2 x 256mb kort istedet for
>et 512mb fordi at det skulle gå hurtigere med mindre kort.
>Er det rigtig?
>Jeg har et Canon Eos 300D

Du kan tømme eet 256 MB kort til din pc hurtigere end eet 512 MB hvis
det er det du mener.

Eet 256 MB kort fyldes også hurtigere end eet 512 MB kort.

Men hvis ellers specifikationerne på kortene er ens så kan du ikke
tage billeder hurtigere med 256 MB kortet.

Vælg eet 512 MB istedet for 2 x 256 MB er mit råd. Selv 512 MB bliver
hurtigt fyldt hvis du begynder at skyde i raw.

MVH Tommy

Fra : Thomas Rybak

Dato : 08-05-04 16:36

Køb hellere så stort kort som muligt hvis du ikke gider skifte hele tiden.

Jeg har også 300D og pga. dets bufferdesign, vil der ikke være nogen stor
fordel i at have et super hurtigt kort. Det siger min erfaring mig.

Mvh Thomas

Fra : TommyBoy

Dato : 08-05-04 21:03

Hastigheden kommer ikke an på størerlsen af kortet...

Men jeg må tale imod de andre råd du får: Flere små kort er at foretrække
frem for få store. Hvis du f.eks. skal tage billeder til en stor fest, og
kameraet pludselig går død og formaterer kortet - så er du ret glad hvis du
lige har skiftet kort og stadig har 256 MB intakte billeder i inderlommen!

Samme morale som i historien om hende pigen, der havde alle sine æg i den
samme kurv

MVH Tommy

Fra : Hagman

Dato : 08-05-04 21:17

Kan et Cam formatere ens kort fordi batterierne går død ?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 08-05-04 21:35

"Hagman" <michael@FJERNmpetersen.dk> wrote in message
> Kan et Cam formatere ens kort fordi batterierne går død ?

Hvis der ikke er strøm på batteriet kan kameraet intet.

Bo //

Fra : Peter Loumann

Dato : 08-05-04 22:17

"TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com> skrev:

>Flere små kort er at foretrække frem for få store.

Det synes jeg ikke.

>Hvis du f.eks. skal tage billeder til en stor fest, og
>kameraet pludselig går død og formaterer kortet

Det gør kameraet ikke. Hvad betyder "går død"? Hvis batteriet løber
tør formaterer det ikke kortet. Det kan bare ikke optage mere. Det
gælder uanset kortets størrelse. Jeg har aldrig oplevet at et kamera
uopfordret giver sig til at formatere kortet, kun at man både skal
vælge kommandoen og bekræfter den. Jeg kan heller ikke se at flere
kort på anden måde er sikrere. Men de er besværligere og en smule
mindre pladsøkonomiske.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : TommyBoy

Dato : 09-05-04 11:23

Nej, self formaterer kameraet ikke pludselig kortet - det var bare et
(dårligt) eksempel på at der kan gå noget galt så billederne forsvinder!
Måske bliver kameraet stjålet, man taber kortet ud fra eifeltårnet, nogen
skyder én og kuglen rammer kortet så man ikke dør, men det gør billederne

MVH tommy

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-05-04 14:39

On Sun, 9 May 2004 12:23:20 +0200, "TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com>
wrote:

>Måske bliver kameraet stjålet, man taber kortet ud fra eifeltårnet,

hehe der er da større chance for at tabe kortet ud fra Eifeltårnet
hvis man anvender 2 x 256 MB og skal til at skifte

MVH Tommy

Fra : TommyBoy

Dato : 09-05-04 15:19

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> hehe der er da større chance for at tabe kortet ud fra Eifeltårnet
> hvis man anvender 2 x 256 MB og skal til at skifte

ok ok, fair nok... sad jeg faktisk også og tænkte på...

Men jeg har set et par professionelle anbefale flere små kort frem for eet
stort. I sidste ende må det vel komme an på personlig præfference

MVH Tommy

Fra : Tommy Jensen

Dato : 09-05-04 15:34

On Sun, 9 May 2004 16:18:42 +0200, "TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com>
wrote:

>Men jeg har set et par professionelle anbefale flere små kort frem for eet
>stort. I sidste ende må det vel komme an på personlig præfference

Selvfølgelig, jeg er lige kommet fra Zoo og var ret glad for at jeg
netop har købt et 2 GB microdrive så jeg slap for at skifte kort
undervejs. Havde jeg kun haft 256 MB kort skulle jeg have haft 7 kort
med.

MVH Tommy

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-05-04 07:03

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> netop har købt et 2 GB microdrive så jeg slap for at skifte kort
> undervejs. Havde jeg kun haft 256 MB kort skulle jeg have haft 7 kort

Det kommer vel til at afhænge af, om det som det drejer sig om, er at have
plads nok til de billeder du vil tage, eller det bare drejer sig om at have
2 GB. Så skal man se efter hvad fordelene er ved flere lidt mindre kort.
Hvis et kort går i stykker, mister man kun noget af sin kapacitet, og ikke
hele sin kapacitet. Er det noget der skal bruges hurtigt, kan en sendes
hjem med et kort, medens man fortsætter arbejdet. Det bliver lettere at
holde forskellige serier adskilt, og alligevel holde billederne samlet,
selvom de ikke alle tages i en session. Så alt i alt, jo jeg kan godt se
fordele. Hvis man føler det så irriterende, at skulle skifte kort, for
sådan ca hver 256 MB, så behøver man kun købe et 64 MB, for så er man vel
alligevel for doven til at gå ud ..

M.V.H......Benny..

Fra : A. Einstein

Dato : 10-05-04 12:16

"Benny Mortensen" <Marylou@ccp.com> wrote in message

> [...]
> fordele. Hvis man føler det så irriterende, at skulle skifte kort, for
> sådan ca hver 256 MB, så behøver man kun købe et 64 MB, for så er man vel

Kommer det ik' også an på hvilken metoder man gerne vil bruge? Microdrive er
mere langsom end CF kort :´-(... og jeg ved ik' om de kunne tåle det på
"burst firing mode" eller hvad det nu hedder igen :D. Men en 2GB microdrive
er sikkert noget man ka' være glad af:)... *droooooooooool* hehe.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 10-05-04 15:27

On Mon, 10 May 2004 12:16:23 +0100, "A. Einstein"
<*dairy**milk*_hairy_*_einstein@_*nospamza*_yaho****o*_.*NEIN2SPAMZA*com*yeas_.co_*.uk*>
wrote:

> [...]
>"burst firing mode" eller hvad det nu hedder igen :D. Men en 2GB microdrive
>er sikkert noget man ka' være glad af:)... *droooooooooool* hehe.

Canon har vist nok nedroslet hastigheden på CF kort interfacet i EOS
300D så det betyder ikke det helt store. Jeg synes ihvertfald ikke jeg
kan mærke den store forskel. Ja det kan godt tåle at man bruger burst
mode.

MVH Tommy

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-05-04 11:17

TommyBoy wrote:
> [...]
> lige har skiftet kort og stadig har 256 MB intakte billeder i inderlommen!

Har du nogensinde oplevet det? jeg har ikke, og jeg har da skudt
+50000 billeder med hhv. et Minolta s404 og mit nuværende EOS-300D

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : A. Einstein

Dato : 09-05-04 01:40

> [...]
>
> Jeg har fået fortalt at det er bedre at købe 2 x 256mb kort istedet for
> et 512mb fordi at det skulle gå hurtigere med mindre kort.

Som alle de andre har sagt :)... men vælg bare den billigste løsning. :).