Majs måneds "Hvad hører du for tiden?"
Fra : -V-

Dato : 13-05-04 13:59

I betragtning af de gode forslag sidste gang (V.A.S.T bliver tjekket ud, og
de gamle Slayer-plader har også fået sig en tur med støvekluden) prøver vi
da igen.

Lige for tiden hører jeg:

Franz Ferdinand.
Hele pladen er ekstremt homogen og holder en høj kvalitet, men hvis jeg
endelig skal fremhæve et nummer må det blive 'This Fire'.
Hvem der bare havde billet til koncert i aften.

The Streets.
Ved nærmere gennemlytning er pladen måske ikke helt så holdbar, somjeg ved
første lyt troede.
Ikke desto mindre bliver 'Fit But You Know It' råspillet herhjemme, og
resten af pladen ryger med i købet.

Family Tree.
Nummeret Family Tree med tadaaa! Family Tree er et superfedt disconummer
(selvom Sune betragter det som pseudodisco.... ), som får mig op af
stolen hver eneste gang. Prøv det til din næste sommerfest.
Nummeret kommer fra compilationalbummet Best Of Sampled, som holder hele
vejen.

Herudover hører jeg Yngwies 'Rising Force' fra Odysseypladen (gammel
kærlighed...), Dimmu Borgirs 'Progenies.....' (for gud ved hvilken måned i
træk) og Master Fatmans 'Hail Hail'-album.
Sidstnævnt sender mi tilbage i tiden, til to uforglemmelige koncerter i
starten af halvfemserne. Men det er en *helt* anden historie.....

Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

-V-

Fra : Mads TJ

Dato : 13-05-04 14:13

> Franz Ferdinand.
også mig..

> Hvem der bare havde billet til koncert i aften.
(enig.. og derfor: læs min anden post fra idag)

> The Streets.
tja.. og sjovt nok, det gør jeg også.. 'empty cans' bruser i øjeblikket i
mine hørebøffer

Derudover så står den på:
- en del Lamb.. mums..
- en del Krüder/Dorfmeister
- en del Bo Kaspers Orkester
- Tina Dickow - hende kan man aldrig blive træt af
og sidst, men ikke mindst:
- Erykah Badu - glemmer aldrig den fantastiske koncert på Grøn Scene 2002

Fra : Mikkel Eide Eriksen

Dato : 13-05-04 14:21

On 2004-05-13 14:59:11 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com> said:
> Lige for tiden hører jeg:
>
> Franz Ferdinand.
Ditto

Derudover Kanye West, selvom jeg normalt ikke er meget for mainstream-hip
hop. Foretrækker generelt mere sådan nogle som Ninja Tune har på deres
roster. Men han er sgu sluppet godt fra det.

Så fik jeg også lige et flip og hører en god sjat Skip James (Devil Got My
Woman er den bedste sang nogensinde, overhovedet) og Robert Johnson. Selv
salig Fats Domino kan der blive plads til!

Dropkick Murphys, for ligesom at varme lidt op til Roskilde. Simpelthen et
af de bedste nyere punk/pop/folk-bands.

Mindless Self Indulgence. Bizart som ind i helvede, men underligt melodiøst
og energiladet.

Og så kan det blive til Neutral Milk Hotel's In The Aeroplane Over The Sea.
Særligt titelnummeret og Holland, 1945. Kan varmt anbefales!

mvh
Mikkel Eide Eriksen

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 13-05-04 14:29

-V- wrote:

[snip]

> [...]
> i starten af halvfemserne. Men det er en *helt* anden historie.....
>

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Pudsigt! Jeg hørte Malmsteens Odyssey i går. Fremragende vokal fra Joe Lynn
Turner!

Den sidste uges tid har jeg bl.a. hørt:

Iced Earth: Something Wicked This Way Comes
Megadeth: Countdown To Extinction og Rust In Peace
Cornerstone: Once Upon Our Yesterday
Baal: Funtex
Iron Maiden: Somewhere In Time
Judas Priest: Priest Live!
Pink Floyd: Wish You Were Here og Meddle
Metallica: Master Of Puppets og ...And Justice For All
Testament: The Gathering

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-05-04 14:31

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse
> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Jeg kan høre at der bliver spillet "Fairground Attraction - Perfect" i
radioen her, så det må være hvad jeg hører for tiden .... nyt svar kan
muligvis forekomme om 5 minutter

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 13-05-04 14:23

[snip]

Fra : Dopedog

Dato : 13-05-04 15:52

Children Of Bodom - Follow The Reaper
Iron Maiden - Seventh Son Of A Sevent Son
Cradle Of Filth - Cruelty And The Beast
Iced Eart - ALT med Iced Earth
Kovenant - ALT med Kovenant

Det er det meste der brager ud af mine højtalere i øjeblikket

-Ronnie

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 13-05-04 16:31

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in
news:40a3712a$0$311$edfadb0f@dread11.news.tele.dk in dk.kultur.musik:

> [...]
> starten af halvfemserne. Men det er en *helt* anden historie.....
>

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Har lige købt Claus Hemplers nye album idag, så det skal høres nogle gange.

Derudover er Joss Stone og Swan Lee i jævnlig rotation i CD afspilleren.

/Søren Hjelholt

Fra : Dennis Seide

Dato : 13-05-04 16:35

Lige nu:

- Aphex Twin: "Come to Daddy" - Sublim programmering!

- Monolog: "Mumbler" - Lækker guitar/samples/beats

- Velvet Underground: Sofa-albummet - Bare lækkert!

- John Coltrane: "Giant Steps" - Hvis i kan finde Michael Levy's animerede
video (på hans hjemmeside) bør i tjekke den ud! Virkelig kool!

- Brand X: "Unorthodox Behaviour" - Phil Collins' trommer (og alt det andet
for den sags skyld) er i top!

/dennis

haervaerk.dk

Fra : I8NY

Dato : 13-05-04 16:52

Hey -V-!

Følgende kombination af bands vil nok virke lidt mærkelig.

Jeg har siddet og genopdaget Filthpig-pladen med Ministeriet!Wow,Gameshow
giver mig kuldegys!
Jeg er især vild med bas, trommelyden på den plade.
Så tung og in your face
(Og så har jeg iøvrigt voldset Sphinctour-dvd'en de sidste-ja-2-3
måneder.:))Jourgensen er djævlen selv.:)
Han ejer enhver scene han betræder

Og så har jeg imod alle odds siddet og lyttet til min storesøsters plade med
TV2 Nutidens Unge,og konkluderer at
jeg med nogle få undtagelser er ret glad for den.
Især Taxi,Natradio og ABC

Sonic Youth,først Goo og derefter var der ingen vej uden om Dirty i går.
Gid man havde fundet på at spille guitar/bas på den måde,ikke?Herligt at se
dem på Zulu for nylig,i forbindelse med ders tour med Nirvana for mange år
siden.Wow,Nirvana er jo mainstream i forhold til Sonic Youth.Det er der
sådan set ikke noget nyt i,men det skinnede så klart igennem
i den udsendelse.

Og nu vil jeg gerne høre lidt mere om Franz Ferdinand.
siden i snakker om det.Hvordan er stilen?Hvilken plade(r) kan anbefales?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-05-04 17:24

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?
> -V-

- Pink Floyd: nummeret "Sorrow" (i begge versioner)
- GM, Europa 1 (reallyd, MY-lokomotiver - fed lyd-cd)
- Miles Davis: "The Complete Jack Johnson Sessions" (5-cd box set)

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-04 17:28

Herluf Holdt, 3140 wrote:

> - Pink Floyd: nummeret "Sorrow" (i begge versioner)

Begge? Er der ikke "mange"? Jeg går ud fra at du tæller studieversionen
og en af de "mange" liveversioner.

> - Miles Davis: "The Complete Jack Johnson Sessions" (5-cd box set)

Har jeg ikke fået købt endnu :(

/David

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 13-05-04 17:42

David Rasmussen skrev:
> Begge? Er der ikke "mange"? Jeg går ud fra at du tæller
> studieversionen og en af de "mange" liveversioner.

Nåh, ja - begge mine. Den på "A Momentary Lapse ...",
og den på "Delicate Sound Of Thunder".

> Har jeg ikke fået købt endnu :(

Glæd dig! - Lån den evt. på BIB.

--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 17:56

I øjeblikket hører jeg

Frijid Pink
Doro - Fight
Tv2 - Hits
Thomas Helmigs - El camino

Ellers ser jeg en del publikums optagelser med U2.

Igår hørte jeg Pink Floyd fra København i 1967, den kommer jeg ikke til at
høre igen.

Hilsen

Steen

--
Right now your PC is bored.   It could be earning you cash instead!
<http://peer.gomez.com/peernetwork/jsp/application.jsp?Referrer=spunk99>

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-04 18:06

Steen wrote:

> Igår hørte jeg Pink Floyd fra København i 1967, den kommer jeg ikke til at
> høre igen.

Hvorfor?!

/David

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 18:24

David Rasmussen wrote:

> Hvorfor?!
>
> /David

Jeg synes den er alt for syret, jeg troede ikke de var mere syrede end på
Live at Pompeii fra 1972.

Jeg synes lyden er god, så det er ikke derfor. Det skulle være fra et 1.
generations bånd, så lyden kan sikkert ikke blive meget bedre. Det lyder
ikke som om der var mange tilskuere i The Star Club, hvor det så var/er
henne.

m.v.h.

Steen

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-04 18:34

Steen wrote:

> Jeg synes den er alt for syret, jeg troede ikke de var mere syrede end på
> Live at Pompeii fra 1972.

Heheh... :) De har lavet mange ting der er mere syrede end Pompeii. Det
meste fås desværre kun som bootlegs.

> [...]
> generations bånd, så lyden kan sikkert ikke blive meget bedre. Det lyder
> ikke som om der var mange tilskuere i The Star Club, hvor det så var/er

Hmm. Er det mon samme udgave som jeg har? Kunne du finde på at lægge den
et sted som mp3?

/David

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 18:44

David Rasmussen wrote:

> [...]
> meste fås desværre kun som bootlegs.

> Hmm. Er det mon samme udgave som jeg har? Kunne du finde på at lægge den

Hej,

du kan sende mig en privat email, så vil jeg sende dig et link.

m.v.h.

Steen

Fra : Steen

Dato : 13-05-04 19:31

Har Davis Gilmour lavet noget album alene, eller har han kun lavet
koncerter?

Hvis du har en dvd-brænder, er der også en video koncert du kan downloade +
en del The wall

m.v.h.

Steen

Fra : David Rasmussen

Dato : 13-05-04 20:02

Steen wrote:
> Har Davis Gilmour lavet noget album alene, eller har han kun lavet
> koncerter?

David Gilmour har lavet to solo albums.

http://allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDMISS70405011156212766&sql=Banfuxq95ld6e

/David

Fra : Kong Kent

Dato : 13-05-04 20:43

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

1. Metallica: ALT
(varmer op til PARKEN!!!)

2. Deicide: Scars Of The Crucifix + Once Upon The Cross pladerne
(varmer op til Voxhall i juni, og Wacken i august!!)

3. Mayhem: Chimera
(varmer op til Voxhall på søndag, og Wacken i august!!)

4. Fear Factory: Archetype
(fuckin' lækkert FF er samlet igen, og cool med en ny skive)

5. Swan Lee: Swan Lee
(kæresten hører den hele tiden, og den er begyndt at hænge ved)

Kent Kirkegaard Jensen
www.heavyjam.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-05-04 21:29

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Tja, det skulle have været noget andet, men posten er åbenbart kørt fast et
eller andet sted. Så derfor er det idag blevet til

Soul2Soul
Donna Summer
Aretha Franklin
Party Animals
Nogle blandede skiver, og hold jer for øjnene
Jimi & Rene

M.V.H.....Benny..

Fra : Jakob Fromm

Dato : 13-05-04 21:46

> Lige for tiden hører jeg:

Iron Maiden - Dance Of Death
Den bliver bare ved med at være god ( hvilket resten af deres materiale
også gør

Opeth - Irreligious
Tja, det fænger meget

Iced Earth - Dark Saga
Fed plade

Manowar - Lidt blandet

Og derudover en masse andet musik, og mere end ovenstående med Maiden ( har
en forgyldt plads i hjertet ). Burde egentlig høre metallica, for at kunne
alt inden parken, men der er jo så meget andet

> -V-

/Fromm

Fra : -V-

Dato : 13-05-04 22:46

Jakob Fromm wrote:
> Opeth - Irreligious

Opeth har *ikke*, gentager ikke lavet et nummer, som hedder Irreligious.
Moonspell har derimod lavet en hel skive, som hedder det.

Hvilken en af de to mener du?

>Tja, det fænger meget

Opeth, fænger?
Amen, brother, amen!!!!

-V-

Fra : Jakob Fromm

Dato : 14-05-04 06:41

> Opeth har *ikke*, gentager ikke lavet et nummer, som hedder Irreligious.
> Moonspell har derimod lavet en hel skive, som hedder det.
>
> Hvilken en af de to mener du?

Må krybe til korset og indrømme at det var mig der var lidt for træt igår.
Det var selfølgelig Moonspell jeg mente

> Opeth, fænger?
> Amen, brother, amen!!!!

Der er noget Opeth der fænger, mens jeg mener andet er for meget
"døds-metal".

> -V-

/Fromm

Fra : -V-

Dato : 15-05-04 01:53

Jakob Fromm wrote:
> Der er noget Opeth der fænger, mens jeg mener andet er for meget
> "døds-metal".

Langt de fleste (i denne gruppe) er enige med dig i dét udsagn.

Hvad synes du er fedt, og hvad er knapt så fedt?

-V-

Fra : Jakob Fromm

Dato : 16-05-04 18:36

> Langt de fleste (i denne gruppe) er enige med dig i dét udsagn.
>
> Hvad synes du er fedt, og hvad er knapt så fedt?

Det er svært lige at sætte navn på noget specielt, da jeg ikke hører Opeth
så meget, men generelt har jeg det med dem ligesom jeg har det med Dimmu
Borgir, kanont fedt at lytte til, men mange gang mister jeg interessen når
der vokalen kommer på. Kan bedst li' når man kan høre hvad der bliver sunget
:) ( ved godt det er et spøgsmål om træning )

> -V-

/Fromm

Fra : -V-

Dato : 17-05-04 02:34

Jakob Fromm wrote:
> [...]
> interessen når der vokalen kommer på. Kan bedst li' når man kan høre
> hvad der bliver sunget :) ( ved godt det er et spøgsmål om træning )

Hmmm, jeg forstår hvad du mener.
Så er det godt for dig, at rigtigt meget Opeth er uden vokal - det må lige
være noget for dig?
Min anbefaling er som altid at starte med Blackwater Park (hvis du altså
ikke kender den i forvejen?). Den har lidt af det hele, både masser af dyb
growl og smukke melodiske stemningstapeter.

Første gang, jeg hørte 'The Leper Affinity' faldt jeg bagover. Jeg håber, at
du får det på samme måde.
Hvis du ikke er så fortrolig med Opeth, så sig til, hvis du skal have nogle
anbefalinger.

Når jeg siger, at jeg forstår hvad du mener er det ikke ensbetydende at jeg
er 100% enig.
Hvad ville Dimmu og Opeth være uden kontrasten mellem den ultrabrutale growl
og den fantastiske 'rene' vokal?
Svaret er: ikke nært så effektivt, som det er nu.

Fra omkring 1:50 inde i 'Progenies Of The Great Apocalypse' (og det er tit,
og jeg *ved* godt at jeg har nævnt det før, men det er spilleme også et godt
nummer), og et minuts tid frem illustrerer meget godt min pointe. Hvis man
ikke bliver rørt til tårer af dén passage, så er man dælme en kold skid....

Jeg er sikker på at Kong K vil give mig ret i lige netop den sidste
udtalelse.

-V-

Fra : Dopedog

Dato : 14-05-04 20:10

> Iron Maiden - Dance Of Death
> Den bliver bare ved med at være god ( hvilket resten af deres
materiale
> også gør
>
> Opeth - Irreligious
> Tja, det fænger meget
>
> Iced Earth - Dark Saga
> Fed plade
>
> Manowar - Lidt blandet

DEJLIG musiksmag du har knægt ;)

Fra : Davidsen

Dato : 13-05-04 22:03

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

The Pogues
Shane MacGowan (& The Popes)
Greenland Whalefishers (www.g-w-f.com)
Bob Dylan - Blonde on blonde/Freewheelin'/Highway 61
Nordman - Ingenmansland
U2 - diverse
Ozzy - Live & Loud

Mvh
Davidsen

Fra : S. Sørensen

Dato : 13-05-04 22:44

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?
> -V-

Så tilspørger du mig hvad jeg hører og svaret vil lyde.

Alice Cooper - From The Inside
Dio - Dream Evil
Rage - Soundchaser
Black Sabbath - Heaven And Hell
Kiss - The Elder
Quireboys - This Is Rock'n'Roll
AC/DC - Who Made Who
Def Leppard - Hysteria
Ozzy - The Ultimate Sin
Skunk Anansie - Stoosh
Yngwie Malmsteen - Marching Out

Og disse var skiverne der i den sidste tid i en eller anden forstand har
roteret her i hytten når det er mig som har stået for musikvalget. Kærestens
musiksmag er noget mørkere, men det må hun selv fortælle om når hun gider
engang.

Steinbjørn

Fra : -V-

Dato : 14-05-04 01:48

S. Sørensen wrote:
> Alice Cooper - From The Inside
> Dio - Dream Evil
> Rage - Soundchaser
> Black Sabbath - Heaven And Hell
> Kiss - The Elder
> Quireboys - This Is Rock'n'Roll
> AC/DC - Who Made Who
> Def Leppard - Hysteria
> Ozzy - The Ultimate Sin
> Skunk Anansie - Stoosh
> Yngwie Malmsteen - Marching Out

Hæh.
Med en enkelt undtagelse, så vil du kunne finde samtlige ovenstående
kunstnere i min samling.

Jeg tror sgu at jeg elsker dig, S.

-V-

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-05-04 08:20

-V- wrote:

> Hæh.
> Med en enkelt undtagelse, så vil du kunne finde samtlige ovenstående
> kunstnere i min samling.
>
> Jeg tror sgu at jeg elsker dig, S.

Jep. Go' gammel 80'er-metal (primært). Jeg har også det meste af
ovenstående. From The Inside er fremragende og undervurderet. Alice når han
er bedst. Dream Evil og Heaven & Hell er klassiske. Dio styrer! Som gammel
Kiss-fan bemærker jeg at Sørensen hører The Elder. Det album får altid mange
hug, men det er faktisk ofte netop den skive jeg sætter på når jeg får lyst
til Kiss.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : S. Sørensen

Dato : 14-05-04 09:03

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message

> [...]
mange
> hug, men det er faktisk ofte netop den skive jeg sætter på når jeg får

Alice er jo reelt set gud (Elvis go home (sorry til dem som føler sig stødt
;) )), jeg er heldigvis indehaver af omkring de 50 cd'er med ham, og From
The Inside er en FED plade, der er baseret på Alice' egne oplevelser da han
var indlagt til afvænning for alkoholmisbrug. Scary shit.
Jeg troede more or less jeg var den eneste som hørte og kunne lide The
Elder, der jo som et koncept album/soundtrack til en film som aldrig er
lavet, er temmelig forskellig, både som ide og rent musikalsk, fra alle de
andre Kiss album. Desværre tror jeg også det er netop denne forskellighed
som har afskrækket mange Kiss fans fra denne skive. De er jo ikke just kendt
for, at søge fornyelse men vil hellere have "mere af det samme". Men et
kanon album, kan absolut anbefales herfra =)

Fra : S. Sørensen

Dato : 14-05-04 08:57

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> Hæh.
> Med en enkelt undtagelse, så vil du kunne finde samtlige ovenstående
> kunstnere i min samling.
>
> Jeg tror sgu at jeg elsker dig, S.
>
> -V-

Jamen du bliver sgu så kærlig når det kommer til stykket -V-.
Hvilken en af de ovenstående er ikke i din samling så?

Steinbjørn

Fra : -V-

Dato : 14-05-04 11:03

S. Sørensen wrote:

> Jamen du bliver sgu så kærlig når det kommer til stykket -V-.
> Hvilken en af de ovenstående er ikke i din samling så?

Quireboys har aldrig rigtigt fanget mig.

Dengang i firserne og starthalvfemserne, da jeg abonnerede på Kerrang!,
Metal-something og hvad de elles hed, der var Quireboys et stort hit.
På det tidspunkt (og senere) var jeg mere til The Fab Four, dvs. Anthrax,
Megadeth, Metallica og Slayer.

Og så har jeg faktisk også både The Headless Children og Inside The Electric
Circus.
Det er simpelthen a walk down memory lane, at se dem igen.

-V-

Fra : S. Sørensen

Dato : 14-05-04 17:23

> [...]
Electric
> Circus.
> Det er simpelthen a walk down memory lane, at se dem igen.

Ifølge min bedste overbevisning så går du altså glip af noget ganske
udemærket Rock'n'Roll, for folk med hang til Jack Daniels i større mængder.
De rykker sgu ganske okie.

Steinbjørn

Fra : S. Sørensen

Dato : 14-05-04 09:07

"S. Sørensen" <steinb[removethistogetavalidemail]@worldonline.dk> wrote in
message news:c80qee$qic$1@news.net.uni-c.dk...

> [...]
Kærestens
> musiksmag er noget mørkere, men det må hun selv fortælle om når hun gider

TIlføjelse: Idet jeg skal til W.A.S.P. koncert på mandag i Amager Bio så har
en del af Blackie Lawless samlede værker også roteret lystigt i min cd
afspiller.
W.A.S.P : The Headless Children
W.A.S.P : The Last Command
W.A.S.P : The Crimson Idol
W.A.S.P : Inside the Electric Circus

Et par absolut anbefalelsesværdige skiver =)

Steinbjørn

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-05-04 12:05

S. Sørensen wrote:

[snip]

> [...]
> W.A.S.P : The Crimson Idol
> W.A.S.P : Inside the Electric Circus
>
> Et par absolut anbefalelsesværdige skiver =)

Jep, Headless Children er også blevet spillet hos mig. Skal også i Amager
Bio på mandag. Den skive og så den første (Winged Assasins eller hvad den
egentlig hed) bringer herlige minder fra mine teens frem

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)

Fra : S. Sørensen

Dato : 14-05-04 17:26

> [...]
> Bio på mandag. Den skive og så den første (Winged Assasins eller hvad den
> egentlig hed) bringer herlige minder fra mine teens frem

Ja jeg glæder mig også, så skal man ud og svinge manken igen ;)
Min indgangsvinkel til W.A.S.P er at The Last Command er den allerførste LP
jeg købte selv inde i den ny hedengangne HMV shop i starten af strøget.
Se DET bringer minder frem =)

Steinbjørn

Fra : Sune Salminen

Dato : 14-05-04 02:02

-V- wrote:

Snip

> Family Tree.
> Nummeret Family Tree med tadaaa! Family Tree er et superfedt
> disconummer (selvom Sune betragter det som pseudodisco.... )

Hehe! Nej, men jeg sagde at de var 'mainstream' i forhold til Sly & The
Family Stone!
Men jeg synes også det er et fedt disconummer.

Jeg hører Tracy Chapman's plade 'Let It Rain' fra 2002 rigtig meget for
tiden.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : -V-

Dato : 14-05-04 02:18

Sune Salminen wrote:

> Hehe! Nej, men jeg sagde at de var 'mainstream' i forhold til Sly &
> The Family Stone!

Ha! Endelig kan man provokere en reaktion ud af dig!

> Men jeg synes også det er et fedt disconummer.

Det er nemlig lige hvad det er.
Hvis andre kender noget i samme boldgade, så hører jeg hjertens gerne om
det.

-V-

Fra : rane

Dato : 14-05-04 11:22

On Thu, 13 May 2004 14:59:11 +0200, "-V-" <Diplomaten@snotmail.com>
wrote:

>Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Sentenced "The Cold White Light"
Savatage "Streets"
Dream Theater "Train of Thought" & "Scenes from a Memory"
Dionysus "Anima Mundi"
Edguy "Hellfire Club"
Dragonforce "Sonic Firestorm"

+ diverse Manowar, Metallica, Iron Maiden og andre klassikere.

Fra : Mikael S.

Dato : 14-05-04 14:25

-V- wrote:

> [...]
> da igen.
>

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Barenaked Ladies: Everything to everyone
Josh Groban: Josh Groban
Blink 182: Blink 182
Kashmir: Cruzential
Jars of Clay: Furthermore
3 Doors Down: Away from the Sun

Mikael

Fra : A. Hagstrøm

Dato : 14-05-04 17:52

"-V-" skrev

> Lige for tiden hører jeg:

Boogie Pimps
Mario Winans - I don't wanna know
Blue Foundation - End of the day
Simple Minds - Alive and kicking.
Kai Tracid - Conscious

/Anders

Fra : steffen martin

Dato : 14-05-04 23:44

Promoe 'these walls don't lie' videoen kører bag mit browservindue as we
speak
Stuen Th [se karrierekanonen på p3's www] rocker sateme også godt :)

steffen
--
Artist Steffen Martin, odense, denmark
www.steffenmartin.dk

Fra : Peter G

Dato : 15-05-04 08:16

-V- skrev:

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

½) Loopers gratis MP3-EP'er.
"The Spider Man", "Pale Blue E-Type" og "The Strangest Girl" ligger af
uransagelige grunde i heftig rotation. Kan anbefales til fans af britisk
synthpop.
Bonuspoint for hjemmesidens tema.
http://www.looperama.com

1) En del Waterboys fra 80'erne. Hovedsageligt pladerne "This Is The Sea"
og "Fishermans's Blues". Førstenævnte er en gang grandiost, bombastisk,
gennemført og holdbar rock. Lyder som en blanding af Van Morrison, U2 og
Springsteen på steorider og filosofiske kokablade iklædt en kappe af 80'er-
nostalgi.
Plus, der er violiner med. Jeg kan generelt ikke stå for violiner.

Højdepunkter er "Don't Bang The Drum", "The Pan Within", "The Whole Of The
Moon" (som kammer over, men stadigvæk er en udmærket sang) og "Medicine
Bow".
En skam at den remasterede genudgivelse er kopibeskyttet. Der er dømt
boykot af genudgivelsen.

2) Med "Fisherman's Blues" lagde de nogle af de sonisk højtragende "Big
Music"-mønstre bag sig, for at tillægge sig en mere folket lyd. Den er
vidunderlig, thi det giver mere plads til violinerne, samtidig med at de
bevarer energien. Plus, der er en mandolin med. Det er så forbandet smukt.
En yderst gennemført plade, med personlige højdepunkter i titelnummeret,
den skæve "We Will Not Be Lovers", den energiske og direkte "World Party"
med al dens strengeleg og trompeter, de folkede "A Bang On The Ear" og
"When Ye Go Away", den stille hyldest til Hank W. med "Has Anybody Seen
Hank" samt den nuttede traditional, "When Will We Be Married" som indbyder
til en svingom med en rødhåret, skotsk-accénteret og fregnet pige.
Ah møg, hele pladen er god. Den skal på indkøbsseddelen.

3) Derudover har jeg lige opdaget det lille mesterværk der er gemt i Mr.
Bungles "California". Fed plade. Lettere Zappa-esque uden at være for
syret, meget melodiøs og med finurlige tekster. Længe siden jeg har hørt en
plade med så mange[1] stilarter.

4) Så er der vores lokale Claus Hempler. Han har jo udgivet sit andet
soloudspil. Meget god plade i bedste cabaret/crooner-stil. Hans tekster kan
dog nu og da snuble over deres egen vægt og enkelte numre er for stille.
Favoritter: "Unlucky In Love", "Want You", "Gold", "Westbound Sun","Love
Song Nr. 5000". Videoen til "Unlucky In Love" (med på pladen) er guf for
det selvironisk kitchede øje.
Fun fact: Der er violiner med på titelnummeret.

5) Sophie B. Hawkins - Wilderness.
Eller, jeg glæder mig til at nærlytte til den. Det bliver spændende at høre
hvad hun har brygget sammen denne gang.

6) Roger Glover - The Butterfly Ball And The Grasshoppers Feast.
Fordi børnemusik også er for voksne.
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&uid=UIDSUB020405061939130815
&sql=Ampeyxdjbjolj
[Note til selv: Undersøg Love - Forever Changes]

[1] Jeg ved det, men jeg kender ikke min Zappa godt nok til at kunne sige
han er mere varieret. Det jeg har hørt har generelt været for syret.

--
Regards, Peter.
Toppost[ers|s] and other annoying elements will be killfiled in silence.

Fra : Ken Larsen

Dato : 15-05-04 11:08

-V- skrev:

> Derfor tilspørger jeg jer: hvad hører I for tiden?

Death Angels første plade siden 1990, The art of dying, og er du gal hvor
den rykker.

--
MVH
Ken Larsen

På denne dag:
I 1991 vandt United Pokalvindernes Europa Cup.
United-Barcelona 2-1. Mål: Hughes 2.

Fra : Propellen

Dato : 16-05-04 09:16

Joss Stone
Sepultura
Slayer
Pixies
Front 242
Depeche Mode

Tori Amos er jo på anlægget næsten hverdag.
--
/Prop

Propellen(snabela)SoftHome(punktum)Net

Fra : Ironi

Dato : 16-05-04 22:22

"Propellen" <not@Valid.Invalid> skrev i en meddelelse

> Tori Amos er jo på anlægget næsten hverdag.

Din stakkel!