HDI eller 2.0 benz
Fra : Olesen

Dato : 12-05-04 19:24

Fra : Lars

Dato : 12-05-04 19:57

Fra : Lars

Dato : 12-05-04 20:10

200
> km/t / 267.990
> 2.0 HDI FAP - 136 HK @ 4.000 omdr / 320 nm @ 2000 omdr / 0-100 på 11.3 sec
/
> max 197 km/t / 322.990
> 2.0 HDI - 90 HK @ 4000 omdr / 205 nm @ 1900 omdr / 0-100 på 14.4 sec / max
> 174 km/t / ???.???
>
> Fra Peugeot.DK

Jeg kunne ikke dy mig for at checke Peugeot.SE

2.0 - Griffe (læder mm) - 175.900 SEK
2.0 HDI FAP - 180.990 SEK

Og så kan du lige smide automatgear i til 9.000 SEK.... Det koster 26.000
DKK i Danmark... Og 1,00 SEK koster kun 0,80 DKK...

** Lars

Fra : Allan Møller

Dato : 12-05-04 20:31

> 2.0 HDI FAP - 180.990 SEK

For en Sedan - 215000 for en Stationscar.

Mvh. Allan

Fra : Lars

Dato : 12-05-04 20:49

Hey,

"Allan Møller" <allan@allanm.dk> wrote in message

> For en Sedan - 215000 for en Stationscar.

Ups.. Ja.. Sorry!

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-05-04 20:55

On Wed, 12 May 2004 20:23:53 +0200, Olesen wrote:

> Hvad er hurtigst i acc. samt top.
>
> 307 2.0 stationcar benzin.
>
> Tilsvarende model, blot diesel HDI ?

Fik du røv i en duel da?

LOL

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 12-05-04 20:56

On Wed, 12 May 2004 21:55:13 +0200, "Martin Johansen [6000]"
<visit_my@website.invalid> wrote:

>Fik du røv i en duel da? - LOL

ROFL
3 år er gået, og knægten i Civic'en er måske blevet "voksen"

/Mogens

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-05-04 21:10

On Wed, 12 May 2004 21:56:15 +0200, Mogens Knudsen wrote:

> ROFL
> 3 år er gået, og knægten i Civic'en er måske blevet "voksen"

Man ved aldrig..

Fra : Olesen

Dato : 12-05-04 21:14

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Fik du røv i en duel da?
>
> LOL

Næh, jeg legede med en turbohylende ældre Volvo 740 Turbodiesel istedet.,o)

En kollega har købt en 2.0, og jeg mente han burde
ha købt en HDI, men tallene siger jo, denne er langsommere
i standardtrim end bezin'eren...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-05-04 21:25

On Wed, 12 May 2004 22:14:08 +0200, Olesen wrote:

> En kollega har købt en 2.0, og jeg mente han burde ha købt en HDI, men
> tallene siger jo, denne er langsommere i standardtrim end bezin'eren...

Jeg har prøvet den i benzin og den kan sq flytte sig ingen tvivl om det..

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-04 22:52

> Jeg har prøvet den i benzin og den kan sq flytte sig ingen tvivl om det..

I forhold til hvad?

M.v.h.
Man har ikke kørt bil, før man har kørt TURBO!

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 05:27

On Wed, 12 May 2004 23:52:08 +0200, "Henrik B."
<saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> wrote:

>Man har ikke kørt bil, før man har kørt TURBO!

Det er jeg hélt uemig i - derer ikke noget som kubik.

/Mogens

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-05-04 11:01

> Det er jeg hélt uemig i - derer ikke noget som kubik.

Og jeg er uenig med dig. Det eneste der overgår kubik er trækket i en
turbobil :)
--
Claus Fabritius
Full boost @ 2400 RPM

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 18:00

On Thu, 13 May 2004 12:01:09 +0200, "Claus Fabritius"
<champ88@ofir.invalid> wrote:

>Og jeg er uenig med dig. Det eneste der overgår kubik er trækket i en
>turbobil

Jeg synes, din Uno turbo går meget godt. Dét nævnte jeg også for dig,
da vi kørte mod Biler i Bella. Men for mig er det seje træk i en 6
cyl. 3.0 24V altså guld værd ift. turbo ladet 4 cylindret æske. Både
træk og lyd - til hver en tid.

/Mogens

Fra : Henrik B.

Dato : 13-05-04 20:02

> Jeg synes, din Uno turbo går meget godt. Dét nævnte jeg også for dig,
> da vi kørte mod Biler i Bella. Men for mig er det seje træk i en 6
> cyl. 3.0 24V altså guld værd ift. turbo ladet 4 cylindret æske. Både

Jeg kan ikke se, hvor dit "seje træk" skulle overgå mit - bortset fra
motorlyden. Du hænger jo lidt på momentkurven.

M.v.h.

Fra : Olesen

Dato : 13-05-04 17:11

> Det er jeg hélt uemig i - derer ikke noget som kubik.

Jamen kan det passe, en 'simpel' 2.0 benzin Peugeot
vitterlig er hurtigere fra stilstand og op end en
HDI som roses for moment osv ?

Hvis en HDI er go til overhalinger, så kan
en benzin'er vel bare geare ned, og alligevel
smutte væk ??

-eller er det fordi, når snakken går/gik på
diesel, så har det pr. automatik være chip-tunede
diesler ???

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-05-04 17:57

On Thu, 13 May 2004 18:10:36 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

>Jamen kan det passe, en 'simpel' 2.0 benzin Peugeot
>vitterlig er hurtigere fra stilstand og op end en
>HDI som roses for moment osv ?

Ja selvfølgelig!

>Hvis en HDI er go til overhalinger, så kan
>en benzin'er vel bare geare ned, og alligevel
>smutte væk ??

Ja.

>-eller er det fordi, når snakken går/gik på
>diesel, så har det pr. automatik være chip-tunede
>diesler ???

En diesel kan udføre en mellemacceleration i højt gear (!) bedre end
en benzin på grund af det store moment.

/Mogens

Fra : Claus Fabritius

Dato : 13-05-04 18:00

> Jamen kan det passe, en 'simpel' 2.0 benzin Peugeot
> vitterlig er hurtigere fra stilstand og op end en
> HDI som roses for moment osv ?

Det kan det åbentbart godt. Jeg tror at kodeordet er "omdregninger".

> Hvis en HDI er go til overhalinger, så kan
> en benzin'er vel bare geare ned, og alligevel
> smutte væk ??

Det burde den kunne.

> -eller er det fordi, når snakken går/gik på
> diesel, så har det pr. automatik være chip-tunede
> diesler ???

Det er fordi folk snakker om accelerationer i topgear.
--
Claus Fabritius
Uno Turbo i.e. Racing

Fra : Brian

Dato : 13-05-04 20:15

Hejsa

Olesen skrev:

> -eller er det fordi, når snakken går/gik på
> diesel, så har det pr. automatik være chip-tunede
> diesler ???

Stort set.... moderne diesel biler, er en sær størrelse

Der har bredt sig en general stemning omkring diesel, der gør
at folk tror de er en mini-Schumacher bag rattet i en moderne diesel.
Og så er der dem, der bare er helt tosset med, at de ikke behøves
geare ned, når de nu laver endnu en vild overhaling

Jeg synes nu stadig diesel er kedeligt.... selv om den sprøde
traktor lyd, nu er tillokkende

/Brian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 14-05-04 01:36

> Hvad er hurtigst i acc. samt top.
>
> 307 2.0 stationcar benzin.
>
> Tilsvarende model, blot diesel HDI ?
>
> Prisforskel ca. ?

Det jeg lige har set der minder om det er denne her
http://www.bilnorge.no/pdf/2002_-_BILS_TESTER_/03-02_Peug._307_HDI_90+307_1.6.pdf
som er en 307 90 hk 2,0 HDI mod 307 110 hk 1,6 benzin.

0-100:
D 12,0
B 10,3

40-100 3 gear:
D 12,7
B 11,2

70-100 3 gear:
D 7,2
B 5,4

70-100 4 gear:
D 9,1
B 8,0

70-100 5 gear
D 12,0
B 11,2

Tophastighed:
D 179
B 190

Ikke engang fra 70-100 km/t i 5 gear kan HDI'eren, på trods af et
momentoverskud på 57 Nm tage benzin 307'eren. HDI når fra 70-100 km/t i 5
gear at passere maks. moment, benzin'eren er har ved de 100 km/t stadig et
godt stykke op til sit.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Peter G C

Dato : 14-05-04 06:07

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> [...]
> gear at passere maks. moment, benzin'eren er har ved de 100 km/t stadig et

Læste for ikke længe siden en test af netop 307 HDi st.car. 90-hk på
bilmagasinet.dk - motoren er alt for sløv til den store slæde.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/