Ge Fx 5900 POW
Fra : Ole Hansen

Dato : 12-05-04 02:45

Jeg har læst en del gode anmeldelser af dette kort.
vil jeg få noget ud af det.
Engine as is.
Soltek mb FRV.
Barton. oc fsb 195*10
Grafik Ge 4200ti
756 MB pc 3200 ddr.?
Junior kan få 4200 kortet og hans GE3 200 ti kan væl sælges for en hund
eller to?.
Er der Noget at hente ?
Jeg spiller far cry for tiden og det hakker lidt.
Mvh. OBH.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 09:26

Hej OBH

Jeg vil mene der er noget at hente. Det vil give en pæn ydelses stigning i
forhold til prisen. Du kunne jo evt. flashe det FX5900 til et FX5950, det
giver små 10% mere.

--
Hilsen

Anders

Byt ---(a)--- med @

Fra : Tommy Fer

Dato : 12-05-04 15:11

"Anders Ugelvig" <anders_ugelvig---(a)---hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhold til prisen. Du kunne jo evt. flashe det FX5900 til et FX5950, det

HAr du nogen link på den slags?

mvh Tommy Fer

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 12-05-04 15:37

Hej Tommy!

Du finder det du skal bruge her http://www.tweakup.dk/article/260/dk/
Jeg gjorde det selv med gode resultater. Har selv et ASUS 5900@5950Ultra.
Scorede 4836 i 3Dmark03, før flash, og 5587 efter flash. Det er da meget
pænt efter 5 min. arbejde.
Mvh
Carsten Pedersen

Fra : N´far

Dato : 12-05-04 18:16

"Carsten Pedersen" <carsten@online-gamez.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Scorede 4836 i 3Dmark03, før flash, og 5587 efter flash. Det er da meget

plus ved bios flash:
-lidt bedre ydelse

minus ved bios flash:
- man mister garantien
- ikke sikkert, at bios-flash vil virke
- Tv-out forsvinder evt. også
-højere temperatur

Medmindre der kun er en minimal prisforskel imellem POV 5900XT og " den ægte
5900 ",
vil jeg anbefale at købe en POV 5900XT. XT -kortet er højest 10-20 %
langsommere.

Check: www.edbpriser.dk

Med de nyeste Omega driver ( optimeret for kvalitet - ikke FPS ) og et
P4/533 3Ghz-system får jeg så *ikke-overclocket* stadig 5700pts i 3DMark2K3.

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 20:19

Efter jeg flashede mit Asus FX5900 til FX5950 blev den ca. 3 grader koldere
og gav mig 10% i ydelse i Aquamark3. Man kan jo flashe tilbage, så er der
stadig garanti

--
Hilsen

Anders

Byt ---(a)--- med @

Fra : N´far

Dato : 12-05-04 20:57

> Efter jeg flashede mit Asus FX5900 til FX5950 blev den ca. 3 grader
koldere
> og gav mig 10% i ydelse i Aquamark3. Man kan jo flashe tilbage, så er der
> stadig garanti

HVIS man kan flashe tilbage igen... ( Google search)

HVIS...

Og kan det passe, at spændingen efter fuldend reflash vil forblive højere
end før flashet? ( Google search)

Holder den, ryger din garanti alligevel..

Og HVIS kortet bliver koldere med øget spænding kunne det efter min mening
også tyde på lavere memory timings.

Skal ik gøre mig klog på det, har selv " kun " et XT. Bare læst lidt på
nettet.

Mvh.