Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
microdrive strømforbrug??
Fra : TommyBoy

Dato : 07-05-04 00:20

Hej!

Er der nogen der har erfaring med brug af et microdrive?? HVor meget strøm
bruger det i forhold til et normalt CF-kort?! Er det til at mærke
overhovedet!?

Overvejer at putte et 4GB microdrive i et Olympus C-5050z..

MVH Tommy

Fra : PJ

Dato : 07-05-04 05:13

"TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
strøm
> bruger det i forhold til et normalt CF-kort?! Er det til at mærke

Har en 2Gb, synes helt sikkert det bruger mere.

::PJ;;

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 07-05-04 08:16

"PJ" <ano@qwe.qw> skrev i en meddelelse news:409b0cb9$0$289

> Har en 2Gb, synes helt sikkert det bruger mere.

Hvor meget er mere? - alt er relativt
Kan du mærke det meget på batteriforbruget?

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : PJ

Dato : 07-05-04 08:33

"Thomas Sinkbæk" <thomas@FjernDettesinkbaek.com> skrev i en meddelelse

> Hvor meget er mere? - alt er relativt

Relativt mere i forhold til CF kortet

> Kan du mærke det meget på batteriforbruget?

Ja, men hvor meget er jo afhængig flere ting:
-brug af LCD skærm
-brug af zoom, autofokus, størrelse af billeder (processer), mm.

Den bruger mere, og det er siger næsten sig selv
når det noget mekanisk.

::PJ::

Fra : pwa

Dato : 07-05-04 09:36

Er der nogen der har erfaring med brug af et microdrive?? HVor meget strøm
bruger det i forhold til et normalt CF-kort?! Er det til at mærke
overhovedet!?

Microdrive 1 Gb (Hitachi) har et forbrug på ca 20 ma (milliampere) i standby
mode
og ca 310 ma i write mode.
til sammenligning har Lexar CF X12, 512 Mb et strømforbrug på ca 65 ma ved 5
volt
og 50 ma ved 3,3 volt i read og write.
der er selvsagt et større strømforbrug ved et microdrive.
på mit C-8080WZ er batterikapaciteten (BLM-1) faldet med ca 8-10%
dog uden at jeg har et nøjagtigt mål for dette.
det må komme an på en yderligere test.
v/h pwa

Fra : Dr.Ralph

Dato : 08-05-04 21:56

> på mit C-8080WZ

Jeg eftersøgte tidligere i denne gruppe erfaringer fra folk, der havde købt
dette Olympus digicam, og nu finder jeg dig i en anden sammenhæng - men
spørger dig alligevel, hvad dit indtryk af dette digicam er ?

Billedmæssigt ?
Betjening ?
Autofokus hurtighed - mørke forhold, normal forhold ??
Menu ?
Optik ?

Bruger du ekstern flash på det - har overvejet Oly C-8080 som et godt
reserve digicam til mit kommende DSLR digicam.
Har overvejet Oly FL-50 som eksterne flash til Oly C8080.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 07-05-04 11:06

> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med brug af et microdrive?? HVor meget strøm
> bruger det i forhold til et normalt CF-kort?! Er det til at mærke

Jeg har brugt et Microdrive i lang tid, og jeg har ikke bemærket, at det
bruger mere strøm.

> Overvejer at putte et 4GB microdrive i et Olympus C-5050z..

En god invistering. Men. Lad være med, at smide rundt med det. Det kan det
simpelthen ikke holde til. De er meget følsomme.

Mvh Thomas

www.freelance-foto.dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 07-05-04 18:32

In article <c7eh1t$oh2$1@news.cybercity.dk>,
"TommyBoy" <tommyhj@hotmail.com> wrote:

> [...]
> overhovedet!?
>
> Overvejer at putte et 4GB microdrive i et Olympus C-5050z..

Jeg tror ikke du skal regne med at C-5050Z kan tage 4 GB - jeg er ikke
engang sikker på at det kan tage 2 GB kort. Jeg har selv et 1 GB
MicroDrive i mit, det fungerer fint og jeg har ikke haft problemer med
strøm-forbrug. Det bruger mere end Flash RAM og reagerer ikke så hurtigt
da disken skal spinne op før man kan tage billeder.