Speedfight2 LC køling
Fra : Laurids

Dato : 12-05-04 10:33

Hej!

I går begyndte temperaturmåleren på min Speedfight2 LC pludselig at vise
alt for varmt (læs: forbi H'et i det røde). Jeg skyndte mig naturligvis
at stoppe, og måtte jo så trække hjem

Efter at have skilt kølingssystemet ad, er min eneste tilbageværende
mistanke, at vandpumpen er gået, men det virker lidt svært at få
bekræftet 100%, da jeg ikke kan få skilt selve pumpehuset ad.

En visuel inspektion af drivhjulet til pumpethuset, er det eneste, jeg
har at have det i, da det er temmelig løst/slatten i det.

Hvad er jeres mening om den sag?

-Laurids

Fra : RpR

Dato : 12-05-04 15:53

> Hvad er jeres mening om den sag?

Der var self' nok vand på, ikke?
Ellers så er det nok pumpen.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Laurids

Dato : 12-05-04 15:59

> Der var self' nok vand på, ikke?

Jeps, vandstanden var ok før starten på turen.

> Ellers så er det nok pumpen.

Ok, jeg har også bestilt en ny i dag! Er det ikke den, så har jeg da en
i reserve

-Laurids

Fra : Ken Sørensen

Dato : 13-05-04 22:45

på min gamle speedfight , lige under den der klap i sædet, sad der er lille
blå hætte hvor et par ledninger går ned i, deri sidder vist noget
termostatagtig... og tjek først ledninger om de er irret.

Fra : Laurids

Dato : 14-05-04 14:59

> på min gamle speedfight , lige under den der klap i sædet, sad der er lille
> blå hætte hvor et par ledninger går ned i, deri sidder vist noget
> termostatagtig... og tjek først ledninger om de er irret.

Det var pumpen - ingen tvivl, da jeg stod med den nye i hånden. Der var
en helt anden fast følelse i drivhjulet (fx. er der modstand, når
drivhjulet på den nye pumpe drejes rundt).

Desuden var termostaten, som du beskriver, ved at smelte i det blå
plastic, så den er også skiftet.

Næste problem har så vist sig, efter jeg har fået det hele samlet igen -
pakning i topstykket er også gået, sikkert pga. varmen. Men OK - sådan
et pakningssæt koster jo ikke alverden.

Iøvrigt lige en oplysning vedr. prisen på vandpumpen. Den står til 799,-
hos T.Hansen, mens den kan fås til ca. 710,- ved at få den bestilt hjem
gennem en af de officielle forhandlere.

-Laurids

Fra : RpR

Dato : 14-05-04 15:54

> Iøvrigt lige en oplysning vedr. prisen på vandpumpen. Den står til 799,-
> hos T.Hansen, mens den kan fås til ca. 710,- ved at få den bestilt hjem
> gennem en af de officielle forhandlere.

Ja, T. Hansen er dyre med org. dele, det er kun kina-braset de kan sælge
billigere.