Imovie,generelt :-)
Fra : Lone Schmidt

Dato : 09-05-04 20:32

Hej i Gruppen!

Kender intet til imovie, men har importeret en del film fra camcorder
(uden at redigere), dog er det lykkedes mig at få skilt en del ad,
tingene er optaget i een pærevælling. Og det er en fordel at f.eks alle
vandskader er samlet eet sted.

De film bliver så lagt på Maxtor 200 GB, men de fylder jo af HT!

Er der en måde jeg kan komprimere dem på?

Desuden kunne jeg godt tænke mig at have et alternativt
redigeringsprogtam, ligesom jeg har Graphic Converter ved siden af
iphoto.

Foreslår alle Final Cut, monstro? :-/

Det er vigtigt at programmet er let anvendelig.)

Kan PC brugere se en imovie film?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-05-04 22:19

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Desuden kunne jeg godt tænke mig at have et alternativt
> redigeringsprogtam, ligesom jeg har Graphic Converter ved siden af
> iphoto.

Prøv evt. Avid free DV http://www.avid.com/freedv/

Men vær parat til at gå tilbage til iMovie

iMovie er på trods af de begrænsede muligheder nok til at lave mange
gode film. Prøv at læg mærke til hvor få effekter, "smarte" overgange
m.m. der bruges i en alm. TV udsendelse. Langt den største effekt opnås
ved brug af gode optagelser, musik og god klipning. Alt dette er muligt
med iMovie.

--
Mvh Martin

Fra : Michael Holm

Dato : 11-05-04 20:48

> [...]

> vandskader er samlet eet sted.
>
> De film bliver så lagt på Maxtor 200 GB, men de fylder jo af HT!
>
> Er der en måde jeg kan komprimere dem på?

Når du har redigeret din film færdig kan du jo via iMovie komprimere
filmen...

> Desuden kunne jeg godt tænke mig at have et alternativt
> redigeringsprogtam, ligesom jeg har Graphic Converter ved siden af
> iphoto.
>
> Foreslår alle Final Cut, monstro? :-/

klart express versionen er til at betale :)

> Det er vigtigt at programmet er let anvendelig.)
>
> Kan PC brugere se en imovie film?

der er ikke noget format der hedder "imovie fillm"
men svaret er ja... når du er færdig med filmen vælger du hvordan du vil
exportere den... til quicktime, dvd eller hvad du nu har lyst til :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-05-04 13:18

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> der er ikke noget format der hedder "imovie fillm"
> men svaret er ja... når du er færdig med filmen vælger du hvordan du vil
> exportere den... til quicktime, dvd eller hvad du nu har lyst til :)

Okay! Mit problem er at jeg slet ikke er nået til det punkt der hedder:
er færdig

Meningen var nemlig, at filmene bare skulle lagres, og derefter på
senere tidspunkt redigeres.

Men hvis jeg nu exporterer til f.eks. Quicktime, så kan jeg ikke senere
importere den igen og så redigere, vel?

Og den Quicktime der bliver brug for, det er betalingsversionen, ikke?

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Michael Holm

Dato : 12-05-04 13:33

> [...]

> senere tidspunkt redigeres.
>
> Men hvis jeg nu exporterer til f.eks. Quicktime, så kan jeg ikke senere

det kan du godt, men det bliver ikke i fuld kvalitet - men i den
kvalitet du vælger :)

> Og den Quicktime der bliver brug for, det er betalingsversionen, ikke?

nej det behøves ikke, du gør det jo via iMovies... men du har
selvfølgelig flere valgmuligheder hvis du har en Pro version af QT

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-05-04 18:10

> det kan du godt, men det bliver ikke i fuld kvalitet - men i den
> kvalitet du vælger :)

Det var lige præcis det jeg havde en mistanke om, fordi det jo osse er
sådan ved musikfiler.

Er det den samme årsag , der gør sig gældende, tab af data ved
komprimering?

Tak for dine svar , Michael
--
Venlige hilsner