30.000 km service af C3
Fra : Morten Klostergaard

Dato : 13-05-04 19:02

Hej

Nu er det tid til at min C3 skal til service, hvad skal jeg forvente at det
kommer til at koste?

Kan det betale sig at finde et Citroen værsted der afregner pr. time og ikke
pr. liste?

Mvh
Morten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 14-05-04 00:58

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev

> Nu er det tid til at min C3 skal til service, hvad skal jeg forvente at
det
> kommer til at koste?

Meget!, bla. fordi at brandslukkeren skal efterfyldes.

Og nej jeg kunne ikke lade være

Mvh.

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 14-05-04 17:29

Uffe Ravn wrote:
> "Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev

> Meget!, bla. fordi at brandslukkeren skal efterfyldes.
>
> Og nej jeg kunne ikke lade være

Nu fandt de altså forklaringen på at kun danske C3'ere brændte:

Del 1: "Noget løb ind i bremseføleren, da pakningen var utæt"

Men det forklarede ikke hvorfor at det kun var danske biler der brændte, så
de ledte videre:

Del 2: "Den lakklargørings væske der blev brugt i DK og kun i DK, indeholdt
fosforsyre som ætsede pakningen i bremseføleren, således at der kunne komme
vand ind"

Jeg ser derfor problemet som 100% afsluttet. Ingen er brændt siden.

\MK

Fra : Bjarne & Line

Dato : 15-05-04 21:15

Hej Morten

Jeg har fornyligt haft min C3 1,6 til 30.000 km eftersyn, hvor jeg kom af
med ca. 2500,- De havde sagt ca. 2000,- men havde alligevel brugt 500,-
ekstra på at adskille bagbremserne og efterse skiverne, selvom jeg havde
sagt at alt over 2000,-. ville jeg have besked om...

Har i øvrigt lige fået skiftet begge forbremser + skiver pga. et uheld hvor
bremserne havde sat sig. Det lavede de u/b. Om det var fordi det ikke var så
længe siden den var til service, og måske ikke havde fået samlet det helt
rigtigt igen, ved jeg ikke...

Mvh. Bjarne

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 15-05-04 21:52

Bjarne & Line wrote:
> [...]
> brugt 500,- ekstra på at adskille bagbremserne og efterse skiverne,
> selvom jeg havde sagt at alt over 2000,-. ville jeg have besked om...

Takker for info, nu har jeg lidt at gå efter.

Uheld?

Mvh
Morten