Loade ekstern .swf med scrollbar
Fra : JR

Dato : 12-05-04 21:48

Hej, er der nogen der har en løsning på følgende problem:

På stagen i flash har jeg en slideshowfunktion, med nogle billeder, som kan
styres
ved at bevæge musen til højre eller venstre, lidt a´ la´
http://www.sitepoint.com/article/1083/

Hvert billede er et selvstændigt object.
I hvert billede er der et movieclip, som launcher et tomt felt.

I dette tomme felt skal der loades en ekstern .swf med et tekstfelt med
scrollbar

Det har jeg gjort ved, at anbringe et tomt movieclip inde det movieclip, som
launcher det tomme felt.
Det tomme movieclip er så sat til at hente den eksterne .swf med tekstfeltet
ind i sig ved hjælp af

holder_mc.loadMovie("lp_scroller.swf");

Ingen problemer indtil nu.

Her er problemet så:

Når den ekstene fil lp_scroller.swf bliver hentet ind, virker
scrollfunktionen ikke, og scrollbaren ser underlig ud....

Jeg går ud fra, at scrollfunktionen bliver "forvirret" over den nye
sammenhæng, den kommer ind i, at den
ikke kan forholde sig til de andre højde/bredde/koordinatforhold der er i
den fil, den kommer ind i...

Jeg har prøvet med adskillige færdiglavede scrollbars, resultatet er det
samme...

Nogen idéer?

Venlig Hilsen
Jan

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-05-04 06:35

[...]

har du en swf online, som man kan se?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JR

Dato : 14-05-04 12:21

> har du en swf online, som man kan se?

Jep - http://www.jagara.net/lptest/

Og, hvis det er lettere, det hele i en zip-fil:
http://www.jagara.net/lptest/lp.zip

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 14-05-04 23:09

[...]

nu kan jeg jo sådan set ikke se problemet nogle steder - kun en swf,
som kører fint og godt.. ehm.. men må jeg spørge hvad det er du helt
præcist vil kunne? det kunne være, at der var en anden løsning end
dine tomme clips med tomme felter og jeg ska' gi' dig, ska' jeg ;)

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JR

Dato : 15-05-04 15:54

> nu kan jeg jo sådan set ikke se problemet nogle steder - kun en swf,
> som kører fint og godt..

Så har du ikke kigget godt efter :)
....eller også er det fordi, at det ikke er særligt intuitivt sat op lige nu
; )

Prøv at gå derind igen: http://www.jagara.net/lptest/

Prøv at køre til højre, til du ser en lille boks, vor der står
"charts/playlists".
Tryk på den orange bar.
Et nyt felt åbner nu.
Oven på dette felt loades den eksterne .swf

Og det er den, jeg har problemer med. Der er en scrollbar i højre hjørne,
og den virker ikke, når den bliver loadet ind i den anden sammenhæng.

Du kan se den direkte her: http://www.jagara.net/lptest/lp_scroller.swf
Som du kan se, virker den fint for sig selv.

Jeg har også forsøg at lægge den direkte ind i hovedfilen, men med samme
resultat.

Jeg har uploadet en ny zipfil, hvor også fla´en til lp_scroller er
inkluderet:
http://www.jagara.net/lptest/lp.zip

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-05-04 08:33

[...]

>Jeg har uploadet en ny zipfil, hvor også fla´en til lp_scroller er
>inkluderet:
>http://www.jagara.net/lptest/lp.zip

dér kan jeg jo så kun se scrollbaren alene.. ehm.. og kan derfor ikke
se eventuelle fejl der måtte være i loadningen af clippet med
scrollbaren..

har du mulighed for at zippe hele projektet og lægge et op, så vil jeg
gerne kigge på det..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : JR

Dato : 18-05-04 22:25

Hej Bo, jeg har fundet en løsning på problemet.
Jeg har simpelthen lavet min egen scrollfunktion, uden scrollbar.
Projektet var forsinket, og jeg havde ikke mere til.

Men mange tak for at forsøge at hjælpe!

Mange Hilsener
Jan