Dykkerkamera
Fra : Lars Okkerstrøm

Dato : 11-05-04 19:42

Hej,

Jeg er ved at tage CMAS**-certifikat, og er kommet til den del, hvor det
begynder at blive rigtigt sjovt (altså de sjove dyk).

Dog mangler der noget, jeg kan jo ikke vise mine (ikke-dykkende) venner,
hvor fedt der er "dernede", så jeg har besluttet mig for at anskaffe mig et
UV-kamera (digitalt).

Jeg vil gerne have eet, jeg også kan bruge på landjorden (så det skal helst
være en løsning med aftagligt UV-hus) - helst min. 4 Mpixel, og helst også
med min. 7-8 x optisk zoom - prisidé omkring 4-5,5 kkr.

Her vil jeg så gerne have nogle gode råd - jeg har kig på et Olympus
Camedia C 750 UC, men kan man få UV-hus til dette?
Ellers synes jeg også, Konica/Minolta DiMage Z2 ser lovende ud, men her er
jeg også i tvivl om man kan få UV-hus dertil...

Men ellers ville jeg gerne have andre forslag - jeg VED jo, der er flere
UV-fotografer derude, så nogle erfaringer ville falde i "tør" jord

På forhånd tak,
Lars

Fra : Esben Sick

Dato : 11-05-04 21:01

"Lars Okkerstrøm" <glubs@mail.ikasths.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> være en løsning med aftagligt UV-hus) - helst min. 4 Mpixel, og helst også
> med min. 7-8 x optisk zoom - prisidé omkring 4-5,5 kkr.

Hej Lars.

Efter min mening skal du gå efter et tilbud hvor kamera og hus sælges
sammen. Her er der gode tilbud på Sony, Canon og Olympus. Husene kan dog
ofte ikke gå dybere end 30 m, men det er også rigeligt til en begyndelse.

Husk at det ofte bliver noget grumset og uskarpt noget de fleste får med op
i starten. Det er der nok ikke så mange ikke dykkere der synes er sjovt....

Mvh Esben

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 11-05-04 20:54

Jeg har selv et Nikon Coolpix 4300 (4.1 mp)og et Fantasea UV-hus dertil, og
dette sæt dækker indtil videre mit behov udemærket.
7-8 x optisk zoom + UV-hus får du altså ikke for 4-5.000,-. Kameraet måske,
men UV-huset løber nemt op i helt op til 10.000,- til de dyrere kameraer.
Nikon-sættet er set for nylig til 3.995,- (incl. UV-huset), så det er et
godt startsæt til prisen.
Se evt. mine billeder på http://www.hejnfelt.dk/Dykning.htm (disse billeder
var også grumsede, men er rettet i ACDSEE 6.1)
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : elsmic

Dato : 11-05-04 22:31

Jeg har fornylig købt et Olympus mju 4 Mpixel, med UV hus. Det venter jeg
mig meget af. Dejligt kamera på landjorden og jeg er først ved at lære det
at kende under vandet.

Mvh Michael

Fra : CC

Dato : 11-05-04 21:32

> [...]
>
> Men ellers ville jeg gerne have andre forslag - jeg VED jo, der er flere
> UV-fotografer derude, så nogle erfaringer ville falde i "tør" jord

Har købt et Canon Powershot A80 4,1 Mpixel med Canon undervandshus, som er
OK til 40 m. Kameraet er forrygende godt og der
er mulighed for, at indstille alt manuelt, hvilket kan være en fordel ved
u/v billeder. Har desværre ikke taget voldsomt mange u/v billeder med
det endnu, men har set flere gode eksempler. Prismæssigt har jeg set
kameraet til ca. kr. 3.000 og huset koster ca. kr. 1.600 (med mulighed
for at få det nogle 100 kr. billigere, hvis sættet bestilles hjem fra
Tyskland.

Dertil skal man nok overveje ekstern blitz eller kraftig u/v lygte, hvis man
vil mere end tage macrobilleder.

hilsen
Claus

Fra : Dag Deberitz

Dato : 12-05-04 07:14

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> Tyskland.
>
> Dertil skal man nok overveje ekstern blitz eller kraftig u/v lygte, hvis

Hej digitalfotovenner:
Enig,- Canons Powershot A80 med 40-metershuset er meget godt i
"mellemklassen". Men flere av Canons andre originale UV-huse, - som til
Ixus400/500 samt S-45 er her i Norge kendt for at tage ind vand gjennem
multifunksjons-vælgeren. Ergelig, - selv om Canon hittil har erstattet alle
våde cameraer & UV-huse. For sikkerheds skyld har jeg taget alle knapper med
O-ringe ud av huset mit, sat inn ringerne med silikonfedt og remonteret det
hele. Ingen av O-ringerne var sat inn med noget fra fabriken. Med slike huse
er det meget vigtigt at man mellem hvert dykk demonterer den store gule
tætningsringen og oppbevarer den i en plastic-pose inde i huset så den ikke
ligger i spænd og blir deformeret når den ikke benyttes. O-ringen må også
gnides inn let med silikonfedt og checkes for hår, snavs & støv inden den
remonteres igjen før brug. Se på følgende link for mine to første ture med
min nye A80 & UV-huset:
http://community.webshots.com/album/137736387BzntuG, og
http://community.webshots.com/album/139231178VACoGG.

Vil nok senere investere i en sterk lygt og/eller en slave-blitz for at få
mindre med skyggepartier på bilderne.
Dag Deberitz
d-deberDELETE@online.no
Stavern - "Nårvei"

Dykk-o-fon: +47 922 35777
Besøk mine fotoalbum med dykking, katter og annet:
http://community.webshots.com/user/busdiver_/
\!/
(@ @)
----oOO-(_)-OOo--------OOOO0000oooo...._([;]@-[=<
Alle evt. vedlegg samt mailstammen er virussjekket
med siste oppdatering av Trend MicroTm
PC-cillinTm Internet Security11(www.antivirus.com)

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 12-05-04 11:09