VW Vento
Fra : CNS

Dato : 12-05-04 18:24

Jeg har fået reserveret en VW Vento 1,8 GL model '93 (10/92) - den har kørt
225000 km og er nysynet. Jeg har fået en pris på 36.000 - er det en
ordentlig bil til den pris - og ikke mindst - noget speciel jeg skal lægge
mærke til ved vognen, når jeg skal ud på en prøvetur på lørdag? :)

Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

Fra : Mads Breddam

Dato : 12-05-04 21:34

> [...]
> ordentlig bil til den pris - og ikke mindst - noget speciel jeg skal lægge
> mærke til ved vognen, når jeg skal ud på en prøvetur på lørdag? :)

Vi har netop sådan en, som vi fik for 7 mnd. siden. Dejlig bil, men jeg er
så også vant til at køre Kadett :-/ . Jeg ved ikke noget om pris osv. Vi fik
den til familiepris og den havde gået 85.000. Den er lidt ujævn i optrækket
synes jeg, men man kan vel køre gearene lidt længere ud hvis det er det.

Der kan være 24 kasser dåseøl og 5-6 kasser vin i bagagerummet.

--
Mvh.:
Mads Breddam

"Jeg bryder mig ikke om fanatisme, - kun når man er forelsket." Kim Larsen,
musiker.

Fra : CNS

Dato : 12-05-04 21:52

> [...]
optrækket
> synes jeg, men man kan vel køre gearene lidt længere ud hvis det er det.

Jeg får også bilen til "familiepris" - og jeg er vant til at køre cykel, so
anything goes! :) Det skal bare være et transportmiddel, der er noget ved at
køre i - også på motorvej, samt lidt repræsentabel, hvilket Vento'en vist
også kan gå for at være.. det er trods alt ikke en gammel skraldespand!

> Der kan være 24 kasser dåseøl og 5-6 kasser vin i bagagerummet.

uha, så behøver man jo ikke køre over grænsen så tit! :) Men på den dårlige
side finder konen jo nok også X antal ekstra ting at tage med på udflugter,
når hun engang opdager hvor meget der kan ligge deromme :(

/Christian

Fra : Snusken

Dato : 13-05-04 05:31

Vi har haft en Vento i 4 år og den havde lidt svagheder:

Rust:
Bagklap bag nummerpladen.
Skærmkanter.
Bremserør.

Ujævn motorgang pga mør gummiflange mellem manifold og "monopointklumpen".

Bremseslanger foran møre.

Men ellers en bil med kæmpe bagagerum og gennemprøvet mekanik (opbygning
af undervogn, motor og gearkasse stammer da også tilbage fra 1970'erne)

mvh eric

Fra : Olesen

Dato : 13-05-04 17:16

"Snusken" <snusken@ko_og_kyllingpc.nu> skrev i en meddelelse

> af undervogn stammer da også tilbage fra 1970'erne)

Mener ellers, det var med Vento'en, VW reklamerede
med hjul, som kunne bevæge sig en smule frem og tilbage,
og ikke kun 'op og ned'...dette var da i starten af 90'erne ???