Skift af bremser på Peugeot 206
Fra : Jakob Houkjær

Dato : 12-05-04 22:13

Årg. 2000, 1,9D.

Skivebremser- og klodser (forrest) skal skiftes, og dette kan jo gøres
billigt hvis man gør det selv. Har en Haynes-manual der beskriver det fint.
Dog er der et punkt der undrer mig. Haynes beskriver at ved skift af
skiverne, skal en såkaldt "caliper lower guide pin bolt" udskiftes med en ny
(idet det er en engangsbolt).

Hvad er det for en fætter, jeg synes ikke man kan få disse hos T-Hansen
eller Høyer?

--
-------
mvh Jakob Houkjær

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-05-04 07:18

"Jakob Houkjær" <jaho@YYYYmail.dk> wrote in message
> [...]
> Dog er der et punkt der undrer mig. Haynes beskriver at ved skift af
> skiverne, skal en såkaldt "caliper lower guide pin bolt" udskiftes med en

Lyder som den bold der holder noget af caliberen fast, det er en bolt med
noget lock-tite på gevindet. Der stod oigså at jeg skulle skifte dem på min
Xsara, jeg ringede til Citroen, de sagde det ikke var nødvendigt, så det
gjorde jeg ikke.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 10:02

> [...]
ny
> (idet det er en engangsbolt).
>
> Hvad er det for en fætter, jeg synes ikke man kan få disse hos T-Hansen

Køb Powerdisk fra Ate fås hos Merkonomen
http://www.merkonomen.dk/itf/wit/witwebit.nsf/web/indexDK.html
og klodser fra samme sted.
Da jeg købte til min 306 var der nye skruer med i pakken, det er almindelig
også når du køber hos PSA (Citroen-Peugeot) 8.8-skruer med låsepasta på
gængerne.
De gamle kan godt genbruges du skal blot give dem lidt Locktite, husk at det
skal være at typen der kan demonteres
Originale Klodserne er enten Textar eller Girlng men der står
Peugeot/Citroen på pakningen
--
Møller