Blokér spam i nyhedsgruppen!
Fra : Maj

Dato : 12-05-04 12:18

Efterhånden er der flere og flere indlæg ala "Big dildo stuck between to hot
babes", "Britney Spears naked", Christina Aguilera naked" ect. Alle
vedhæftet en fil der formentlig indeholder virus.
Hvis vi alle "klager" til news.inet.tele.dk kunne der være en chance for at
de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at
vores egne filtre skal gøre det!

Venligst

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 12-05-04 12:23

"Maj" <maj@hotmail.com> writes:

> [...]
> de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at

Jeg får intet af dette, men anvender selvfølgelig heller ikke TDC men
SunSITE.dk (se http://news.sunsite.dk). Der er en effektiv politik om
at al binær skrammel ikke hører hjemme på news... Desuden er der
mellem sunsite og TDC også et led der effektivt fjerne spam.

/Thomas

Fra : JK

Dato : 12-05-04 12:24

On Wed, 12 May 2004 13:17:41 +0200, "Maj" <maj@hotmail.com> wrote:

>vedhæftet en fil der formentlig indeholder virus.

Ja, de indeholder ofte virus med f.eks. endelsen .scr

Jeg var dum nok til at klikke på noget med 'Osama Bin Laden catched
....'

Det blev en server bot, der var ret svær at udrydde igen. På min
maskine kan jeg fortsat ikke køre regedit !

Men den nyeste spybot kunne klare det.

det har været noget fusk med system32.exe, som er blevet renamed, osv.

mvh

John

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 12-05-04 12:55

> Det blev en server bot, der var ret svær at udrydde igen. På min
> maskine kan jeg fortsat ikke køre regedit !

Hvis du ikke kan køre regedit har du stadigvæk virus, kør evt. symantecs
online virus scanner, notér de inficeret filer, slå system gendannelse fra
(kun winxp og winme), genstart computeren i fejlsikret tilstand, slet
filerne, start regedit og fjern alle henvisninger til filerne.

> mvh
> John

Mvh.
Lars Helmer Andersen

PS.: du skal selvfølgelig have de sidste opdateringer fra microsoft.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 12:30

> Hvis vi alle "klager" til news.inet.tele.dk kunne der være en chance for
at
> de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at
> vores egne filtre skal gøre det!

Har tænkt det samme.

Hvordan klager man..?

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Leonard

Dato : 12-05-04 12:57

"Maj" <maj@hotmail.com> wrote:

>Hvis vi alle "klager" til news.inet.tele.dk kunne der være en chance for at
>de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at
>vores egne filtre skal gøre det!

Tjah, jeg bruger dtext.news.tele.dk og der kommer sjældent binært
skrammel med.
Jeg har aldrig set noget med virus, men nogle enkelte VCards er
sluppet igennem.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 14:31

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> wrote in message
> skrammel med.
> Jeg har aldrig set noget med virus, men nogle enkelte VCards er
> sluppet igennem.

Det samme her. Så det kan være, at dtext.news.tele.dk er bedre.
Jeg kan ikke mindes at have set en eneste spam eller virus eller orm,
bortset fra de "snoge" der optræder på siden
--
Møller

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 12-05-04 15:33

> Hvis vi alle "klager" til news.inet.tele.dk kunne der være en chance for
at
> de vil blokere disse spamnyheder allerede på serverniveau istedet for at
> vores egne filtre skal gøre det!

Nu er det jo en stor industri at sælge virusprogrammer og antispam til
private.
Mon ikke det er derfor der ikke bliver gjort så meget på serverniveau ??

Bare min egen lille konspirationsteori.

Mvh. Jesper