Gradvis rykning af viser
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 13-05-04 07:58

Ok, det her har ikke noget med design at gøre, så bær over med
mig!

Jeg har lavet et ur i Flash og det virker fint, dog med den lille
skavank at når klokken er 09:50 så står time-viseren stadig på 9
og er ikke kommet et hak nærmere 10, fordi jeg bruger

myDate = new date();
time._rotation=((myDate.getHours()/12)*360)+90;

hvor time er et movieclip. Jeg har selvfølgelig også et MC til
minutter og sekunder.

Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få timeviseren
til gradvist at rykke med?

/Esben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Epstein

Dato : 13-05-04 09:59

Esben Boye-Jacobsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
> minutter og sekunder.
>
> Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få timeviseren

Brug minuter til at lave et time script, det så deler timen ind i fx
6 dele (med hver ti minuter)

/Christian

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-05-04 11:11

> [...]
>minutter og sekunder.
>
>Er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan få timeviseren

det burde man kunne lave trinløst.. ehm.. urskiven er inddelt i 12
timer.. 360 grader / 12 timer = 30 grader - dvs, 1minut = ½ grad..

tag det nuværende minutantal og gang med ½ grad.. så har du rotationen
på time-viseren..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk