Våddragt til snorkling
Fra : Jacob Furu

Dato : 12-05-04 15:46

Hey Gruppe

Nu har jeg i flere år snorklet lidt i Esrum Sø + vandene omkring
Nordsjælland, og vil gerne udvide min sæson lidt. Derfor overvejer jeg
kraftigt at købe mig en våddragt. Den skal bare kunne bruges fra ca. nu til
engang midt på efteråret.
Hvilken tykkelse kan anbefales til det danske vand?

Jeg tænker lidt på en "New Proffesional - 5 mm -OMER" til 1800,-

Nogen der har erfaringer med den?

Med venlig hilsen

Jacob Furu

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 20:15

De fleste jeg kender som fridykker i Danmark synes at foretrække en dragt på
5mm. Køb en som er beregnet til fridykning eller uv jagt.

3mm er generelt for koldt når det ikke er høj-sommer 7mm er ubehageligt at
dykke med fordi der kræves for meget bly og man derfor vil synke for
kraftigt når man når en vis dybde. Desuden er den vanskeligere at svømme
med.

Husk altid at dykke med en makker.

Læs mere her:
http://www.hfk.dk/omfridykning/tipsogtricks/vaaddragt_koeb.htm