Regulering af indskud ?
Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 18:36

Hejsa

Jeg har lige et par spørgsmål til gruppen.

Vi har i 4 år boet i lejet lejlighed. I de 4 år har vi hver December fået et
brev om at huslejen hæves, og alle 4 år har det været med ca. 80 kr.

Det skal bemærkes at der ikke er tilknyttet npgen form for vedligeholdelses
konto, og at der ikke har været forbedret nogen form for inventar ( vi har
fået nyt komfur, men det var fordi det gamle var brændt )

I dag har så fået endnu en reguleringsskrivelse. Nemlig, at der på grund af
de nævnte husleje stigninger er en forskel på det i sin tid indbetalte
indskud, og det indskud, som huslejen ville medføre i dag.

Mit spørgsmål lyder så ; Er den såkaldte trappelignende huslejestigning
lovlig, og må udlejeren efterfølgende regulere indskudet på samme måde ?

Håbe nogen kan hjælpe til at afklare dette.

Mvh
Jan Rysz

Fra : RH

Dato : 12-05-04 18:43

> [...]
> lovlig, og må udlejeren efterfølgende regulere indskudet på samme måde ?
>
> Håbe nogen kan hjælpe til at afklare dette.

Det samme gælder her hvor vi bor......jeg fik i sin tid hjælp herinde om
samme spørgsmål. Sagen er, at indskudet godt må reguleres jvf. lejeloven
(kan ikke huske paragraffen, men det er der sikkert andre der kan). Den
nævnte huslejestigning er sikkert indeks-beregnet (huslejen stiger på samme
måde som prisen alle andre produkter mv. stiger pga. inflation)

/Sanne

Fra : rasmus carlsen

Dato : 12-05-04 20:35

"Jan Rysz" <diverse[at]rysz[dot]net> skrev i en meddelelse

> Mit spørgsmål lyder så ; Er den såkaldte trappelignende huslejestigning
> lovlig, og må udlejeren efterfølgende regulere indskudet på samme måde ?

- ja ... det er så vidt jeg husker også et lovkrav. Ellers er der jo
pludselig ikke 3 måneders forudbetalt leje men kun 2 ... og pengene får du
jo igen (dog uden renter)

ras

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 12-05-04 20:37

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> - ja ... det er så vidt jeg husker også et lovkrav. Ellers er der jo
> pludselig ikke 3 måneders forudbetalt leje men kun 2 ... og pengene får du
> jo igen (dog uden renter)

Hvad så i den situation, at der på lejekontrakten ikke er gjort specifikt
rede for, at indskuddet skulle dække f.eks. 3 måneders husleje? Hvis der nu
kun står indskud: xxxx kr. ?

Så kan udlejer vel ikke forlange, at indskuddet reguleres?

Mvh. Michael
--
e-mail: michael_laursen@tele2adsl.danmark (ret danmark til dk)
Hvorfor vente med at bruge de penge, man ikke har,

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-04 07:06

> [...]
> rede for, at indskuddet skulle dække f.eks. 3 måneders husleje? Hvis der

Står der ikke under særlige betingelser eller lignende, at indskuddet i
tilfælde af huslejestigning vil blive reguleret, således at det altid
stemmer overens med 3 måneders husleje?

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Michael F. S. Laurse~

Dato : 13-05-04 16:48

"Jeppe Vestergaard" <Jeppe hos dailyrush.dk> wrote in message
> nu
>
> Står der ikke under særlige betingelser eller lignende, at indskuddet i
> tilfælde af huslejestigning vil blive reguleret, således at det altid
> stemmer overens med 3 måneders husleje?

Jeg kiggede lige i min nuværende lejekontrakt, som vist er af standardtypen,
og der står ganske rigtigt, at der erlægges xxx antal kr. svarende til ____
måneders husleje (højst 3 måneder). Så du har vist ret, for så vidt at din
lejekontrakt er udformet som standard.

Mvh. Michael