Problem med spil på ny computer
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 13-05-04 19:57

Hej Gruppe.

Jeg har lovet en ven at sende dette videre og forsøge at få noget hjælp:

Har lige bygget en computer til min lillebror...

Hver eneste gang vi har installeret Battlefield 1942: Vietnam, og skal til
at starte spillet, kommer der en fejlmelding om at bfvietnam.exe har fundet
en fejl, og spillet afsluttes...

Ved installation af Heroes 4, kan vi slet ikke komme igang med
installationen... når vi har accepteret betingelserne fra producenten og
skal igang, kommer der en fejlmelding fra InstallShield Engine og
installationen afsluttes...

Nogen der ved hvad der er galt??
Mine forældre bliver ved at tro at det er mig der har lavet en fejl, da jeg
samlede den... tror ikke helt det er der problemet ligger... det må da være
i softwaren ej hardwaren??

Har prøvet at af-installere XP-pro og ersatte det med en HOME-version, men
dette hjælper ikke...
Drivere o.lign kan sagtens installeres...

Computer specs:
P4 2,8 GHz
512 MB DDR PC2700
Radeon 9800 pro 128 MB
120 GB Maxtor Fluid
P4 2,8 Ghz - 512 DDR PC2700 - Radeon 9800 pro 128 MB - 120 GB

Fra : Casper Bang

Dato : 13-05-04 20:15

> Har prøvet at af-installere XP-pro og ersatte det med en HOME-version, men
> dette hjælper ikke...
> Drivere o.lign kan sagtens installeres...

Har du alle nyeste drivere, smat direct x?

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 14-05-04 01:33

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:40a3c92c$0$1216$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Har du alle nyeste drivere, smat direct x?

Ja, siger han

Mvh.
Lars

Fra : quilard

Dato : 13-05-04 23:40

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfish@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Radeon 9800 pro 128 MB
> 120 GB Maxtor Fluid
> P4 2,8 Ghz - 512 DDR PC2700 - Radeon 9800 pro 128 MB - 120 GB

Det er næsten 100% et software prob...

læs her ´hvordan du installer det korrekt.. altså XP

http://www.forum.nullbit.dk/viewtopic.php?t=295

Fra : Kasper Aae

Dato : 14-05-04 16:13

On Thu, 13 May 2004 20:56:49 +0200, "Lars Lauridsen"
<crazy_jellyfish@hotmail.com> wrote:

> [...]
>installationen... når vi har accepteret betingelserne fra producenten og
>skal igang, kommer der en fejlmelding fra InstallShield Engine og

Udover de ting der er nævnt, kunne det også være fejl i ram eller
processor. Evt. en køler der ikke er monteret korrekt.

--
Kasper Aae

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 14-05-04 17:00

"Kasper Aae"

> Udover de ting der er nævnt, kunne det også være fejl i ram eller
> processor. Evt. en køler der ikke er monteret korrekt.

Det lyder bare underligt, når nogle spil virker fint (Warlords Battlecry 2
eksempelvis)

Mvh.
Lars

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-05-04 11:55

On Fri, 14 May 2004 18:00:28 +0200, "Lars Lauridsen"
<WillNever@Tell.com> wrote:

>Det lyder bare underligt, når nogle spil virker fint (Warlords Battlecry 2
>eksempelvis)

Prøv at køre nogle af de nyere, krævende 3D spil i et stykke tid. Hvis
der ingen problemer er der, så er det sandsynligvis
software-relateret.

--
Kasper Aae

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 16-05-04 01:47

"Lars Lauridsen" <crazy_jellyfish@hotmail.com> wrote in message
> Hver eneste gang vi har installeret Battlefield 1942: Vietnam, og skal til
> at starte spillet, kommer der en fejlmelding om at bfvietnam.exe har
fundet
> en fejl, og spillet afsluttes...
Du skulle vel ikke køre med reforce refesh lock? havde selv samme problem
med battlefield vietnam, når jeg kørte med reforce, fandt dog en løsning, en
fil i battlefield vietnam der lige skulle redigeres, så den acceptere alle
refresh rates. Den fil der skal redigeres er VideoDefault.con i EA
GAMES\Battlefield Vietnam\Mods\BfVietnam\settings og rette følgende linje
"renderer.allowAllRefreshRates" fra 0 til 1. Køre fint her nu med reforce.

Hygge

AngelFire *KUK*

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 20-05-04 17:10

"Dorthe Aagaard Nielsen"
> [...]
> "renderer.allowAllRefreshRates" fra 0 til 1. Køre fint her nu med reforce.

Det virkede! Takker. Heroes virker dog stadig ikke...

Mvh.
Lars