Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
total newbie mht. tv-out men vil gerne
Fra : Dan

Dato : 13-05-04 10:17

Jeg tænker på at parkere min gamle P3 733 som en optager, men:

1. Jeg har hørt , at hvis man ikke har SVHS indgang på sit TV, kan det give
problemer. Er det rigtigt? Det har jeg ikke.

2. Højttalere skal tilsluttes til pc'en eller hvad? Er der også en
audio-composite på tv-out udgangen?

3. Skal man bruge andre programmer til at få det til at køre, eller kan det
hele indstilles i nView (hvis man har GeForce)?

På forhånd tak

Dan

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 13-05-04 11:05

Dan wrote:
> Jeg tænker på at parkere min gamle P3 733 som
> en optager, men:
>
> 1. Jeg har hørt , at hvis man ikke har SVHS indgang
> på sit TV, kan det give problemer. Er det rigtigt?

Nej, du bruger bare en SCART konverter:
http://kortlink.dk/55z

> 2. Højttalere skal tilsluttes til pc'en eller hvad?

Det kan du godt.

> Er der også en audio-composite på tv-out udgangen?

Nej, den trækker du ud fra lydkortet, sevlfølgelig.
Fx dette sæt fra Sandberg:
http://kortlink.dk/562

> 3. Skal man bruge andre programmer til at få det
> til at køre, eller kan det hele indstilles i nView
> (hvis man har GeForce)?

Du behøver ikke andre programmer, det hele kan
indstilles i Nvidia nView. Mange bruger dog TVTool
(http://tvtool.info/index_e.htm) pga. af de mange
funktioner det har. Skift fx fra monitor til TV ved at
trykke på 2 knapper på tastaturet.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen