Pirates of the Caribbean.
Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 01:00

Har set denne film i dag.
Det er klart en komediefilm, som forsøger sig med lidt tam action.
Effekterne er gode, men effekter alene er ikke nok.
Johnny Deep spiller dårligt. Han overspiller sin rolle alt for meget og at
han blev nomineret til en Oscar for sin indsats, kan man jo kun rynke på
panden af.
Man kan sammenligne det med filmen Se7en, hvor især Brad Pitts dårlige
skuespil var med til at ødelægge filmen.
Jeg giver filmen 3 ud af 5 sørøversejl.
Ok historie, gode effekter men dårligt skuespil især fra Deeps side.

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 01:22

Ironi wrote:
> [...]
> Johnny Deep spiller dårligt. Han overspiller sin rolle alt for meget
> og at han blev nomineret til en Oscar for sin indsats, kan man jo kun

Det svarer vel til en 6 på en 10-skala?
Så er de 38328 mennesker, som har givet den 7 eller mere på IMDb nok
idioter.

Faktisk er alle andre mennesker i hele verden nok idioter, i dit univers
ihvertfald.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 02:40

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det svarer vel til en 6 på en 10-skala?
> Så er de 38328 mennesker, som har givet den 7 eller mere på IMDb nok
> idioter.

Næ, hvorfor skulle de dog være det?

> Faktisk er alle andre mennesker i hele verden nok idioter, i dit univers
> ihvertfald.

Ikke alle mennesker!

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 03:00

Ironi wrote:

> Næ, hvorfor skulle de dog være det?

Præcis.
Det er såmænd blot din holdning til andre mennesker og ders meninger, som
jeg prøver at ironisere over.

> Ikke alle mennesker!

Nævn mig nogle, udover The Corrs, George Michael, Michael J. Fox, og dine
andre evindelige kæpheste.

-V-

Fra : Morten Steen

Dato : 12-05-04 09:30

> Nævn mig nogle, udover The Corrs, George Michael, Michael J. Fox, og dine
> andre evindelige kæpheste.

Selvom jeg ikke er enig med Ironi (omkring Depp, i hvert fald. Han redder
netop filmen fra at være ordinær), er dine indlæg da tåbelige -V-. Ironi har
da lov at komme med en subjektiv vurdering af filmen, uden du skal
konkludere at han synes alle andre er idioter.
Lad dog manden have en holdning, og drop mudderkastningen. Lad os da
diskutere filmen i stedet!

Morten

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 11:59

Morten Steen wrote:

> [...]
> uden du skal konkludere at han synes alle andre er idioter.
> Lad dog manden have en holdning, og drop mudderkastningen. Lad os da

Morten, du kan ikke have læst mange af Ironis indlæg, hverken i denne eller
andre grupper.
I hvert andet indlæg - uanset emnet - kalder han andre folk for idioter,
dumme, hjernedøde, eller hvad han ellers lige kan finde på.
Det er således ikke mig der konkluderer, at han synes at alle andre folk er
idioter. Det er svært at finde de gamle indlæg på google, fordi han skifter
handle ca. en gang om ugen, hvilket gør det svært at killfile ham.

Han har bestemt lov til at komme med en subjektiv vurdering af filmen,
hvilket jeg mig bekendt ikke har forhindret ham i?

Morten, du har natuligvis ret. Man bør ikke svine andre folk til på usenet.
Jeg gør dog en undtagelse ved Ironi, fordi han ingen anstændighed ejer.
Sjovt, at du klandrer andre end Ironi i at kaste med mudder.
Jeg glæder mig stadig til at han holder sit løfte om at stoppe på usenet.
Det har han vist lovet tre-fire gange, uden dog at kunne holde det.

På den anden side er jeg og andre ham dybt taknemmelig. Ens eget forhold til
mennesker bliver sat i dejligt perspektiv, når man hører ham udtale sig.

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-05-04 12:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> I hvert andet indlæg - uanset emnet - kalder han andre folk for idioter,
> dumme, hjernedøde, eller hvad han ellers lige kan finde på.

Ja. Han er dum.

<running and ducking>
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 13:13

Peter B. Juul wrote:

> Ja. Han er dum.
>
> <running and ducking>

Heh.

Let sleeping dogs lie.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 13:44

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2brktx3l6.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Ja. Han er dum.

Måske.

> <running and ducking>

Det behøver du ikke.

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 13:53

> [...]
> I hvert andet indlæg - uanset emnet - kalder han andre folk for idioter,
> dumme, hjernedøde, eller hvad han ellers lige kan finde på.

Du overdriver nu lidt.

> Det er således ikke mig der konkluderer, at han synes at alle andre folk
er
> idioter.

Jo, det er. Det er ikke alle folk, som er idioter. Men rigtig mange opfører
sig som om, de er!

> [...]
> Jeg glæder mig stadig til at han holder sit løfte om at stoppe på usenet.
> Det har han vist lovet tre-fire gange, uden dog at kunne holde det.

Der er ikke meget diplomat over dig i øjeblikket.

> På den anden side er jeg og andre ham dybt taknemmelig. Ens eget forhold
til
> mennesker bliver sat i dejligt perspektiv, når man hører ham udtale sig.

Jeg er da glad for, at jeg har kunnet hjælpe dig på det punkt!

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-05-04 12:08

Morten Steen wrote:

> [...]
> uden du skal konkludere at han synes alle andre er idioter.
> Lad dog manden have en holdning, og drop mudderkastningen. Lad os da

Så prøv at se på hovedparten af "Ironi's" indlæg i dk.medier.tv,
dk.kultur.musik og dk.kultur.film, så vil du forstå, hvorfor -V- skriver som
han gør.

Søren

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-05-04 13:12

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gb@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in message

> Så prøv at se på hovedparten af "Ironi's" indlæg i dk.medier.tv,
> dk.kultur.musik og dk.kultur.film, så vil du forstå, hvorfor -V- skriver
som
> han gør.

Hvorfor kommenterer han så ikke de indlæg istedet?
Eventuelt kunne han starte et nyt emne om hvorfor Ironi er en idiot fordi
han synes alle er idioter.

/Jacob

--
"You think he didn't know the 8 points and how to end a life with a super
quickness?"

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 16:44

Jacob Andersen wrote:
> Hvorfor kommenterer han så ikke de indlæg istedet?
> Eventuelt kunne han starte et nyt emne om hvorfor Ironi er en idiot
> fordi han synes alle er idioter.

Jacob, du har natuligvis ret, og jeg er glad for din udmelding.

Så synes jeg at du skal kommentere alle de indlæg Ironi kommer med, hvor han
på baggrund af nærmest hvilken som helst debat konkluderer at næsten alle
andre er idioter.
Du får nok at se til.

-V-

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-05-04 16:55

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> wrote in message

> [...]
han
> på baggrund af nærmest hvilken som helst debat konkluderer at næsten alle

Det var et forslag til et handlingsmønster der måske kunne erstatte angreb
på tidspunkter hvor de slet ikke var berettigede. Jeg aner ikke hvem Ironi
er eller hvad han plejer at skrive. Desuden er jeg ligeglad. Et godt trick
(virker også med Bo Warming) er at lade være med at læse folks indlæg hvis
man generelt ikke kan lide deres indhold.

/Jacob

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-05-04 21:50

> [...]

> på baggrund af nærmest hvilken som helst debat konkluderer at næsten alle

Ja, man må sige, at han har givet mig baghjul desangående.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 22:14

Peter B. Juul wrote:

> Ja, man må sige, at han har givet mig baghjul desangående.

Ja, du kunne ikke helt følge med.
Can't blame you for not trying, though.

Det er nok også en af den slags rekorder, som man inderst inde ikke rigtigt
gider at slå.

-V-

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 23:10

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m28yfxv09k.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Ja, man må sige, at han har givet mig baghjul desangående.

Jeg kan dog stadig se dig i mit bakspejl. Det må jo betyde at du faktisk er
rimelig tæt på.

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 23:11

> [...]
han
> på baggrund af nærmest hvilken som helst debat konkluderer at næsten alle

Du overdriver!

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-05-04 13:04

> [...]
> idioter.
>
> Faktisk er alle andre mennesker i hele verden nok idioter, i dit univers

Hahahaahhaha. Ja det ligger jo ligefor at konkludere det. Guderne skal vide
at hvis to mennesker er uenige om kvaliteten af en film er den ene helt
sikkert idiot.

/Jacob

Fra : ML-78

Dato : 12-05-04 19:58

-V- skrev:

> [...]
> idioter.
>
> Faktisk er alle andre mennesker i hele verden nok idioter, i dit

Det skal du ikke tage så tungt. Folk der tror på nisser har næppe
forudsætningerne for at bedømme den slags.

ML-78

Fra : -V-

Dato : 12-05-04 20:10

ML-78 wrote:
> Det skal du ikke tage så tungt. Folk der tror på nisser har næppe
> forudsætningerne for at bedømme den slags.

Eh?

-V-

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 12-05-04 06:48

"Ironi" <@> wrote in message
> [...]
> Jeg giver filmen 3 ud af 5 sørøversejl.
> Ok historie, gode effekter men dårligt skuespil især fra Deeps side.

- Pirates of the Caribbean og Se7en, begge fremragende film.
At du ikke kan lide dem, kan jeg jo kun rynke på panden af...

Mvh. Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-05-04 06:52

Ironi wrote:

> [...]
> han blev nomineret til en Oscar for sin indsats, kan man jo kun rynke på

Splitte mine bramsejl, du har helt misforstået filmen. Det er netop
Depps overspil, der redder filmen, uden havde det blot været en ordinær
og kedelig piratfilm tilsat lidt computereffekter. De fleste
filmanmeldelser, jeg har læst, har forøvrigt haft samme mening, og
Oscar-academiet åbenbart ligeså.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-05-04 22:39

Kim Ludvigsen escribió / skrev

> Splitte mine bramsejl, du har helt misforstået filmen. Det er
> netop Depps overspil, der redder filmen, uden havde det blot været
> en ordinær og kedelig piratfilm tilsat lidt computereffekter.

Det er jo ikke kun Johnny Depp der overspiller på denne herlige m`de,
Jeffrey Rush kan fint følge med som modpart. f.eks i scenen hvor hans
rådne gebis kommer helt op i kameraet mens han brummer "agreed". Det er
sgu da dejligt!

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-05-04 08:46

On Wed, 12 May 2004 02:00:16 +0200, "Ironi" <@> wrote:

>Johnny Deep spiller dårligt. Han overspiller sin rolle alt for meget og at
>han blev nomineret til en Oscar for sin indsats, kan man jo kun rynke på
>panden af.

Tænk, at jeg skulle være enig med dig! Jeg syntes også, at Depp
spiller dårligt i denne film og fatter slet ikke al den ros til ham.
Næ, Cutthroat Island er stadig den bedste sørøverfilm, der nogensinde
er lavet.

Jeg genså i øvrigt Per Vadmands yndlingsfilm, "Den knaldrøde pirat"
forleden. Den var god engang, men holder desværre ikke mange meter i
dag.

>Man kan sammenligne det med filmen Se7en, hvor især Brad Pitts dårlige
>skuespil var med til at ødelægge filmen.

Nu stopper du!

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Kim2000

Dato : 12-05-04 09:59

> Johnny Deep spiller dårligt. Han overspiller sin rolle alt for meget og at
> han blev nomineret til en Oscar for sin indsats, kan man jo kun rynke på
> panden af.

Det er sjældent jeg har været så meget uenig med en "anmeldelse", Deep synes
jeg er pragtfuld, og spiller sin måske bedste rolle i årvis. Jeg og alle
andre i briografen og senere hjemme foran dvd'en skreg af grin og var godt
underholdt. Jeg ville klart være oppe omkring de 5 sørøversejl. Så vi ska'
vist ikk se film sammen

> Man kan sammenligne det med filmen Se7en, hvor især Brad Pitts dårlige
> skuespil var med til at ødelægge filmen.

Nej, det skal vi ikke, altså det med at se film sammen

mvh
Kim

Fra : vadmand

Dato : 12-05-04 11:15

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ska'
> vist ikk se film sammen

> Nej, det skal vi ikke, altså det med at se film sammen

Er jeg virkelig alene om at synes, at historien i "Pirates..." er dårligt
skruet sammen med alt for mange gentagelser? De bliver fanget, slipper fri,
bliver fanget, slipper fri, bliver fanget - find selv på mere...

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-05-04 11:21

vadmand wrote:

> Er jeg virkelig alene om at synes, at historien i "Pirates..." er dårligt
> skruet sammen med alt for mange gentagelser? De bliver fanget, slipper fri,
> bliver fanget, slipper fri, bliver fanget - find selv på mere...

Jeg er ikke utilbøjelig til at være enig :)

Men jeg fokuserede ikke så meget på det, da jeg så den. Jeg var bare
godt underholdt. Men jeg vil gerne se den igen, og så træder den slags
mangler nok frem.

/David

Fra : vadmand

Dato : 12-05-04 13:49

> [...]
>
> Men jeg fokuserede ikke så meget på det, da jeg så den. Jeg var bare
> godt underholdt. Men jeg vil gerne se den igen, og så træder den slags

Jeg syntes også, filmen var umiddelbart flot og underholdende, omend som
sagt tynd i historien.

men scenen, hvor Brad Pitt første gang ankommer til fortet på et synkende
skib var genial.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-05-04 13:56

vadmand wrote:

> men scenen, hvor Brad Pitt første gang ankommer til fortet på et synkende
> skib var genial.

Du mener Johnny Depp :)
Men ja!

/David

Fra : vadmand

Dato : 12-05-04 14:56

> Du mener Johnny Depp :)
> Men ja!

De to blander JEG altid sammen - samme underligt ufærdige drengeflødefjæs.

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-05-04 15:19

vadmand wrote:

> De to blander JEG altid sammen - samme underligt ufærdige drengeflødefjæs.

Tøserne er i hvert fald cirka lige vilde med begge to :)
Jeg kan nu også meget godt li' dem.

/David

Fra : vadmand

Dato : 12-05-04 15:42

> Tøserne er i hvert fald cirka lige vilde med begge to :)
> Jeg kan nu også meget godt li' dem.

Jeg udtaltemig også kun om deres udseende - har set begge i gode (såvel som
dårlige) film.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-05-04 15:43

On Wed, 12 May 2004 15:55:34 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

>synkende

>De to blander JEG altid sammen - samme underligt ufærdige drengeflødefjæs.

Det fatter jeg ikke. Depp er mørk med mørke øjne, Brad Pitt er blond
med blå øjne. De er som nat og dag.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : vadmand

Dato : 12-05-04 16:10

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse

> Det fatter jeg ikke. Depp er mørk med mørke øjne, Brad Pitt er blond
> med blå øjne. De er som nat og dag.

Det ved jeg godt. Jeg kan bare aldrig huske, hvem der er hvem.

Per V.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-05-04 16:55

On Wed, 12 May 2004 17:10:14 +0200, "vadmand"

>Det ved jeg godt. Jeg kan bare aldrig huske, hvem der er hvem.

Du mener ligesom med Thor og Loke i Valhalla?

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Peter B. Juul

Dato : 12-05-04 21:50

Niels Søndergaard <ns@post.cybercitypunktumdk> writes:

> Du mener ligesom med Thor og Loke i Valhalla?

Pøh, det er da nemt nok. Loke er ham, der er gift med Freja.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Første bind i Sandman-serien er noget af det
The RockBear. ((^)) bedste der er udgivet i tegneseriemediet

Fra : vadmand

Dato : 12-05-04 22:39

> Du mener ligesom med Thor og Loke i Valhalla?

Nej, snarere som Dupond og Dupont i Tintin

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 12-05-04 23:04

vadmand wrote:

> Nej, snarere som Dupond og Dupont i Tintin

LOL!!!!!!

Jeg forestillede mig lige Brad Pitt og Johnny Depp som Dupond og
Dupont.....

/David

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-05-04 18:56

vadmand wrote:

> Nej, snarere som Dupond og Dupont i Tintin

Dupond er ham, hvor overskægget peger nedad, så det former et D, der
ligger ned.
Dupont er ham, hvor overskægget peger opad, så det former toppen af et
skrevet T.

-Rune

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-05-04 19:16

Rune Zedeler wrote:

> Dupond er ham, hvor overskægget peger nedad, så det former et D, der
> ligger ned.
> Dupont er ham, hvor overskægget peger opad, så det former toppen af et
> skrevet T.

Det er lettere, når man skal skrive deres navne, der skal man bare
huske, at Dupont er med t som i detektiv.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Rune Zedeler

Dato : 15-05-04 19:22

Kim Ludvigsen wrote:

> Det er lettere, når man skal skrive deres navne, der skal man bare
> huske, at Dupont er med t som i detektiv.

Oh, ja, og Dupond er med d som i detektiv. Smart!

-Rune

Fra : Karina Nielsen

Dato : 12-05-04 21:00

"vadmand" <perve@(fjerndette)post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> skrev i en meddelelse

> synkende

> De to blander JEG altid sammen - samme underligt ufærdige drengeflødefjæs.
>
> Per V.

Der er jeg uenig, men selvfølgelig, jeg er jo også en en tøs;) Men de 2 kan
virkelig finde ud af deres job. De har i det mindste ikke et drengefjæs som
Leonardo..... Depp er nu den bedste af de 3...... Men var Depp ikke bare en
meget smule oversmiket i den film, eller er det bare mig?

Karina

Fra : Heidi

Dato : 13-05-04 06:32

Karina Nielsen wrote:

>Men
> var Depp ikke bare en meget smule oversmiket i den film, eller er det
> bare mig?

Jo han var - men han ku' bære det, ku' han!!

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-05-04 12:53

On Wed, 12 May 2004 12:14:33 +0200, "vadmand"
> [...]

>skruet sammen med alt for mange gentagelser? De bliver fanget, slipper fri,
>bliver fanget, slipper fri, bliver fanget - find selv på mere...

Nej, jeg er nogenlunde enig med dig. Og det overnaturlige islæt hører
altså ikke hjemme i en piratfilm. Den kan sagtens gøres spændende - og
langt mere troværdig - uden.

Og så spiller Depp som en brækket arm i den film. I det hele taget er
han en groft overvurderet frikadelle.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-05-04 13:16

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> wrote in message

> Nej, jeg er nogenlunde enig med dig. Og det overnaturlige islæt hører
> altså ikke hjemme i en piratfilm. Den kan sagtens gøres spændende - og
> langt mere troværdig - uden.

Aarj, det ved jeg nu ikke. Spøgelsesskibe og sådan passer vel udmærket ind i
et pirattema synes jeg.

/Jacob

Fra : Peter Brodersen

Dato : 12-05-04 14:47

On Wed, 12 May 2004 14:15:43 +0200, "Jacob Andersen" <duk@glem.det>
wrote:

>Aarj, det ved jeg nu ikke. Spøgelsesskibe og sådan passer vel udmærket ind i
>et pirattema synes jeg.

Man sku' nok ha' spillet Monkey Island...

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Fra : Jacob Andersen

Dato : 12-05-04 16:39

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> Man sku' nok ha' spillet Monkey Island...

Det gjorde jeg dælme også... meget.

/Jacob

Fra : J

Dato : 13-05-04 21:36

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse

> Ugens sprogtip: "Der er et yndigt land" (og ikke "Det er et yndigt land")

Ugens tip: Syvdages-uger

Fra : Jan Richardy

Dato : 12-05-04 16:27

"Ironi" <@> skrev i en meddelelse
> Man kan sammenligne det med filmen Se7en, hvor især Brad Pitts dårlige
> skuespil var med til at ødelægge filmen.

I don't like you!

--

Mvh. - JanR - http://www.richardy.dk
"My full name is Bender Bending Rodriquez."

Fra : Ironi

Dato : 12-05-04 23:15

"Jan Richardy" <janrichardy@FJERNtele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> "Ironi" <@> skrev i en meddelelse