OSX som mail server..?
Fra : Tom

Dato : 11-05-04 06:41

Jeg har I lang tid fået mine mails via en central mailserver, på en NT
platform..( lokalt her I huset)
Nu skal jeg til at have det hele over på en OSX 10.3.3 server..
Hvad gør jeg ?
Kan jeg importere noget eller skal jeg starte forfra..
Der sker ydermere det at jeg .. !? Formodentligt skifter IP ( og fysisk
placering)
Gode ideer, og link til server PDF om emnet modtages gerne !
Tom

PS
Overvejer at ansakaffe mig en rimeligt lydløs maskine til at have stående
som mailserver.. Gode ideer modtages også gerne om dette.. ( Skal det være
en G4 !? ) eller kan jeg nøjes med mindre ( ville gerne køre OSX 10.3.3 !)

Fra : Jesper

Dato : 11-05-04 08:35

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> [...]
> en G4 !? ) eller kan jeg nøjes med mindre ( ville gerne køre OSX 10.3.3 !)

Du behøver ikke at bruge den dyre MacOS X Server for at opsætte en
mailserver, det kan du gøre i MacOS X, brug Postfix Enabler på Panther
og Sendmail Enabler på Jaguar.

Du kan bruge en iMac 400MHz slot loading, den er rimeligt støjfri. (med
tilstrækkeligt med RAM!) som mailserver med Panther.
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-05-04 08:41

foobar@devnull.invalid (Jesper) writes:

> mailserver, det kan du gøre i MacOS X, brug Postfix Enabler på Panther
> og Sendmail Enabler på Jaguar.

Postfix er alt andet lige et bedre program end Sendmail. Alene derfor
er det et godt argument med 10.3
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Morten

Dato : 11-05-04 08:54

> [...]

> Kan jeg importere noget eller skal jeg starte forfra..
> Der sker ydermere det at jeg .. !? Formodentligt skifter IP ( og fysisk

Bruger du imap, mpai eller pop3?

> Gode ideer, og link til server PDF om emnet modtages gerne !

<http://afp548.com>
<http://www.apple.com/server/documentation>

og kanske Søren Thielgaards OSXServer PDF. (købeware)

> [...]
> en G4 !? ) eller kan jeg nøjes med mindre ( ville gerne køre OSX 10.3.3 !)

En cube er fin, men hvis duvil spare på strømforbruget er
det rette valg en en iBog 300/366. Den børe være rigelig hurtig.
Grunden til at jeg nævner netop den er at den er understøttet af
10.33 og formegenlig røvbillig.

Jeg bruger selv sådan en med 320MB ram og en 40GB 5400rpm/8mb disk.
Såvidt jeg kan se, har jeg på ét år sparet 1000-1500kr om året efter
jeg udskiftede en beige G3 med den.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).