lejeret
Fra : Sturm

Dato : 13-05-04 11:41

Hej NG!

Mon ikke, der skulle være én herinde, der er hjemme i sin lejeret. Min
søster har opsagt sit værelse pr 1. maj. Hun har 3 mdr's opsigelsesvarsel.
Hun har oplyst udlejer om, at hun agter at være ude af værelset inden 1.
juli. Han har så svaret hende, at det kan hun da godt, men hvis hun
forventer at slippe for den sidste måneds husleje, må hun selv finde en ny
lejer, der kan flytte ind 1. juli. Så er mit spørgsmål: Er udlejer ikke
forpligtet til selv at finde en lejer så hurtigt som muligt?

Mvh Inger

Fra : Melanie

Dato : 13-05-04 12:25

"Sturm" <sturm@mail.dk> wrote in message
> [...]
> lejer, der kan flytte ind 1. juli. Så er mit spørgsmål: Er udlejer ikke
> forpligtet til selv at finde en lejer så hurtigt som muligt?

Hej Inger

Se lejeloven:

§ 86. Opsigelsesvarslet er 3 måneder til den første hverdag i en måned, der
ikke er dagen før en helligdag. Dog er opsigelsesvarslet 1 måned for de i §
82, litra a og d, nævnte lejeforhold.
Stk. 2. Ved opsigelse efter § 82, litra b, og § 83, litra a, har lejeren
krav på et opsigelsesvarsel på mindst 1 år til aftalt flyttedag.

Stk. 3. Fraflytter lejeren inden opsigelsesvarslets udløb, skal udlejeren
bestræbe sig på at genudleje det lejede. Hvad udlejeren indvinder eller
burde have indvundet ved genudlejning, skal fragå i hans krav over for
lejeren.

Håber det var en hjælp.

Mvh Melanie

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-05-04 13:07

Hvis det er et værelse gælder lejelovens bestemmelse med 1. måneds
opsigelsesvarsel.

Ole Larsen

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-05-04 13:27

"Ole Larsen" <kal@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det er et værelse gælder lejelovens bestemmelse med 1. måneds
> opsigelsesvarsel.

Da ikke hvis hun har fået tre måneders opsigelsesvarsel.

Fra : Mogens Svendsen

Dato : 13-05-04 14:48

Ole Larsen wrote:

>Hvis det er et værelse gælder lejelovens bestemmelse med 1. måneds
>opsigelsesvarsel.
>
>Ole Larsen

Kun hvis det er et accessorisk enkeltværelse, og der ikke er aftalt
andet i lejekontrakten.

/ Mogens