HVad er dette?
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 12-05-04 19:39

I min Dell sidder der et:

Nvidia Quadro FX500 128 DDR

HVad er det for et kort?

Er det godt?

Hvilke andre ligger det på linie med ydelsesmæssigt?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-05-04 20:56

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> crashed Echelon writing

> Nvidia Quadro FX500 128 DDR
> HVad er det for et kort?

Det er et kort med Nvidias Quadro chip fra FX-serien.

> Er det godt?

Ja hvis du er til 3D CAD o.lign.

> Hvilke andre ligger det på linie med ydelsesmæssigt?

Lige svært at sige, prøv en 3DMark og sammenlign, men hastighedsmæssigt
ligger det under Geforce serien, da det ikke er optimeret til 3D Gaming,
men 3D tegning, CAD, Developement osv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 12-05-04 21:06

> Lige svært at sige, prøv en 3DMark

3d mark siger 9858 med 2,4 celly og 384 DDR

og sammenlign, men hastighedsmæssigt
> ligger det under Geforce serien, da det ikke er optimeret til 3D Gaming,
> men 3D tegning, CAD, Developement

Under hvilken ceforce serie? Alle???

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-05-04 21:25

> Under hvilken ceforce serie? Alle???

Jeg har ikke lige beskæftiget mig meget med Quadro benchmarks, så jeg ved
ikke om Quadro FX er stærkere end Geforce4 serien, men Quadro FX500 er
svagere end Geforce FX5200, så du kan selv begynde at regne nedaf (FX5200
er jo selv svagere end en del Geforce4 TI kort)

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 12-05-04 23:50

men Quadro FX500 er
> svagere end Geforce FX5200, så du kan selv begynde at regne nedaf (FX5200
> er jo selv svagere end en del Geforce4 TI kort)

Naaa nu er du vist ude i hampen...

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-05-04 00:27

> Naaa nu er du vist ude i hampen...

Hvad er det du ikke tror på? At Quadro er designet til 3D Rendering og ikke
til spil.

Eller at dets søster i Geforce serien FX5200 rent faktisk performer
dårligere end fx. Geforce TI-4200?

Prøv google, evt. tomshardware
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 13-05-04 10:15

> Hvad er det du ikke tror på?

At Quadro FX500 skulle være ringere end fx5200

Fra : iddqd

Dato : 12-05-04 23:06

Bjarke Andersen wrote:

> Lige svært at sige, prøv en 3DMark og sammenlign, men hastighedsmæssigt
> ligger det under Geforce serien, da det ikke er optimeret til 3D Gaming,
> men 3D tegning, CAD, Developement osv.

Kortet er ikke svagere til spil end dets GeForce søster, et Quadro kort
kan det samme som den tilsvarende generation GeForce og så en lille
smule ekstra hvilket er grunden til de normalt koster 5 til 10 gane mere
i indkøb

Det der er spørgsmålet er så at finde ud af hvilken GeForce generation
et Quadro FX500 svarer til, men et gæt er nok at det passer med
GeForceFX serien. På www.nvidia.com kan man sikkert finde detaljerne.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 12-05-04 23:49

Og hvilken geforce generation svarer fx500 så til?

Fra : iddqd

Dato : 13-05-04 16:57

Martin / Fårevejle wrote:

> Og hvilken geforce generation svarer fx500 så til?

Du må også lige gøre lidt selv!

Mvh

Bruno

PS. Det er ikke velset på usenet at svarer indlæg over det skrevne, man
svarer under og klipper alt væk man ikke direkte kommenterer.

Fra : Zulu

Dato : 13-05-04 20:12

"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> I min Dell sidder der et:
>
> Nvidia Quadro FX500 128 DDR
>
> HVad er det for et kort?
>
> Er det godt?
>
> Hvilke andre ligger det på linie med ydelsesmæssigt?

Det tog under 2 min på google...
http://www.darkcrow.co.kr/review/Review_Content.asp?board_idx=165&contentpage=9

Der er masser af tests m.m. søg på "Nvidia Quadro FX500 review"

Zulu