/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iTunes låser min Mac
Fra : Jesper Juellund Jens~


Dato : 06-05-04 09:17

Jeg har et irriterende problem med iTunes: Den "låser" min Mac. Den går
ikke ned, men jeg kan intet gøre (som regel end ikke bevæge musen) i
5-20 minutter. Herefter er alt normalt igen. Til næste gang ...

I starten troede jeg, at Mac'en var gået ned, men det er den altså sådan
set ikke. Det sker også, at iTunes efter et minut eller to lige spiller
et par sekunder - for så at låse Mac'en igen.

Er det noget, nogen kan genkende? Og er der måske en løsning på det? Al
hjælp modtages med kyshånd!

Detaljer:
Mac OS 10.3
PowerMac G4 12", 867 MHz, 640 MB ram, 40 GB harddisk
iTunes 4.5 (problemet var der også med den tdl.)
6100 sange, 20,4 GB
Frit på harddisken: 4,8 GB
Jeg har repareret disktilladelser

Jo, jeg har da en del sange (størstedelen af mine cd'er), men da man kan
få en iPod med mere hukommelse, burde det da ikke være et problem.

Det er faktisk rigtig irriterende - selv om det sikkert er udmærket med
en pause af og til (så jeg kan få taget nogle mælkebøtter). Det har
faktisk betydet, at jeg næsten er holdt op med at bruge iTunes - og så
efter al det besvær med at få lagt musikken ind, skrevet komponister på,
lagt billeder ind osv.

--
Jesper Juellund Jensen

 
 
Jesper Juellund Jens~ (12-05-2004)
Kommentar
Fra : Jesper Juellund Jens~


Dato : 12-05-04 19:00

Jesper Juellund Jensen skrev:

> Jeg har et irriterende problem med iTunes

Ærgerligt, at ingen kan hjælpe, men jeg skal vel egentlig bare glæde mig
over, at ingen andre lader til at have problemet (?).

Ved lidt netsøgning lykkedes det mig dog at finde ud af, at jeg ikke er
helt alene. Jeg meldte så fejlen til Apple og har faktisk allerede fået
et svar. Eller det vil sige: de beder mig om at "provide a sample of
iTunes when it is in this state." Hnm, gad vide, hvad de mener med det.
Nå, det har jeg spurgt om, og så må vi se, om de får afhjulpet fejlen på
et eller andet tidspunkt.

--
Jesper Juellund Jensen

(Sebastian Adorján D~ (13-05-2004)
Kommentar
Fra : (Sebastian Adorján D~


Dato : 13-05-04 22:31

Hej Jesper


Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Jesper Juellund Jensen skrev:
>
> > Jeg har et irriterende problem med iTunes
>
> Ærgerligt, at ingen kan hjælpe, men jeg skal vel egentlig bare glæde mig
> over, at ingen andre lader til at have problemet (?).
>

Jeg kom bare for sent, jeg har også problemer - bruger en gammel udgave
på 9.2.2 på en PM 8600, der har jeg problemer med, at Itunes "stjæler"
mine tastetryk, selvom det er i baggrunden. Ja det virker sygt

> Ved lidt netsøgning lykkedes det mig dog at finde ud af, at jeg ikke er
> helt alene. Jeg meldte så fejlen til Apple og har faktisk allerede fået
> et svar. Eller det vil sige: de beder mig om at "provide a sample of
> iTunes when it is in this state." Hnm, gad vide, hvad de mener med det.

Det er da klart - du skal bare kopiere Itunes, og sende det i en mail
til Apple ,_))))

Eller tager et digitalbillede af din skærm, og sende det til Apple?

> Nå, det har jeg spurgt om, og så må vi se, om de får afhjulpet fejlen på
> et eller andet tidspunkt.

Tjah i næste version vel.

/Sebastian
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages
begge med glæde. Sebastian A. Dyhr - 8220 - tlf: 8625 1050

Niels Prins (16-05-2004)
Kommentar
Fra : Niels Prins


Dato : 16-05-04 19:45

In article <1gdodin.wvo7h5o3vkaiN%jjj@cyrk.dk>,
jjj@cyrk.dk (Jesper Juellund Jensen) wrote:

> Jesper Juellund Jensen skrev:
>
> > Jeg har et irriterende problem med iTunes
>
> Ærgerligt, at ingen kan hjælpe, men jeg skal vel egentlig bare glæde mig
> over, at ingen andre lader til at have problemet (?).
>
> Ved lidt netsøgning lykkedes det mig dog at finde ud af, at jeg ikke er
> helt alene. Jeg meldte så fejlen til Apple og har faktisk allerede fået
> et svar. Eller det vil sige: de beder mig om at "provide a sample of
> iTunes when it is in this state." Hnm, gad vide, hvad de mener med det.
> Nå, det har jeg spurgt om, og så må vi se, om de får afhjulpet fejlen på
> et eller andet tidspunkt.

Har du prøvet at oprette en ny bruger og se om problemet også er hos
denne. Hvis ikke er det en konflikt mellem iTunes og et af de programmer
du har kørenede på din daglige bruger. Hvis problemet også er her er det
en konflikt mellem iTunes og selve systemet/hardwaredrivere.

Niels

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste