Koh Samui
Fra : Peter Braun

Dato : 13-05-04 20:30

Hej folkens.

Det er nu bestemt at vores sommerferie går til Koh Samui i Thailand. I den
forbindelse, vil kæresten gerne tage et dykkercertifikat. Er der nogen af
jer der hr nogle erfaringer med dykkercentre (gode/dårlige) på Koh Samui?
Evt. nogen der ved om der er nogle af dem der har en dansk instruktør?

God sigt!

Peter

Fra : Martin Schyth

Dato : 13-05-04 21:10

Jeg tog mit Advanced Padi på Koh Tao i Thailand for 2 år siden. Der var
et dykkercenter der hed Big Fish med dansk instruktør. Koh Tao ligger
ca. 1½ times sejlads fra Koh Samui og er også ganske hyggeligt.

Dog skal I være opmærksomme på at både Koh Samui og Koh Tao er ret
overdykkede, og der er ikke meget at se på mere - desværre.

Skal i bagefter dykke lækkert så tag evt til Similan Islands som ligger
på vestsiden af Thailands Tange. Der er virkeligt smukt!!!

/Martin

Fra : Lars K.

Dato : 14-05-04 07:02

In article <40a3d60a$0$298$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
fumsen@hotmail.com says...
> [...]
>
> Skal i bagefter dykke lækkert så tag evt til Similan Islands som ligger
> på vestsiden af Thailands Tange. Der er virkeligt smukt!!!

Nu skriver Peter godt nok ikke hvornår han skal til Thailand, men jeg
vil skyde på at det bliver juli :) og så er Similan Islands ikke det
bedste sted at tage hen jf. http://groups.google.dk/groups?
hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=GeUjc.149987%24jf4.7970933%
40news000.worldonline.dk&rnum=1&prev=/groups%3Fhl%3Dda%26lr%3D%26ie%
3DUTF-8%26q%3D%2522Peter%2BBraun%2522%2Bthailand%2B%253C%2522peter
(takeaway(%40brauns.dk%2522%2Bgroup%253Adk.fritid.dykning%26meta%
3Dgroup%253Ddk.fritid.dykning

Personligt mener jeg at Big Fish er et dårligt valg, da de har et meget
stramt program og derfor syntes jeg at det bliver sådan noget jap jap
dykning.

--
Lars - 9000 Østbyen
Mit legerum :) http://www.evt.dk

Fra : Dag Deberitz

Dato : 13-05-04 23:00

"Peter Braun" <peter(takeaway(@brauns.dk> wrote in message
> [...]
> jer der hr nogle erfaringer med dykkercentre (gode/dårlige) på Koh Samui?
> Evt. nogen der ved om der er nogle af dem der har en dansk instruktør?

Samui International Diving School hadde dansk instruktør da jeg var der i
august i 2002. De havede ture både til Koh Tao og til "Marine park" der
filmen "The Beach" blev taget op. Og var 100% seriøse både mht. sikkerhed og
organisering. Anbefales! Vi boede på Chaveng Beach og man havede
tilbringertjeneste til båthavnen på nordsiden mod Koh Pagnan & Koh Tao.

Dag Deberitz
Stavern, Vestfold amt, Norge

Fra : Thomas VJ

Dato : 14-05-04 07:47

"Peter Braun" <peter(takeaway(@brauns.dk> wrote in message
> Hej folkens.

Hej Peter

> [...]
> jer der hr nogle erfaringer med dykkercentre (gode/dårlige) på Koh Samui?
> Evt. nogen der ved om der er nogle af dem der har en dansk instruktør?

Dykningen omkring rottehullet Koh Samui er mildest talt elendig. De gode dyk
fra Koh Samui foregår oppe ved Koh Tao, og ofte kan i få logi med i prisen
når i tager et kursus på Koh Tao.
Det bedste dykkercenter på Koh Tao er IMHO http://www.coralgranddivers.com/
hvis man er til små grupper og Bans Dvivng (
http://www.amazingkohtao.com/ )hvis man er til større grupper. Hos
førstnævnte er der to danske instruktører og hos Bans kan de skaffe en free
lance dansk instruktør hvis i bare husker at insistere hårdt nok på at ville
have en dansk instruktør.

Mvh,
Thomas

--
dykkerteori.dk - lær teorien hjemmefra.

Fra : Peter Braun

Dato : 14-05-04 14:50

"Thomas VJ" <forkertadresse@nowhere.uni> skrev i en meddelelse
> [...]
free
> lance dansk instruktør hvis i bare husker at insistere hårdt nok på at

Hej Thomas.

Det er jeg da ked af at høre, men nu er biletterne bestilt - vi skal heller
ikke derned kun for at dykke, og derfor faldt valget på Koh Samui.

Med venlig hilsen

Peter

Fra : Thomas VJ

Dato : 14-05-04 23:56

> Hej Thomas.

Hej Peter

> Det er jeg da ked af at høre, men nu er biletterne bestilt - vi skal
heller
> ikke derned kun for at dykke, og derfor faldt valget på Koh Samui.

Der er heldigvis mange andre ting man lave på Koh Samui end at dykke -
eksempelvist kan man skyde køer med bazoka hvis man er til den slags. Som
jeg antydede før har i jo stadig muligheden for at tage til Koh Tao i i de
3-4 dage hvor kæresten skal tage et dykkercertificat - logien kan som regel
blive inkluderet i prisen for kurset på Koh Tao. Det tager ca. 1,5 time at
sejle til Koh Tao med speed båd fra Koh Samui. Endelig har i også mulighed
for at tage til Koh Phangnan som er en rigtig lille lækker bounty ø der
ligger mellem Koh Tao og Koh Samui.
Lad være med at falde i fælden med at dykke ved National Parken, som ligger
vest for Koh Samui ind mod fastlandet. Det er nok den værste dykning man
lave i Thailand.
Hvis i vælger at slå turen omkring Koh Tao så er der følgende dyksteder som
jeg absolut kan anbefale:
Chumporn Pinnacle, Southwest Pinnacle, Green Rock og Shark Island. Til
natdyk er det som regel White Rock der styrer.

Rigtig god tur!

Mvh,
Thomas

--
dykkerteori.dk - lær teorien hjemmefra.

Fra : Peter Braun

Dato : 16-05-04 16:52

> [...]
> Chumporn Pinnacle, Southwest Pinnacle, Green Rock og Shark Island. Til
> natdyk er det som regel White Rock der styrer.

Tusind tak for dine gode tips, de er hermed noteret

God sigt.

Peter