Et par spørgsmåkl i fobindelse med SummaSu~
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-05-04 20:05

Kære NG

Jeg sidder og slås med Formular designeren i SummaSummarum og kan ikke
rigtig få mig frem til en faktua og deslige som jeg synes er
tilfredsstillende og tænke om der var nogle af jer der have nogle
formularer i havde lavet og kunne fremsende, eller kunne komme med nogle
gode råd til hvordan at man kringler den.

Og er det rigtigt at SummasSummarum ikke vil acceptere Png,Jpg og andre
filformater i denne stil til selve logoer på ens fakturaer??.
Flemming Jacobsen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 13-05-04 10:57

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> formularer i havde lavet og kunne fremsende, eller kunne komme med nogle
> gode råd til hvordan at man kringler den.

Jeg har et eksempel liggende, som jeg har brugt i et andet forum på
http://www.microtec.dk/startfirma/MicroTec_faktura.pdf
Filerne til Summarum findes på
http://www.microtec.dk/startfirma/MicroTec_faktura.zip

> Og er det rigtigt at SummasSummarum ikke vil acceptere Png,Jpg og andre
> filformater i denne stil til selve logoer på ens fakturaer??.

Ja.
Det skal være BMP, ICO, EMF eller WMF hvilket også fremgår af
manualen/online-hjælp.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-05-04 18:35

On Thu, 13 May 2004 11:57:19 +0200, "Allan Soerensen"
<microtec1@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
>Ja.
>Det skal være BMP, ICO, EMF eller WMF hvilket også fremgår af

Synes så at det er et dårligt valg at man vælger netop de filtyper og
ikke nogle af de andre mere gængse.

Men rigtigt mange tak for filerne, nu har jeg da noget at arbedje udfra

Flemming Jacobsen

Fra : Allan Soerensen

Dato : 14-05-04 08:06

> Synes så at det er et dårligt valg at man vælger netop de filtyper og
> ikke nogle af de andre mere gængse.

Hvis du lige tænker over det, er det netop de typer Windows selv
understøtter og dermed formater som alle kan arbejde med, så jeg vil påstå
at BMP, WMF og EMF er de mest gængse formater du kan få.
En helt anden ting er at Png og Jpg er komprimerede formater som oftest
anvendes til internetbrug, så det vil gå ud over kvaliteten af dit logo,
hvis du anvender dem. Det bedste resultat opnår du ved at bruge
vector-formaterne EMF eller WMF.