Problem: Mac-indesigndoc. til PC :-(
Fra : Michael Petersen

Dato : 04-05-04 14:11

Jeg har et problem. JEg sidder med en version 2.02 af Indesign og har
sendt et dokument til en PC-bruger med indesign (vist også 2.x). Han kan
ikke åbne dokumentet - hvorfor ikke? Jeg har givet endelsen .indd men
lige lidt hjælper det. Skal PC-brugeren have et plugin af en eller anden
slags for at åbne mit Mac-indesign eller?? Burde det ikke fungere
gnidningsfrit?

Mvh, Michael Petersen

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-05-04 14:58

Michael Petersen <micFJERN@reflector.dk> wrote:

> [...]
> lige lidt hjælper det. Skal PC-brugeren have et plugin af en eller anden
> slags for at åbne mit Mac-indesign eller?? Burde det ikke fungere

Hmm - det bliver mere mærkeligt for jeg kan åbne en fil fra PC-indesign,
men hvis jeg retter i den og sender den tilbage så kan PC-brugeren ikke
længere åbne filen??

Mvh, Michael

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-05-04 15:14

> [...]

> Hmm - det bliver mere mærkeligt for jeg kan åbne en fil fra PC-indesign,
> men hvis jeg retter i den og sender den tilbage så kan PC-brugeren ikke

Bed Windowsbrugeren (for det hedder det jo*) at åbne fra programmets
"Åbn" menu.
Vælg "Vis alle filer" ell.lign.
Og marker dit dokument.

Virker det?

* En Mac er skam også en pc.
Det står for Personal Computer og staves med små bogstaver

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Michael Petersen

Dato : 04-05-04 15:30

> Bed Windowsbrugeren (for det hedder det jo*) at åbne fra programmets
> "Åbn" menu.
> Vælg "Vis alle filer" ell.lign.
> Og marker dit dokument.
>
> Virker det?

Jeg kan ikke tjekke med ham før igen imorgen - er det sådan at jeg må
prøve at sende dig et test-dokument og så vil du åbne det og verificere
at det i hvert fald virker på Mac-Mac siden??

> * En Mac er skam også en pc.
> Det står for Personal Computer og staves med små bogstaver

Det er godt med dig (i øvrigt er en windåse vel så upersonlig og
uden charme at den næppe kan kaldes 'personal'...

mvh, Michael