Gratis mail konto ønskes
Fra : Peter Ursin

Dato : 03-05-04 20:20

Hej,
Findes der en anbefalelsesværdig gratis mailservice?
Skal kunne hentes via Mail.
jeg har længe brugt myrealbox.com men på det seneste har den ikke været
så pålidelig.

mvh
Peter

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-05-04 20:32

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> Skal kunne hentes via Mail.
> jeg har længe brugt myrealbox.com men på det seneste har den ikke været

Jeg har nu ingen problemer med den for tiden.
Som et alternativ kan du jo prøve Spymac de tilbyder 1 GB mailplads:
<http://www.spymac.com/>

mvh.
Kaj
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Michel Christensen

Dato : 04-05-04 07:50

Et review ligger her: http://www.theboomerang.org/spymail.php

--
Michel Christensen

Fra : Jesper

Dato : 03-05-04 20:37

http://www.hotpop.com/
--
Love never dies, although it may smell like it from time to time.
- Archibald Q. Stanton

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-05-04 21:45

Hej Peter

Jeg bruger selv som min firmaadresse en Netscape konto, og det virker
ret godt. Der er dog en max. begrænsning på 5mb pr konto, men til
gengæld kan du jo tilgå den overalt. - Du vælger bare et brugernavn og
et password, og du kan logge dig ind hvor som helst, når som helst og på
hvilken som helst platform, - så hvis du pludselig en dag står i new
York og gerne vil checke din mail, kan du det, - eller hvis du er på
besøg hos svigermor..

Netscape mail er rimelig stabil, og der er fast virusfilter på, men
desværre ingen spamfilter, så der kan godt risikere at komme noget af
den slags.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Peter Ursin

Dato : 03-05-04 23:34

> [...]
>
> Netscape mail er rimelig stabil, og der er fast virusfilter på, men
> desværre ingen spamfilter, så der kan godt risikere at komme noget af

Tak skal i have.
Jeg fik også et tip omkring www.ezrs.com, som tilbyder reklamefri imap
konti. 10 mb plads. Der har jeg oprettet en konto, så du må de næste
dage vise om det er noget værd.

mvh
Peter

Fra : Per Madsen

Dato : 03-05-04 23:40

http://www.axentra.net/

--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk

Fra : Peter Ursin

Dato : 04-05-04 10:15

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.axentra.net/

Den er faktisk ret fed, der er endda en "iDisk". Tak for linket.

mvh
Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-05-04 14:40

> [...]

> Skal kunne hentes via Mail.
> jeg har længe brugt myrealbox.com men på det seneste har den ikke været

Er du i familie med Nicla C. Ursin fra Lyngby - han har domainet
www.ursin.dk

Så kan du vel få peter at ursin.dk

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Peter Ursin

Dato : 04-05-04 18:32

> Er du i familie med Nicla C. Ursin fra Lyngby - han har domainet
> www.ursin.dk
>
> Så kan du vel få peter at ursin.dk

det var jeg faktisk ikke klar over.
jeg kan se han har ikke oprettet nogen hjemmeside.
Desværre kender jeg ham ikke.

mvh
Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 04-05-04 21:08

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> det var jeg faktisk ikke klar over.
> jeg kan se han har ikke oprettet nogen hjemmeside.
> Desværre kender jeg ham ikke.

Men du kan jo kontakte vedkommende. Måske kan du få en gratis pop3
konto.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Peter Ursin

Dato : 05-05-04 11:38

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse

> Men du kan jo kontakte vedkommende. Måske kan du få en gratis pop3
> konto.

Jeg undskylder hvis det er et dumt spørgsmål, men så meget er jeg ikke inde
i stoffet.
Hvis jeg kontaktede personen og ok, jeg får et mail adresse, er jeg så ikke
afhængig af at hans maskine hele tider er tændt. Vil min post ikke også
ligge på hans maskine
Jeg er ikke sikker på jeg ville bryde mig om at al min korrespondance ligger
og roder rundt på en anden privatpersons computer.

mvh
Peter

Fra : Christian Bech

Dato : 05-05-04 13:15

> [...]

> afhængig af at hans maskine hele tider er tændt. Vil min post ikke også

Kun hvis han har hjemmeserver. Ellers vil den ligge på udbyderens
server. Til gengæld er du fuldstændig i lommen på denne person. Han kan
når som helst nedlægge din adresse eller lave passwordet om uden du kan
sige noget til det.

> Jeg er ikke sikker på jeg ville bryde mig om at al min korrespondance ligger
> og roder rundt på en anden privatpersons computer.

Jeg ville også være betænkelig medmindre det var en god bekendt.

--
Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-05-04 13:31

Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:

> [...]
> server. Til gengæld er du fuldstændig i lommen på denne person. Han kan
> når som helst nedlægge din adresse eller lave passwordet om uden du kan

Det gør vedkommende da kun hvis Peter misbruger kontoen,

> Jeg ville også være betænkelig medmindre det var en god bekendt.

Vi har da flere som benytter sig af vores domainer og de betaler hvert
år et beløb for deres konto, som fungerer uden problemer.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Christian Bech

Dato : 05-05-04 20:21

> Det gør vedkommende da kun hvis Peter misbruger kontoen,

Vedkommende kan jo være et dumt svin. Eller måske vælger han at nedtage
sin mailserver, mens han skal til Kasakhstan som ulandsfrivillig i et år
og så har Peter en adresse der ikke er virksom.

I er også professionelle.

--
Christian

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-05-04 22:14

> [...]

> sin mailserver, mens han skal til Kasakhstan som ulandsfrivillig i et år
> og så har Peter en adresse der ikke er virksom.

Det kan jo godt være at vedkommende kan være et dumt svin. Nu er der jo
ikke mange der hedder Ursin, så mon ikke de er i familie et sted.

Nu vil jeg næsten formode at domainet er hosted ude i byen og dermed
ikke så lige uden viderer rammes af en rejse til Langbortistan.

Desuden er det som regel sådan at har man først fået en e-mail der
hedder nicla@ursin.dk, så vil man nok ikke sådan lige nedlægge den for
at oprette en bondeknold_hansen@vip.tele.post9.mail.cybercity.dk vel ?

> ligger

> I er også professionelle.

Tak, men det var nu mere i privat regi jeg mente.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-05-04 23:12

> Christian Bech <nospam@ebbesen.mail.dk> wrote:
>
> Det kan jo godt være at vedkommende kan være et dumt svin. Nu er der jo
> ikke mange der hedder Ursin, så mon ikke de er i familie et sted.

Der er 100, der hedder Ursin
<http://www.dst.dk/Statistik/Navne/HvorMange.aspx>

> [...]
> ikke så lige uden viderer rammes af en rejse til Langbortistan.
>
> Desuden er det som regel sådan at har man først fået en e-mail der

Man kunne jo også få lov til at have en adresse under ursin.dk og så
bede om at få posten videresendt til en anden adresse, hvor man så har
posten liggende rent fysisk. Så ligger posten jo ikke på en server eller
en computer, man ikke har adgang til. Jeg får endda min egen videresendt
fra mit mailhotel på den måde, så al min post er samlat på en
IMAP-konto.
Og til Peter Ursin: Er du så i familie med Kim Ursin, der har
gået på Aurehøj?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 10-05-04 07:20

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse
> Og til Peter Ursin: Er du så i familie med Kim Ursin, der har
> gået på Aurehøj?
Min bror hedder Kim Ursin.

mvh
Peter Ursin

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-04 22:16

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Min bror hedder Kim Ursin.

[Farer ind på Danmarks Statistik] Dem er der tre af i Danmark. Er det
den rigtige? Han er homøopat. I så fald må du hilse ham. Vi var til
40-års fødselsdag på det gode skib Madonna og sejlede en tur på Øresund
sidste mandag.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Ursin

Dato : 12-05-04 21:35

> [...]
> den rigtige? Han er homøopat. I så fald må du hilse ham. Vi var til
> 40-års fødselsdag på det gode skib Madonna og sejlede en tur på Øresund
Jeg tror det ikke, det er mange måneder siden jeg sidst talte med min
bror, men sidst boede han i sønder jylland og ville være
folkeskolelærer.
Men hey der var da 1/3 chance

mvh
Peter

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-05-04 15:23

> [...]

> Skal kunne hentes via Mail.
> jeg har længe brugt myrealbox.com men på det seneste har den ikke været

Du har vist en bærbar, ikke.
Det er værd at overveje om ikke TDCs Netbasis er værd at installere.
Den fåes på mange tankstationer som CD.

Installerer, opret evt. en lokalitet passende til modem.
Registrer hos TDC og du har gratis email med 4 alias.
Og en gratis webside.
Alt gratis - kun forbrug betales.

Så er du allerede forberedt, hvis du en dag skal online med modem.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Peter Ursin

Dato : 04-05-04 18:32

> [...]
> Og en gratis webside.
> Alt gratis - kun forbrug betales.
>
> Så er du allerede forberedt, hvis du en dag skal online med modem.

ok, det kigger jeg lige på.

Peter

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 04-05-04 22:53

On 2004-05-03 21:20:17 +0200, zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com (Peter
Ursin) said:

> [...]
> Skal kunne hentes via Mail.
> jeg har længe brugt myrealbox.com men på det seneste har den ikke været

Jeg plejer at foreslå get2net, som vist også har Web mail m.v. og 10MB
kapacitet. Det kan oprettes online herfra: http://www.get2net.dk (Ingen
grund til at skulle hente CD i en butik. Her følger også modemabonement
med, og det hele er gratis.

Men ellers var Google mail måske noget, så har du 1GB til rådighed, og
kan få lov til at bidrage til Google nye statistik program over hvilke
mails der bliver læst, hvor længe de for lov til at blive liggende før
de slettes m.v. (hvem sagde big brother?)

--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Remove NOSPAM from address if replying directly to me.

Fra : Christian Bech

Dato : 05-05-04 10:05

Søren Theilgaard <st@theilgaardNOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> mails der bliver læst, hvor længe de for lov til at blive liggende før
> de slettes m.v. (hvem sagde big brother?)

Googlemail er dog ikke kommet i offentlig beta endnu.

Spymac.net tilbyder i øvrigt det samme + en del faciliteter der kan
erstatte pengepungsdræberen .mac. Også har spymac pop3-adgang.

--
Christian

Fra : Morten

Dato : 05-05-04 00:20

> [...]

> Skal kunne hentes via Mail.
> jeg har længe brugt myrealbox.com men på det seneste har den ikke været

Køb et domianenavn hos <http://buydomains> det koster knapt 100kr
årligt.

For den pris får du dit eget domaine, DNS, POP3/web mailhotel med tre
konti (ubegrænsede aliaser), og ingen begrænsning på størrelsen på din
inbox. Før jeg selv hostede mit domaine havde jeg ofte en halv GB i min
postkasse.

Oppetiden er osse ganske god, i de to et halvt år jeg brugte dem har
jeg kun oplevet de bvar nede 3 gange (kun få timer) og den ene gang
var det adviseret flere uger forinden.

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).