Antal arbejdstimer pr. måned - funktionær
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-05-04 10:07

Hej -

Hvordan regner jeg en funktionærs (månedslønnet) timeløn ud?

Lad os antage at månedsgagen udgør DKK 25.000.

Tidligere har jeg beregnet timelønnen som:

DKK 25.000 / 160,33 timer = DKK 155,93.

Nu er jeg kommet i tvivl om, hvor mange timer en funktionær i gennemsnit har
pr. måned.

Kan I hjælpe?

Med venlig hilsen

Jan Bang Jensby

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 12-05-04 10:10

"Jan Bang Jensby" <jbjX@promax.dk> wrote in message news:40a1e901$0$221

> Nu er jeg kommet i tvivl om, hvor mange timer en funktionær i gennemsnit
har
> pr. måned.

Jeg er funktionær (så længe det varer) og har 160,33 stående på min
lønseddel.

Og jeg er normal fuldtidsansat.

Mvh.

Kim

Fra : T_est

Dato : 12-05-04 15:17

Den normale arbejdstid for en funktionær er 37 timer pr uge, og da der er 52
uger på et år arbejder man:

52 x 37 timer pr år = 1924

og 1924 / 12 = 160,33 pr. måned

mvh
EC

Fra : Ole Pedersen

Dato : 13-05-04 00:30

> [...]
>
> DKK 25.000 / 160,33 timer = DKK 155,93.
>
> Nu er jeg kommet i tvivl om, hvor mange timer en funktionær i gennemsnit har

Hos det offentlige opgøres det sådan: (25000*12)/1378 timer årligt (reel arb.tid
fratrukket frokost+ferie+helligdage+sygedage+møder mv)
idet den effektive arb.tid udgør 26,5 time pr. uge

vh OP

Fra : jens v

Dato : 13-05-04 07:16

"Ole Pedersen" <Ole@Pedersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
arb.tid
> fratrukket frokost+ferie+helligdage+sygedage+møder mv)
> idet den effektive arb.tid udgør 26,5 time pr. uge

Arbejdsdage for timelønnede i 2004 er opgjort til:

Kalenderdage 366
SH dage 7
1 maj 0
Feriedage 25