Når et bed skal fyldes.....
Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-05-04 20:41

Hvor hurtigt kan man "formere" hosta'er og få dem til at fylde? Jeg er
nybagt haveejer og aner ganske enkelt ikke, hvor hurtigt sådanne nogle
breder sig.

Det jeg helt konkret tænker på er, hvor længe det vil tage at fylde et bed
på 5x1 meter med hostaer. Kan jeg nøjes med at plante en fem-seks hosta'er
og forvente, at de allerede næste sommer fylder bedet ud? Det ser jo ret
forkølet ud med dem, jeg p.t. har plantet i bedet.

Tilsvarende med græsser diverse.... har et stort bed, som jeg gerne vil have
fyldt med græsser. Blandt andet elefantgræs. Hvor meget skal der til, for at
få det til at fylde ud allerede i løbet af denne sommer? Så vidt jeg ved
gror elefantgræs som død og helvede. Gælder det alle græsser?

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger Pedersen

Dato : 13-05-04 21:05

"Lisbeth Jacobsen" <LisbethJacobsen821_nospam@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Hvor hurtigt kan man "formere" hosta'er og få dem til at fylde?

Det kommer an på jordbund, vejr og vind, hvad det er for nogen hosta - og
hvordan du passer dem med vand og gødning

> [...]
> og forvente, at de allerede næste sommer fylder bedet ud? Det ser jo ret
> forkølet ud med dem, jeg p.t. har plantet i bedet.

Igen: Hvad er det for nogen? Jeg har nogen, hvor en plante nærmest fylder en
m2 i løbet af to-tre år, hvis de bliver behandlet ordentligt - og jeg har
nogen brogetbladede, der vokser ret langsomt.

- klip - Blandt andet elefantgræs.

Du er en modig kvinde!

Men hvis du absolut VIL: Hvor bor du?
Jeg har noget (Midtjylland), jeg gerne vil af med.

Hvor meget skal der til, for at
> få det til at fylde ud allerede i løbet af denne sommer? Så vidt jeg ved
> gror elefantgræs som død og helvede.

Netop. Og det er altså ikke særligt kønt om vinteren.

Gælder det alle græsser?

Nej, heldigvis da.

Hilsen Inger

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 13-05-04 21:07

"Inger Pedersen" <inger@fjerndettepedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer an på jordbund, vejr og vind, hvad det er for nogen hosta - og
> hvordan du passer dem med vand og gødning

Hmmm... har seks forskellige. Husker ikke navnene på dem.

> Du er en modig kvinde!

Hvorfor? *S*
Hvorfor er elefantgræs så slemt?

> Men hvis du absolut VIL: Hvor bor du?

Århus

> Jeg har noget (Midtjylland), jeg gerne vil af med.

Hvis ikke jeg skræmmes fra min plan, er det slet ikke utænkeligt, at jeg
gider køre efter det!

> Netop. Og det er altså ikke særligt kønt om vinteren.

Skidt... jeg skal ikke kigge på det om vinteren *S*

Mvh. Lisbeth